- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A mérsékelten sikeres, ám feledtébb praktikus és jövőbemutató A2 után az élménydús kisautók által megpuhított szíveket az A1-el szeretné meghódítani az Audi. A siker érdekében a németek létrehozták a világ egyik első prémium miniautóját, amely okkal hordja magán az elnevezést. De mi rejlik e mögött?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Bevallom, elöljáróban a Nissan Murano gázolajos változatától nem sokat vártam. Hogy miért? Semmi problémám nem volt a dízelmotor érkezésével – amelynek léte az öreg kontinensen, főleg ebben a kategóriában tényleg kötelező. De amikor megérkeztek az első hivatalos információk, melyek értelmében az általam várt 238 lovas (550 Nm), „háromezres” V6-os Infiniti-féle gázolajos egység és hétfokozatú automataváltó kombinációja helyett a Navarából örökölt 2,5-ös, 190 tagú ménessel operáló négyhengeres "munkagép" kerül a Murano motorházteteje alá a régebbi hatgangos automatával karöltve, nagyon elszontyolódtam.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Rendhagyó anyaggal kezdjük a hetet, ugyanis olyan autót kaptunk kezeink közé a Ford Focus X-Road személyében, amely itthon gyakorlatilag soha nem volt kapható a Ford kínálatában. A lassacskán kimúló jelenlegi Focus-szériának a duplakuplungos automatával felvértezett X-Road tesztjével állítunk emléket. Igazán különc modell ez, hiszen már szériagyártásban nem készülő részegységeket, valamint az itthon nem forgalmazott karosszéria-csomagot kapott tesztünk alanya.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Két versenyző egyazon kategóriából; két személyiség, amelyek egyéniségüknél fogva nem is lehetnének különbözőbbek. Az Opel Insignia és a Renault Laguna egymástól gyökeresen eltérő iskolát követnek, ami az egyhetes összehasonlító teszt alkalmával remekül kidomborodott. Lássuk, melyikőjük teljesített jobban a próbatétel során!
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Elindultunk, útra kéltünk. Ha nem is Rómába - mint ahogy azt a tesztautó hazánkban sokak által megmosolygott, kissé félreérthető díszítése hirdeti -, de barátnőmmel és az 500-assal pihenésképp ellátogattunk Eger városába, hiszen a hosszú újévi hajtást követően igazán ránk fért némi lazítás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Sokan már a Peugeot-t is elkönyvelték unalmas autógyártónak. A remekbeszabott 406-os Coupé után a 407-es kétajtósa elég hamar eltűnt a porondról, és a sportkompaktok világa is távol állt az inkább kényelemorientált autókat gyártó franciáktól. Azonban most félig váratlanul helyreállította a márka saját becsületén esett csorbát, és igazi finomsággal tért vissza. Megérkezett az RCZ, a francia TT.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Ferrari Daytona nevét még azok is ismerik, akik talán sosem érdeklődtek az autók iránt, s ennek bizony oka van. Az olaszok hivatalosan 365 GTB/4-nek keresztelt típusa ugyanis jó eséllyel a történelem legnagyobb érzelmi töltettel megáldott túraautója, amit nem csak filmszerepei tettek híressé, hanem a csupa szív miliő mögötti műszaki háttér is az egekbe emelte. 1968-ban a Lamborghini Miurát lepipálva nem csak a Földteke leggyorsabb szériaautója volt, de a legdrágább, és minden eséllyel a legszebb Ferrari is, mely címet napjainkban is nyugodtan a magáénak tudhat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A címben szereplő három autóról akár egy egész cikksorozat is születhetett volna, hiszen mindegyik megér egy misét a maga módján. Mi azonban nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyeztük a hangsúlyt, így egy kalap alá vettük a Škoda által jelenleg kínált három csúcsmodellt, hogy rávilágítsunk a csehek büszkeségeinek képességeire. Lássunk is neki!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Tesztalanyaink az egyterűek utóbbi években egyre csak gyarapodó, széles skáláján belül felépítésüket tekintve talán nem is lehetnének különbözőbbek egymástól, kicsit jobban elmerülve a részletekben mégis számos közös pontot találhatunk a franciák és a koreaiak portékái között; létezésüknek lényege pedig gyakorlatilag megegyezik: mindkét négykerekű hét személynek A pontból B-be történő eljuttatását képes véghezvinni – hozzáteszem, teljesen eltérő minőségben, de erről egy kicsit később.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár első ízben csak egy délután adatott meg hozzá, a leckét jól elvégeztük: mértünk, próbálgattunk, szétszedtünk és összeraktunk. Bár szorított az idő, egy teljes teszt tapasztalatát gyűjtöttük össze az új VW Passat Varianttal töltött idő alatt. Lássuk, mit tud a sikeres elődöt a kategória trónjáról leváltó új generáció!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Ford S-Max különleges jelenség. Bár helykínálata és származása abszolút családiassá teszi, futóművének gyorsasága és nyomatékos turbódízel motorja révén azonban a sportosságot nélkülözni nem akaró apukák hű társává válik; teszteltük a modell legfrissebb, ráncfelvarrott példányát!
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Hosszas várakozás után végre eljött az idő: egy teljes teszthétre megkaptuk az Alfa Romeo importőrétől a százéves márka nagy reménységét, a szívszorongatóan szép Giuliettát (amely talán a legszebb, pasztell fehér színben tündökölt), ráadásul nem akármilyen kivitelben. Az Opel Astrában méltó ellenfélre talált.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A Hyundai ix35-tel szemben eddig engedékeny volt az Autó Pult szerkesztősége; a típus korábban három alkalommal is vendégeskedett nálunk mindig kivívva a kollégák elismerését, s később az 1,6 literes benzinmotorral szerelt változatnak a 2010-es esztendő legjobb vételének járó címet is megítéltük, ám ekkor döntésünket már az Autó és Stílus magazin neves munkatársai is megerősítették.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy ízben járt már nálunk a Peugeut egyik legnagyobb oroszlánja, azonban míg ősszel a harapós, turbós benzinessel próbáltuk, most a kétliteres dízelmotorral érkezett az 5008, amely lényegében azt az eldöntendő kérdést vetette elénk, hogy dízellel vagy a benzinessel kell inkább megvenni?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A BMW a MINI újjáélesztésével az ezredforduló hajnalán újra bebizonyította, hogy rettenetesen ért a tömegek „megfogásához”; a bajoroknak egyszerűen olyan érzékük van a különféle emberi ízlésekből képződő metszet lehető leghatékonyabb kihasználásához, hogy azt tanítani kellene.
Add a comment