- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Augusztus 20-án, Magyarország nemzeti és állami ünnepén nem csak mi ünnepelünk. Számunkra persze ez a legfontosabb ünnep, miközben Nepálban az apák örülhetnek maguknak, Marokkóban forradalomra emlékeznek, Észtországban pedig a függetlenség megújítása miatt pukkan a pezsgősüveg. Kicsi a világ, de sok jeles alkalom belefért: az év minden egyes napján érdemes emlékezni vagy éppen örülni valaminek. A jeles események forgatagában pedig sokszor kitűnik egy-egy négykerekű is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adorján Viktor
Nemrégiben egészen Lipcséig utaztunk annak érdekében, hogy betekintést nyerhessünk a BMW legmodernebb gyárának működésébe. Bár a BMW fellegvára továbbra is Münchenben található, a legérdekesebb üzem kétségtelenül a lipcsei, ott ugyanis a többitől egészen eltérő technológiákkal találkozhatunk – persze nem csoda, hiszen itt készül a márka két legmodernebb modellje, az elektromos i3 városi cirkáló és a hibrid i8 sportautó, amelyek a jövőbe engednek betekintést. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Megjelent kétheti táblamagazinunk legfrissebb száma, amelyet az alábbiakban vagy ide kattintva természetesen ezúttal is ingyenesen elérhetnek. Szokásunkhoz híven igyekeztünk érdekes tartalommal megtölteni a színes összeállítást. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A sztárok világa nem szól másról, mint a luxusról és különlegesebbnél különlegesebb javak halmozásáról, amiből természetesen az autók sem maradhatnak ki. Mindenki hallott már a zenész Jamiroquai, a nemrégiben egy Carrera GT-ben halálát lelt Paul Walker vagy épp Jay Leno híres gyűjteményéről, de a futballisták autós élete is legalább ilyen népszerű a bulvárban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Be kell vallanom, nem szeretek repülni. Ezzel persze nem vagyok egyedül, hiszen a hatalmas vasmadarak fület bántó, hangos zúgását és a gyomrot minduntalan felkavaró erőhatásait sokan nem szívlelik, még ha legtöbben – köztük jómagam – be is látják, hogy ezek az óriások a leghatékonyabb módjai a nagy távok gyors megtételének. Vannak viszont olyanok is, akik semmi pénzért nem ülnének repülőre, mondván, hogy az rendkívül veszélyes – nekik általában az autózás marad. De vajon valóban veszélyesebb a szelek szárnyán, mint az általunk is oly’ szeretett négykerekűek volánja mögött? Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Volkswagen mindenható ura, Martin Winterkorn még az ezredforduló előtt kitűzte célul, hogy a gyártó talpra állítsa a világ első 3 litert fogyasztó szériagyártású autóját, amit a gyári vegyes adatok szerint 2,99 literes étvágyú Lupo 3L TDI személyében hoztak létre a németek. Az ezredfordulón túl aztán újabb megvalósíthatatlannak tűnő célt tűzött ki az óriáskonszern első embere: megalkotni a világ első egy liter alatti étvágyú, ám még használható szériaautóját. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Politika, foci és közlekedés - ez az a három nagy „tudományág” amiben minden magyar professzori szinten otthon van, és semmiféle szaktudás, józanság, vagy gyakorlat nem kell hozzá, hogy markáns véleményt formáljon, mert egytől egyig olyan téma, amit az egészséges önbecsüléssel rendelkező hazánkfia zsigeri szinten ért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha minden gyártó szeretne a legtöbb hadszíntéren versenyzőt prezentálni, egyszerűen lehetetlen szinte minden területre egyidőben fókuszálni, ráadásul az anyagiak terén is rettentő költségeket emésztene fel a teljes spektrumot lefedő offenzíva - főleg a rövidülő modellciklusokkal. Épp ezért egyre elterjedtebb szokás az autóiparban, hogy a gyártók együttműködés keretein belül testvérmodellekkel oldják meg a feladatot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Sokan gondolják úgy, hogy mindent tudnak a gumiabroncsokról, pedig a legtöbb esetben nem így van. Meg merem kockáztatni, hogy mi, autós szakújságírók talán egy kicsivel több információval rendelkezünk ezen a téren az átlag autósoknál, azonban nekünk is rengeteg újdonsággal szolgált a Continental által egy szűk újságíró csoportnak szervezett „gumiabroncslabor”, ahol Menkó Illés, a márka hazai részlegének műszaki szakértője sok-sok érdekességet mesélt nekünk, tudományos oldalról megközelítve az abroncsokat. Cikkünkből néhány praktikus tanácsot is megtudhatnak, de emellett műszaki és tervezési oldalról is nézzünk bele a gumiabroncsokba. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Opel hazai importőrének köszönhetően a hét közepén egy meglehetősen exkluzív beszélgetés résztvevői lehettünk néhány hazai kollégával egyetemben: Magyarországra látogatott tárgyalni Peter Christian Kuespert, a márka értékesítési igazgatója, aki számos érdekes információt osztott meg velünk a márka európai jövőjével kapcsolatban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Ezt a formát nem lehet megunni – kiáltok fel magamban minden egyes alkalommal, amikor egy újabb Ford Mustang vagy Chevrolet Camaro porol el az orrom előtt. Azonban felmerül a kérdés, valóban így lenne ez, vagy eljön majd a pillanat, ami már többször is bekövetkezett mindkét típus történelmében: alapjaiban változtatják meg az autó külsejét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az utóbbi időben egyre erősödik bennem az érzés, hogy a közlekedésben kezdünk „elbalkániasodni”, ami bizony egyáltalán nem jó dolog. A kollégákkal munkakörünkből kifolyólag rengeteg időt töltünk az utakon, és szinte nem telik el úgy nap, hogy ne tudna mindenki felhozni egy-egy ép ésszel nem igazán felfogható illetve tolerálható közlekedési helyzetet, és azon sem csodálkozunk, hogy a baleseti statisztikák az elmúlt időszakban rossz tendenciát mutattak. Kérünk szépen mindenkit (magunkat is beleértve), hogy közlekedjünk okosabban, gondoljuk át jobban tetteinket és viselkedésünket, a közlekedés ugyanis tényleg veszélyes dolog. Jelenlegi irományomat különféle példákkal a végletekig lehetne húzni, és garantáltan mindenki ki tudná egészíteni sok-sok jó tanáccsal és tapasztalattal, így én csupán néhány gondolatot hoznék fel – mondjuk amiket úgy az elmúlt néhány napban tapasztaltam. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Megjelent kétheti táblamagazinunk legfrissebb száma, amelyet az alábbiakban vagy ide kattintva természetesen ezúttal is ingyenesen elérhetnek. Szokásunkhoz híven igyekeztünk érdekes tartalommal megtölteni a színes összeállítást. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A következő videóhoz kár lenne bármit is hozzáfűzni; igaz, hogy nem indul be túl egyszerűen a Lambda Performance csapat által épített GT3-kategóriás Ford GT versenyautó, azonban amint kezdetét veszi a benzin égése a Roush-féle 5,3 literes, 580 lóerős motorban, a kipufogókat ijesztő, ördögi hangok hagyják el. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem tévedés, nem ámítás: ha egy kis csavarral is, de versenyünk két résztvevője motorhang versenyszámban teljesen jogosan küzd meg egymással. Készüljenek a V6-osok összecsapására! Add a comment