Mindenképp tovább kell dicsérnünk a méretes csomagtérrel bíró Cruze-t, hiszen a futóműve is igen kellemesre sikeredett, jó kompromisszum a feszes és a kényelmes beállítás között, így nem vall szégyent a fordulókban, s rossz úton sem. Jellemző rá a stabilitás, nehezen hozható ki a sodrából, de a hátsó rész finom megindulását vagy magunk korrigálhatjuk könnyedén, vagy az elektronika fojtja el. Rendben van a kormányzás is, noha valamivel több visszajelzést azért elviseltünk volna az útról.
Az olcsóbb kétliteres miatt nem ajánljuk - galériaUgyanígy jól teszi a dolgát a 130 fős ménest számláló 1,7 literes, gyökereit tekintve még az ősidőkből származó dízelmotor. Kulturáltságát fitymálhatjuk, hiszen bemelegedve is kerreg valamelyest, s régimódi öngyulladós stílusban leginkább 1800-as fordulat felett indul meg, ám mindezért a jó használhatóság és az alacsony fogyasztás kárpótol: 6 liter alatt eszik még városban is a dízel Cruze, a városhatárt elhagyva pedig 4-5 liter közé csökkenthetjük az étvágyat. A menetdinamika tisztességességét az általunk 9,8 másodperc alá mért 0-100-as sprint hivatott bizonyítani, s érzésre sem könnyű zavarba hozni az autót, a teljesítményhez mérten jó produkciót mutat be.
Összességében pedig az árcédula adhat választ az utolsó kérdésre: A Chevrolet már 5,255 milliótól kínálja az 1,7 literes dízellel szerelt Cruze SW-t, a normaszintnek megfelelő, már tempomattal, automata villanyablakokkal és klímával is rendelkező LT+ 5,7 millió forintot kóstál.
Jó választás a Cruze SW, de a másik dízellel - galériaAkármennyire is elégedettek voltunk az autóval, magánvásárlók számára semmiképpen sem tudjuk őszintén ajánlani az 1,7-es modellt, hiszen a 163 lóerővel felvértezett, minimálisan magasabb fogyasztású kétliteres turbódízel 395.000 forinttal olcsóbb, mint a gyengébb kistestvér. A Volkswagen konszernnél ezúttal nem találunk mérhető konkurenst, hiszen 105 és 150 lóerős dízelek szerepelnek a jelenlegi kínálatban, de a 128 dízeles lóerőt tudó, 1,6 literes Hyundai i30 6 millió alá bekúszó árával és félmilliós kedvezményével már erős ellenfélnek számít, ahogy a testvérmodell Kia Cee'd kombija is.
Ilyen teljesítményt még a Renault garázsában találunk a remek, modern 1.6 Energy dCi személyében, a Mégane Grandtourba ültetve. A csomagért a franciák 6,64 milliót kérnek, ám ezt 450.000 forintos kedvezmény enyhíti, másrészt szinte makulátlan felszereltséggel kapható csupán ez az erőforrás.
Néhány szóban
A Chevrolet Cruze ismét bizonyította rátermettségét, hiszen kiváló praktikumról és használhatóságról tett tanúbizonyságot, ám erőforrása még a jó produkció ellenére is elvetendő ötlet. Hogy miért? az 1,7 literes dízel (130 lóerő) 395.000 forinttal drágább az ugyanúgy felszerelt, 163 lóerős kétliteresnél, amely kulturáltsága miatt is jobb választás. A kellemes összképet a jó futómű, az ötletesség és a tetszetős formák javítják, ahogy az új My-Link rendszer is, noha itt-ott megbocsátható hibákra is lelünk.
Előnyök: Tisztességes összeszerelési; Kellemes hajtáslánc; Méretes csomagtér; Praktikum; Korrekt futómű
Hátrányok: Érthetetlen felárú 1,7-es dízelmotor; Kemény anyagok; Apróbb ergonómiai bakik (klíma kapcsolói, ECO-gomb); Plasztikus kormányzás


