- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Kiszivárgott képeken már láthattuk a Fiat 500X-et, azonban a Párizsi Autószalon megnyitója után hivatalosan is lehullt a lepel a kis crossoverről, mely az olaszok 500-as családjának már a hatodik tagja. Ezúttal azonban az olaszok is érezték, valami olyat kell alkotniuk, ami akár a márka jövője szempontjából is nagy fontossággal bírhat – talán éppen ezért választották a divatos szegmenst. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Renault nem tétlenkedik, és az új Twingo, valamint az új Trafic bemutatását követően lerántották a leplet az Espace legújabb generációjáról. A nagy egyterű nem akármilyen megújuláson ment keresztül, melynek köszönhetően prémium hangulatban húz felfelé. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Csütörtökön kezdetét vette a Párizsi Autószalon, amire szinte minden gyártó újdonságokkal megtömve érkezett meg. A Maserati sem jött a szerelem fővárosába üres kézzel, s a Ghibli S Q4 alapjaira épített, igazán különleges kiadással színesíti az olasz gyártó a francia seregszemlét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Számíthattunk már az oldalunkon is nemrégiben bemutatott Volkswagen XL1 megvadítására, azonban sokan kételkedtek benne, hogy a németek meghúzzák az alacsony fogyasztásra kihegyezett éhezőművész felpaprikázását. Párizsban azonban mégiscsak bemutatkozott a közös alapokra épülő XL Sport, melyet a konszern tulajdonában lévő Ducati V2-esével szereltek fel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Közel 10 éves kihagyás után ismét nagyszabású autószalon kerül megrendezésre Budapesten. November 21. és 23. között a Syma Csarnokban kap helyet a Mobilitás 2014 Autókiállítás és Vásár, ahol a járműipar legújabb trendjeivel ismerkedhetnek meg a látogatók. Az eseményen kiemelt szerepet kap az e-mobilitás, ehhez kapcsolódóan a Magyarországon elérhető elektromos autók teljes palettájával megismerkedhetünk. A háromnapos rendezvény importőri támogatás mellett, és a hazai márkakereskedői piac meghatározó szereplőinek együttműködésével valósul meg. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Megnyílt a Párizsi Autószalon kapuja, s vele a rálátás is azokra az újdonságokra, amelyeket az autógyártók eddig még takargattak. Közülük az egyik legnagyobb talány a Lamborghini Asteriont övezte – ezúttal már minden részletre kiterjedve számolhatunk be róla. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Vége van a nyárnak, ám a hűvös szelek nem csupán sárguló faleveleket kavarják fel ilyenkor, hanem az autós világ is felpezsdül, nem kezdődhet el ugyanis az ősz autószalon nélkül. Páros évet írunk, ennek megfelelően 2014-ben Párizs ad otthont az októberben esedékes seregszemlének, amire minden gyártó jelentős erőbedobással készül. Lássuk, milyen újdonságokra számíthatunk a szerelem fővárosában! Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem egyszer hallottunk már olyat, hogy egy autógyártó valamely más iparágban is kipróbálja magát, aminek vajmi kevés köze van az elsődleges tevékenységéhez. Az Alfa Romeo például nemrég gitárokat mutatott be, de a prémiumgyártók legtöbbje kínál saját márkás ruházati, vagy lakberendezési termékeket – melyek közül a legismertebb talán a Porsche Design. Most hozzájuk csatlakozna a Mazda, méghozzá a Kodo formanyelv kiaknázásával. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A kormány olyan alkatrész, mint a fék vagy a kerék, azaz egyidős magával a gazdatesttel, az autóval. Nem bonyolult szerkezet - gondolhatnánk -, hiszen mindösszesen egyetlen egy feladata van: tekerjük a volánt és ennek hatására elfordítja a kereket. Azonban ma már hihetetlenül komplex feladat hárul a kormányművekre, legyen szó a változó rásegítésről vagy épp az automata parkolásról. A ThyssenKruppnál jártunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
3,8 liter. Ez a maximum a legtakarékosabb autók tízes toplistájába való belépéshez, míg más modellek ennek az négyszeresét is gond nélkül elfogyasztják 100 kilométeren. A szigorodó normák egyre takarékosabb autókat kívánnak. De vajon ez hozott érdemleges változást a szélsőértékek terén is? Számba vesszük a hazai piac legtakarékosabb és legszomjasabb autóit. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Mazda MX-5 negyedik generációjának barcelonai bemutatójáról hazafelé jövet a repülőn előkaptam azt az angol nyelvű magazint, amit a gyártó a modell 25 éves jubileumára adott ki. Mivel volt időm bőven, szinte a teljes kiadványt végigolvastam, az egyik cikk pedig olyannyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, megírom. Az ismeretlen szerző nem másról, mint a típus születéséről mesélt, számos érdekességet leírva – most pedig Önök is megtudhatják, hogy mennyi viszontagságon ment keresztül a japánok büszkesége, ameddig 1989-ben eljutott a szériagyártáshoz. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Rengeteg ízelítő hang és kép után végre lehullott a lepel a Mercedes-AMG második sportautójáról. Az SLS AMG helyét elfoglaló GT lefelé nyit, s a Porsche 911 lábára kíván ráállni. Ehhez azonban a sportolás és a hétköznapi hatékonyság legmagasabb mércéjét kell megugrani – a GT-nek pedig úgy tűnik, minderre megvan a képessége. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autógyártók fejlesztésének középpontjába az utóbbi években minden kétséget kizáróan a motorok kerültek. Noha fontos a karosszéria, a futómű és persze az utastér is, valamint a formaterv sem elhanyagolandó rész, mégis, a fogyasztás csökkentése körüli felhajtás, az NEDC fogyasztásmérés minél kisebb értékkel való abszolválása az erőforrások hihetetlen fejlődését hozta magával. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem, hogy visszatért a játékba, de jó húzással egyenesen a jövőbe katapultál a Volvo. Sok hónapnyi ízelítő és előzetes után végre lehullott a lepel az XC90 új generációjáról, amely alapjaiban határozza meg a márka jövőjét. Az előzetesen már kóstolt recepthez pedig hűek maradtak a tervezők. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Világosságot varázsolni az éjszakába? Valamivel több, mint 100 évvel ezelőtt ez még maga volt a csoda, az autózásról nem is beszélve. Mára pedig, alig egy évszázad alatt eljutottunk az első elektromos gépjármű fényszórótól az éjt szinte már szó szerint nappallá varázsoló LED-es, sőt, lézeres megoldásokig, melyekkel már el sem tudjuk képzelni, hogy valaha már sötétedéskor nyugovóra tértek az emberek és csak a nap első sugarait megpillantva indultak újra dolgukra. És akkor az intelligens rendszereket még meg sem említettük. Add a comment