- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Clio a Renault legjobb modellje. E tényként kezelhető megállapítás viszont egy újabb kérdést szül: vajon a típus csúcsverziója is két vállra fekteti a sportverziókról méltán híres gyártó termékeit? Olvassanak tovább, és ígérjük, kiderül!
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Így utólag visszagondolva kimondottan sajnálom, hogy a Citroën egyik legfrissebb, és mindenképpen legvonzóbb újdonsága, a prémiumra szabott DS3 nem tudott részt venni harmadikként divatautókat bemutató összevont tesztünkben, ahol a külön kategóriába tartozó, ám hasonló küldetést betöltő Alfa MiTo és Volvo C30 vette le stílusával lábukról az utca embereit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Évekkel ezelőtt jómagam is egy háromajtós Suzuki Swiftet hajtottam, igaz, két generációval korábbi kiadásban. Amikor megtudtam, hogy én tesztelhetem a legújabb modellt, már előre sanda mosoly jelent meg a szemem sarkában. Kellemes élmények sejlettek fel előttem azokból az időkből, amikor még olyan autót vezettem, aminek ülése alig volt kényelmesebb egy konyhai széknél, aminek váltóját és kormányát szinte férfias erővel kezeltem, ami autópályatempó mellett az ajtó illesztéseinél szellőzött, és amiben minden úthibáról valamilyen nyikorgáson, vagy recsegésen keresztül értesültem.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Mazda6 2008-ban megjelent második generációját a gyáriak alig két év után máris átszabták valamelyest. És tudják, hogy miért változtattak a mérnökök néhány ponton a 6-oson? Azért, mert a világ keleti csücskében a maximalizmus uralkodik, és a japánok meg szerettek volna felelni a vásárlóközönség, illetve az újságírók elvárásainak, kritikáinak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Vegyes érzelmek közepette vettem át a Wind kulcsát. Bár ez így teljesen nem igaz, hiszen épp órát tartottam, miközben kézhez kaptam a manapság divatos, bicskaszerűen nyíló kis eszközt, de amint az autóhoz értem, elleptek az említett vegyes érzések. Ennek ellenére a „szél” (angolul a wind szó szelet jelent) hamar elfújta kétségeim, és a teszthét végére nagyon összebarátkoztunk a szépséges kék színben pompázó Winddel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Gondolom, sokan egyetértenek velem abban, hogy az idei nyár meglehetősen gyatra volt: (talán jogosan) panaszkodtunk ugyan néha a nagy kánikulákra, de azért többségben voltak a „fagyosabb”, csapadékos napok, hetek, hétvégék – mi több, még az utcákon sem láttunk annyi „aranybarnára sült” járókelőt, mint a korábbi években. És persze a nyitott tetejű autózásból is kevesebb jutott nekünk, mint azt még tavasszal reméltük…
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János és Szabó Péter
Már jó néhány éve álmodozom két dologról. Az egyik, hogy egyszer beülhessek egy versenyautó anyósülésébe az ember mellé, akit a legnagyobbak között tisztelek: ő nem más, mint a rali-legenda Walter Röhrl. A másik pedig, hogy valamikor lehetőségem adódjon egy 911-es Porschét igazi versenypályán kipróbálni. Igaz ugyan, hogy azon szerencsések közé tartozom, aki már a teljes Porsche-modellpalettát végigvezette a hibrid Cayenne-től kezdve a Boxster Spyderen keresztül a Panamera Turbóig, de egy versenypályás élményszerzés azért külön fogalom.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Már viszonylag régóta velünk van, mégis felkorbácsolja az érzelmeket – igen, kitalálták: a megfogalmazás tökéletesen illik az Alfa Romeóra és tesztautónkra, a 159-es kombi változatára egyaránt, melyet a modellsorozat legjobb motorjával, az új 1750-es turbóval tettünk próbára. És vegyes, ám mindenképp maradandó érzelmeket gyűjtöttünk: van olyan terület, melyben a kategória legjobbja a középkategóriás puttonyos, míg máshol alaposan hátra szorul. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kilóg a sportkompaktok sorából, mégis sokan kívánják – a legendás Lancer Evolution kistestvérét fogtuk tesztre, és végül bebizonyosodott, hogy az alma messze esett a fájától. Hogy ez most jó-e a Ralliart szempontjából? Tartsanak velünk, hamarosan kiderül! Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem foglalkozunk túl gyakran igazán régi autókkal, de úgy éreztük, most kivételt kell tennünk: az ország két Pontiac GTO-ja közül az izgalmasabbat fogtuk tesztre. Hogy miért ez az izgalmas? Mivel ő alig pár hónapja készült el, szinte az utolsó csavarig felélesztve a "muscle car" korszakot megteremtő legendát. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Ne is keresgéljenek tovább, mi megtaláltuk a legjobb Opel Astrát, mi több, a népes kompakt kategória talán legjobb jelenlegi képviselőjét. Megmondom őszintén, vagy fél órán keresztül ültem az asztalom fölött fejemet vakarva, hogy találjak valami/néhány hibát a legfrissebb villámosban, de végül feladtam: a kissé meredek (ám az autó komoly kvalitásait figyelembe véve teljesen reális) árképzésen kívül hibalistám egyszerűen üres maradt. De hogy milyen is az Astrák legtutibb változata kicsit bővebben azon kívül, hogy szuperül sikerült? Olvassanak tovább, és kiderül! Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem is értem, hogy van ez a felnőttekkel. Végtére is mindenki gyermek maradt: hiába nőttünk meg, lettünk öregebbek, bizony mindig találunk olyan dolgokat, amik képesek kihozni belőlünk azt az önfeledt izgalmat, amelyet bármelyik gyermek érez, amikor leül játszani. Ezt bizonyította a nálunk vendégeskedő Cayman S és 370Z is: bár legtöbbször csak a kíváncsi érdeklődés övezte a két autót, néha találkoztunk egy-egy csillogó szempárral, aki tudta: ezek bizony pompás játékszerek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Rég járt szerkesztőségünknél igazi családi autó, ezt igyekszünk most pótolni a hétüléses verzióban hozzánk érkezett Peugeot 5008-as tesztjével, mely igazán praktikus mivolta mellett 1,6 THP motorjával hívta fel magára a figyelmet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Már rögtön, a cikk elején elárulom, hogy a fehér Fiat 500 semmilyen különös meglepetést nem tartogat: ezúttal nem a nyitható tetejű 500C változatról van szó, – hanem a hagyományos „acéltetősről” - és a motortérben sem a vadonatúj 0,9 literes, kéthengeres benzinmotor duruzsol. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Tulajdonképpen ez a teszt nem is ér: amíg eljutott hozzánk a piac talán legszebb kupé-kabriója, addig lezavartak a Volvónál egy motorforradalmat. És hogy mennyire tudott meggyőző lenni a játékosabb lámpatesteket kapott friss modell a régi hajtáslánccal? Add a comment