- Részletek
- Írta: Vajda János
Meglepődtem, és egyben nagyon megörültem, amikor Dános András, az Opel hazai kommunikációs igazgatója felhívott egy igencsak érdekes felajánlással kapcsolatban: “Jani, nincs kedved kipróbálni itthon az új Opel Ampera-e modellt egy napra?” A választ kitalálhatják, erre a kérdésre nem lehet nemmel válaszolni, tekintettel arra, hogy az Opel (General Motors) újdonsága áttörő szerepet tölthet be az elektromos autózás terén, óriási akkucsomagjának és így akár 500 km-es hatótávolságának köszönhetően.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ahhoz, hogy az elektromos autózás komolyan labdába rúghasson, három dologra van szükség. Nagy hatótávú villanyautóra, ésszerű teljes használati költségre és jó infrastruktúrára. Előbbin nem változtat a jelenlegi Nissan Leaf búcsúzó, Black Edition szériája, de ár-érték arányban letesz egy elgondolkodtató ajánlatot. Mégis elég volt egyetlen rosszul elsült nap, hogy a fenébe kívánjuk a technológiát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Alan Turing nevét a nagyközönség a Kódjátszma című film óta ismeri, de tanait már évtizedek óta egyetemek tanítják. Így az általa kitalált tesztet is, amely elsőként foglalkozott a mesterséges intelligencia képességeinek felmérésével. Nem véletlenül emlékezünk meg róla: az új BMW 5-ös Touring ugyanis a világ legokosabb kombija, amelyet már szinte csak egy lépés választ el az öntudatra ébredéstől. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Pontosan hat évvel ezelőtt nyílt lehetőségünk a Kia Picanto akkoriban új, második generációjának tesztelésére, mostanra pedig már túl vagyunk a vadonatúj, immár harmadik generációs Picanto első tesztjén. Az aktuális Picanto a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönség előtt, és nekünk első ízben rögtön a csúcsváltozatot volt szerencsénk vallatóra fogni. Lássuk, miben is hozott újat a Kia legkisebb modelljének harmadik szériája!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Sokan úgy gondolják, hogy áruszállító furgont készíteni a világ legegyszerűbb dolga. Kell egy minél könnyebb felépítmény, rajta egy doboz, valamint egy hatékony, de inkább tartós dízelmotor, és már kezdődhet is a munka. Kétségtelen: lehet így is csinálni, de a Master fejlődése is rávilágít, hogy ennél azért magasabbra is lehet célozni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A kompaktok kategóriája egyre gyorsabban fejődik, a gyártók pedig igyekeznek folyamatosan egymásra licitálni ebben az egyre élesedő versenyben. Az utóbbi időben sok modell lépett új generációba, vagy újult meg teljesen, de a legnagyobb változásokat talán a Honda és a Hyundai produkálta a piacon a Civic-kel és az i30-cal. Mindkét márka teljesen új stílusban alkotta meg legújabb kompaktját, amelyek most egymásnak feszülnek hasábjainkon, méghozzá a legerősebb, legjobban felszerelt benzines változatokban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
2005-ben nagy meglepetéssel készült a Honda: az akkori Civic igazi űrhajóként mutatkozott be akkor. Sokan kritizálták, sokan szerették, de annyi bizonyos, hogy mindenkinek megvolt a véleménye róla – ezt pedig nyugodtan sorolhatjuk a pozitívumok közé. Az a bizonyos UFO forma a következő generációban is tovább élt, ám a japánok ismét váltani akartak, méghozzá a sportosság irányába. A cseppalak után így ismét egy jóval dinamikusabb sziluettet köszönthetünk, mi pedig végre kipróbálhattuk, hogy milyen lett az új Civic – méghozzá rögtön a legdrágább hajtáslánccal, szintén újdonságként benzines turbómotorral. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Vászon- vagy keménytető? Ez a kérdés igencsak megosztja a kabriós társadalmat. Kétségtelenül mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei és hátrányai, úgy praktikum, mint megjelenés szempontjából. A Mazda MX-5 rajongóinak azonban nem kell kompromisszumot kötniük, ugyanis kedvenc négykerekűjük vászontetővel és keménytetővel egyaránt elérhető. A kis japán roadster már a gyengébbik és az erősebb motorral is járt nálunk, és ezúttal a keménytetős, RF változatban is bizonyíthatott.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; fotók: Szabó Péter
Emlékeznek Kenéz Tibor kollégám januári, “Belépő egy másik világba” című írására, amelyben Tibor a BMW zászlóshajójának talán legjobb, legoptimálisabb verzióját, a 750Li xDrive modellt mutatta be részletesen Olvasóinknak? Mielőtt belevágnának jelenlegi tesztünknek, ‘felkészítő szakirodalom’ célzattal először ajánlanám Kenéz kolléga írását átfutni. Most ugyanis emeljük a tétet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Egy Suzuki Swift, amely már alapjárattól úgy lódul meg, mintha ezen múlna a világ sorsa. Nem, közel sem sportmodellről beszélünk, csak modern hajtásláncról: a turbófeltöltés mellett elektromotor is szolgáltatja a talpalávalót. Mégis a dinamika záloga egy igazán klasszikus fegyvertény: a pehelysúly. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autózás alapvető definíciója: A pontból B pontba gyorsan eljutni. Ha mindez kényelmesen, csomagokkal vagy többedmagunkkal, és még hatékonyan is történik, akkor nyert ügyünk van. Ezt a témát maxolja ki az új Land Rover Discovery, megfejelve még egy különleges képességgel: a B pontot a világtérképen lényegében bárhova leszúrhatjuk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Próbáljanak meg elképzelni egy 2-es BMW-t, ami még az M2-nél is „M-esebb”. Szinte lehetetlennek tűnő feladat, de a bajorok megpróbálták bebizonyítani, hogy mégsem az. Nemrég szerkesztőségünk garázsában járt egy hátsókerékhajtású M240i, amely az összes elérhető M Performance kiegészítővel fel volt szerelve, amivel bizony könnyen megtéveszthette a kevésbé hozzáértő szemlélődőket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Se nem kupé, se nem igazán költséghatékony, de ez nem akadályozza meg a Mégane szedán változatát attól, hogy jó vétel legyen. A társaival még csak a gyártás helyszínében sem osztozó GrandCoupé az alapmotor után csúcsverzióban érkezett meg hozzánk. Nem is haboztunk, alávetettük aprólékos tesztünknek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az egyik négy alatt, a másik négy felett jár, tekintsük akár a tesztre fogott példányok árát, akár hosszukat, mégis egy kasztba tartoznak, mi több, hasonlóan egyszerű, klasszikus 1,25 liter körüli szívó benzinessel igyekeznek hódítani. Tökéletes alap az összehasonlításra, amiből kiderül, mi az, ami igazán számít egy kisautónál, és mi az, amivel megnyerhető a vásárló szíve – az új Kia Rio és a még frissebb Suzuki Swift járt szerkesztőségünk garázsában. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az egyik négy alatt, a másik négy felett jár, tekintsük akár a tesztre fogott példányok árát, akár hosszukat, mégis egy kasztba tartoznak, mi több, hasonlóan egyszerű, klasszikus 1,25 liter körüli szívó benzinessel igyekeznek hódítani. Tökéletes alap az összehasonlításra, amiből kiderül, mi az, ami igazán számít egy kisautónál, és mi az, amivel megnyerhető a vásárló szíve – az új Kia Rio és a még frissebb Suzuki Swift járt szerkesztőségünk garázsában. Add a comment