A Chevrolet okos lépésekkel, apránként halad előre, s az Opel árnyékából előrelépve már nem is feltétlenül a kategória olcsóbb vételeiként, hanem mindinkább korrekt szereplőiként gondolunk a sárga keresztet viselő modellekre. Nincs ez másképp a Cruze kombijával sem, amely ezúttal az 1,7 literes dízelmotorral járt szerkesztőségünknél.
Egyre szimpatikusabbak a Chevy modelljei - galériaFejlődésüket valahol még egyértelműnek is titulálhatjuk, hiszen a koreai-amerikai márkánál igazán válságtűrő recept alapján főznek: korrekt autót kínálnak, remek árakon. Közöttük is oszlopos szerepe van a kompakt modellnek: a szedánként debütált Cruze járt már nálunk ötajtós ferdehátúként járt, amikor is a legnagyobb kritikát idejét múlt hajtásláncáért kapta, de az 1,4-es turbómotorral szerelt kombi később korrigálta a Chevy modelljének megítélését, ezúttal pedig a közepes dízelmotor bizonyíthat, amely szolid frissüléssel egyetemben érkezett meg a Cruze orrába.
A Chevroletnek mindenesetre a Station Wagon vagy SW névre hallgató modellre nagy szükség van, ugyanis a szegmensből jóformán 22 százalékos szeletet harapnak ki a kombik, de a viszonylagos késés is érthető, hiszen a GM nem kívánt vele túl erőteljesen az Opel Astra ST lábára lépni. Bár néhány centiméterrel kisebb méreteiben a Chevrolet újdonsága, valójában meglehetősen erős modellt ismerhettünk meg személyében.
Persze a Chevrolet kínálatában tudatosan nem szerepelnek bizonyos opciós tételek, mint a xenon-fényszórók vagy mostanában divatos asszisztensek, így sem parkolórendszert, sem sávtartó segédet nem pipálhatunk, nincs ultrakönnyű platform, s hengerlekapcsolás – a vízválasztó ez lehet, ám hátrányként semmiképp sem érdemes kezelni ezek hiányát.
Az új multimédiás rendszer sokat dob a műszerfalon - galériaAkik számára a példaként sorolt extrák feleslegesnek bizonyulnak, nyugodt szívvel választhatják a Chevy termékét. Az alsó-középkategóriában jelen pillanatban roppant éles verseny dúl, ott a már emlegetett remek Opel Astra és az örök klasszikus, kombiként épp a minap bemutatkozó Volkswagen Golf, nem kispályázik a Ford Focus sem. Ráadásul a megújult, s kombiként hamarosan érkező Honda Civic is sorkazik, miközben a koreaiak a Hyundai i30-cal indítanak véresen komoly támadást, emellett franciahonból küzd a Renault Mégane Grandtour.
A 4,68 méter hosszú puttonyos a testvérektől már megszokott, kellemesen szellős utastér és átlagosan jó helykínálat mellett 500 liternyi jól pakolható csomagteret is kínál, amely az említett Astrával épp pariban van.
A bővíthetőség sem szenved csorbát: a 60-40 arányban síkba dönthető hátsó ülések közel 1,5 köbméteres teret adnak, amely ha nem is kiemelkedő, a hétköznapok során biztosan elegendő méret. A tekintélyesebb hátsót a tervezők ügyes fogásokkal simították bele a határozott élekkel megformált robosztus formatervbe, így kellemes összkép fogad, jó adag praktikummal nyakon öntve.
Határozott kiállása sok szempárt csalogat - galériaA csomagteret eltakaró roló az Astra megoldását veszi át, s egy mozdulattal felcsúszik a tetőig a pakolás megkönnyítéséért, a kalaptartó elején, a hátsó ülések fejtámlája mögött pedig tetszetős tárolórekeszek várják a sok-sok holmit. Az aranykeresztes márkától megszoktuk, hogy a korrekt minőségű terméket, jó használhatósággal értelmes ár/érték arányban mérik, nincs ez másképp a Cruze kombiforma változatának esetében sem. Beülve igazán kellemes utastérrel találkozunk, külön dicséret illeti a mérnököt, aki kitalálta, hogy az ajtókon megkezdődő szövetkárpit a műszerfalon is végigfusson – egyrészt ez tetszetős és jópofa, másrészt igényes megoldás, elmésen maszkolja az egyébként kissé keménykés felső burkolatot.
A felvonultatott formák kellemesek a szemnek, a sötét színek pedig komolyságot és komorságot visznek a képletbe, de ezzel nincs is baj, a világosszürke, szálcsiszolt betét, valamint a kis zongoralakk megtöri valamelyest az egyhangúságot.
A szövetborítás óriási húzás - galériaA zöldes-kékes halvány műszerfalvilágítás a hűtőszekrények és a mosógépek után a Chevrolet védjegyévé vált, de szerencsére közel sem olyan zavaró, mint azt első hallásra gondolná az ember. Az Opeles kapcsolók, gombok, és kormány még pozitívabb irányba billentik a mérleg nyelvét, nyomogatásuk, tekergetésük a megszokott minőségérzettel társul. Panaszaink egyelőre nem kerültek meghallgatásra, s a középkonzolon ülő klímatekerőket még mindig könnyedén, akaratlanul állítgathatjuk a térdünkkel, valamint az ECO-gomb LED-es visszajelzése éjszaka roppant vakítóan hat, utóbbit csak a negyedik fokozatba kapcsolt váltókar takarja ki, magasabbaknak még bizonyára az sem.
A korrektül muzsikáló hifit pedig ezúttal már a frissüléssel érkező új, My-Link multimédiás rendszerről hallgathatjuk. Ugyanez a ’vas’ dolgozik az Opel Adamban is, ám a Chevroletben a zöldeskék-fekete színkombinációban sokkalta komolyabbnak hat. Az új eszköz kevés hibával bír, néhol kissé logikátlannak éreztük a menüt, de összességében okos és a felbontása révén gyönyörű képet ad.
Bizonyos applikációk okostelefonnal párosítva használhatóak, így a navigációt a Google vagy az Apple online boltjából telefonunkra letöltve tudjuk beizzítani. Az ülések egyébként kényelmesek, a vezetői pozíció kifejezetten könnyen és jól belőhető, a szövetek pedig tartósnak ígérkeznek. Hátul sem kell szűk helytől tartani, 180 cm-es magasságig semmi sem szab határt a kényelemnek, e felett azonban már a tető tönkre teheti a frissen beállított frizurákat.
Érdemes lapozni, kiderül, hogyan kaszálja el saját gyermekét a Chevrolet.