Számíthattunk már az oldalunkon is nemrégiben bemutatott Volkswagen XL1 megvadítására, azonban sokan kételkedtek benne, hogy a németek meghúzzák az alacsony fogyasztásra kihegyezett éhezőművész felpaprikázását. Párizsban azonban mégiscsak bemutatkozott a közös alapokra épülő XL Sport, melyet a konszern tulajdonában lévő Ducati V2-esével szereltek fel.
Hátulról egyértelmű a változás - galériaHa pedig jobban belegondolunk, logikus lépés a kiváló légellenállási együtthatóval rendelkező, pehelysúlyú kisautó megbolondítása, hiszen elég néhány apróbb átalakítás és egy erősebb motor a szájak mosolyra görbítéséhez. Mindezt meg is tették a wolfsburgiak, méghozzá a Ducati kéthengeres, motorkerékpárokban használatos erőforrásának beépítésével és néhány menetdinamikát javító változtatás eszközlésével.
Csak erőfitogtatás az XL Sport - galériaBár szinte minden szögből egyértelmű a rokonság, szemből a legkönnyebb összekeverni az XL1-et és az XL Sportot, hiszen az apróbb optikai módosítások – agresszívabb lökhárítók és nagyobb légbeömlők – kivételével itt szinte alig változott az autó. Oldalról és hátulról már könnyebben feltűnik a turpisság, hiszen az eddig a far felé haladva keskenyedő autó ezúttal már széles vállakat és hatalmas oldalsó légbeömlőket kapott a nagyobb teljesítmény egyértelműsítése és a magabiztosabb úttartás érdekében.
A továbbra is szárnyas ajtókkal tetszelegő apró "sportautó" a testvérhez hasonlóan karbon vázszerkezetével tartja rendkívül alacsonyan a súlyát. A németek ezúttal is mindent elkövettek, hogy alacsonyan tartsák az így 890 kilogrammra adódó tömeget: az ablakok különösen erős plexiből készültek, az elöl 205/40 R18, hátul pedig 265/35 R18-as gumikkal szerelt keréktárcsák pedig magnéziumból készültek. Az autó több mint 40 centivel hosszabb (4291 mm) és 18 centivel szélesebb (1847 mm) lett az XL1-nél, míg magassága mindössze 1 milliméterrel növekedett (1153 mm) – ezzel biztosítva többek között a sportos kiállást és a jobb menetdinamikát.
Az utastér is vadabb lett - galériaTermészetesen belül is sportosabbra vették a figurát a mérnökök. A fekete bőrt vörös kontrasztvarrással és karbon mintázatú betétekkel egészítették ki, míg a műszerfalon valódi alumínium és szénszálas betéteket találhatunk. Az automataváltó fokozatválasztóját is lecserélték, méghozzá igencsak látványos megoldással a régebbi Porschéket idéző balzafa váltógombra.
A legfontosabb különbség az éhezőművész és az élményhajhász között természetesen a motorháztető alatt található. Az eddigi kéthengeres, 800 köbcentis dízelt és a hozzá tartozó elektromotorokat ugyanis lecserélték egy benzines erőforrásra, mely a konszernen belüli Ducatitól származik. A világ legerősebb kéthengeres motorjaként kikiáltott 1,2 literes V2-es 200 lóerőt és 134 Nm csúcsnyomatékot csikar ki magából, mely a 890 kilogrammos súly tudatában kellően fürgén mozgathatja az XL Sportot, főleg a különösen alacsony légellenállási együttható tudatában.
Innen akár egy igazi sportautó - galériaAz akár 11 ezres fordulatig is pörgethető erőforrás egyébként egy hétsebességes DSG automataváltón keresztül juttatja el erejét a hátsó kerekekhez – hogy teljes legyen az öröm. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel ellátott Volkswagen ezekkel a paraméterekkel 5,7 szekundum alatt képes megfutni a 0-100-as sprintet, míg végsebessége 267 km/h-ra adódik, amik ugyan szép eredmények, de messze nem olyan kimelekedőek, mint amilyeneket egy hasonló tanulmányautótól várnánk.
A mondvacsinált rekordokkal – mint a világ leggyorsabb 200 lóerős autója – magasztalt XL Sport egyelőre biztosan nem kerül gyártásba, hiszen már az XL1-ről is köztudott, hogy csak veszteséget termel a gyártónak. Mindenesetre a Volkswagen megmutatta, hogy ilyet is tud, és nagy valószínűséggel valóban hatalmas élményt nyújtanak a koncepció volánja mögött eltöltött percek.