- Részletek
- Írta: Járai Tamás, Vajda János
Kis túlzással Michelisz Norbert civil bőrében bújhattam meg pár napig, amikor vallatóra fogtam WTCC-s csillagunk 2,2 literes dízelmotorral hajtott szolgálati négykerekűjének kistestvérét, vagyis az európai piachoz sokkal jobban passzoló, vadonatúj 1,6 literes gázolajos erőforrással felvértezett Civic-et. Jókora elmaradást pipált ki ezzel a japán márka, hisz’ a Toyota kezét elengedve gyakorlatilag utolsó előttiként lépett ki a Honda az 1,6 liter körüli (1,5-1,7 literes) dízelmotorral nem rendelkező - ugyanakkor az öreg kontinenst stratégiai célpontként kezelő - nagy gyártók kissé maradi párosából.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Közel 2000 kilométeren keresztül faggattuk a Porsche Performance Drive verseny keretein belül a Porsche talán legnagyobb érdeklődésre számot tartó újdonságát, a Cayenne V8-as dízelmotorral szerelt változatát. Ukrajna helyenként hófödte hegycsúcsait meghódítva, kátyúk ezreit magunk mögött hagyva, majd a lengyel autópályákon száguldozva űztük a multifunkcionális négykerekűt, így a lehető legszélsőségesebb próbatételben volt része tesztautónknak. De vajon kiállta-e a próbát?
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Szürreális látvány. Hitetlenkedve mosolygok magamban, ahogy az új MINI Paceman a felhajtón áll a házunk előtt. Furcsán hat ez az autó egy olyan család udvarán, ami mindig is racionális mérlegelések alapján hozott döntéseket, s emiatt talán számos váratlan élménytől is megfosztotta magát. Mert itt díszeleg ez a szakma bolondériája által konkrét kategóriába szinte besorolhatatlan négykerekű, ami az ipar, a kereskedelem, illetve a gazdaság józan törvényszerűségei alapján teljességgel életképtelen volna, ha a Maslow-piramis, vagy éppen a Marshall-kereszt megerőszakolására az emberek nem lennének nyitottak arra, hogy az érzelmeikre hallgassanak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Lehetséges volna, hogy egy szinte alapmotoros modell mély nyomokat hagy a tesztelőben? Bizony, nem gyakran, de megesik, a Škoda Octavia ráadásul képes mindezt úgy tenni, hogy közben csillogó ékkövekkel meg sem próbál hódítani, az ő asztala az egyszerű, színtiszta technika, az őszinte értékek, amelyekkel manapság kevesen elégednek meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Tágas és szemrevaló családi limuzin takarékos üzemeltethetőséggel, viszonylag megfizethető áron. Látszólag a franciák feltalálták a spanyolviaszt, hiszen ezen jellemzők hallatán a Citroën C-Elysée racionális gondolkodásmód mellett visszautasíthatatlan ajánlatnak számítana, ami megállíthatatlanul aratná le az autópiacon még érő babérokat. Akkor hol van itt a kutya elásva? Kell-e egyáltalán ármányt sejtenünk amögött, hogy vannak gyártók, melyek képesek reagálni a kereslet változó igényeire? Egyáltalán képes elboldogulni egy szerény hengerűrtartalmú szívó benzinmotor ezzel a valóban hatalmas autóval? Ezekre a kérdésekre keresünk megnyugtató és kielégítő válaszokat...
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Chevrolet okos lépésekkel, apránként halad előre, s az Opel árnyékából előrelépve már nem is feltétlenül a kategória olcsóbb vételeiként, hanem mindinkább korrekt szereplőiként gondolunk a sárga keresztet viselő modellekre. Nincs ez másképp a Cruze kombijával sem, amely ezúttal az 1,7 literes dízelmotorral járt szerkesztőségünknél.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autósvilág már közel egy évtizede különböző szélsőségekbe bocsátkozik a hibridek kérdéskörében. Egy dolgot azért leszögezhetünk: ez a téma, és – még ha csak részben is, de – az elektromos autózás érdekes. Ennél fogva pedig maga a hibridezés is érdekes, ám mindeddig kisebb-nagyobb kompromisszumokat kellett hoznunk, amennyiben a kettős hajtásmód mellett döntöttünk. Az Auris új generációja mindezzel leszámolni igyekszik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A motor csupán egy aprócska része az autó egészének, ám olyannyira nagy jelentőséggel bír, hogy csupán az ő jó vagy épp rossz szereplése képes felemelni vagy romba dönteni az adott modellt. A Chevrolet az Opel erőforrásainak átvételével fontos pillanatot él meg, hiszen az idős szívó 1,8-as leváltása az 1.4 Turbo által már roppant időszerű volt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Szeretnénk elhinni, hogy tévedünk, de reményeinkkel ellentétben a spórolás mindig lemondásokkal jár. A takarékoskodás árát persze nem feltétlenül pénzben fejezzük ki, sokkal inkább a szubjektív ismérvek kapcsán kell olyan megalkuvásokat kötnünk, melyek bizony a vásárlás izgalmai után gyorsan feledtetik kezdeti örömünket. De vajon mi lehet a mentsége egy olyan terméknek, ami összegszerűen erősebb konkurenseihez pozicionálja magát, miközben objektív ismérveivel nem kompenzál kompromisszumkészségünkért?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Az élet értékének mércéje az, hogy hányszor lett lelkünk igazán izgatott.” Bár Soichiro Honda örök bölcsességét cége manapság sajnos csak mérsékelten szolgálja ki, szerencsére több olyan modell akad a piacon, melynek használata lelkünket ikarusi magasságokba emeli. Nem kell ehhez luxusprémium, földhözragadtabb összegekért is miénk lehet a vezetés teljes élménye. Például egy Mazda MX-5-tel. Vagy esetleg kétszer ennyi kell? Hát íme, a bal sarokban a Chevrolet Camaro kabrió jelentkezik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Akárhogy is nézzük, a stílusminik napjainkban virágkorukat élik, s a retro modellektől kezdve a modern divattörpékig szinte mindent megtalálunk a piacon. Noha a MINI évekkel ezelőtt még egyeduralkodó volt, mára számos kisebb-nagyobb méretű ellenfelet kapott, amelyek közül ezúttal az Opel Adamot fogtuk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Az élet értékének mércéje az, hogy hányszor lett lelkünk igazán izgatott.” Bár Soichiro Honda örök bölcsességét cége manapság sajnos csak mérsékelten szolgálja ki, szerencsére több olyan modell akad a piacon, melynek használata lelkünket ikarusi magasságokba emeli. Nem kell ehhez luxusprémium, földhözragadtabb összegekért is miénk lehet a vezetés teljes élménye. Például egy Mazda MX-5-tel. Vagy esetleg kétszer ennyi kell? Hát íme, a bal sarokban a Chevrolet Camaro kabrió jelentkezik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Koncepció-összehasonlítónkat követően egyetlen kérdés marad nyitva. Melyik luxustriónk legjobb autója? Mindegyik – vágjuk rá azonnal a választ. Ám mielőtt olvasóink haragos szemekkel néznének, amiért arra biztatjuk őket, hogy a már eleve irreális 30 helyett rögtön 109 millió forintot költsenek tökéletes autóra, segítünk a döntésben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Koncepció-összehasonlítónkat követően egyetlen kérdés marad nyitva. Melyik luxustriónk legjobb autója? Mindegyik – vágjuk rá azonnal a választ. Ám mielőtt olvasóink haragos szemekkel néznének, amiért arra biztatjuk őket, hogy a már eleve irreális 30 helyett rögtön 109 millió forintot költsenek tökéletes autóra, segítünk a döntésben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Végül elveszem a gázt. Harcból jövünk és a kellemesen bizsergető kimerültség most jó érzéssel tölt el. Már nem akarok küzdeni, csak hátradőlve hallgatom, ahogy a sűrű esőcseppek zongoráznak a szélvédőn, mielőtt az ablaktörlő lapátjai hanyag mozdulattal dobnák tova őket. Néhány olvadóan suhanó városi kilométer után alapjáraton gördülök be a garázsba, ahol a neon világítás fényei lágyan simítják a Mercedes-Benz CLA karosszériáját.
Add a comment