Nem egyszer hallottunk már olyat, hogy egy autógyártó valamely más iparágban is kipróbálja magát, aminek vajmi kevés köze van az elsődleges tevékenységéhez. Az Alfa Romeo például nemrég gitárokat mutatott be, de a prémiumgyártók legtöbbje kínál saját márkás ruházati, vagy lakberendezési termékeket – melyek közül a legismertebb talán a Porsche Design. Most hozzájuk csatlakozna a Mazda, méghozzá a Kodo formanyelv kiaknázásával.
A képeken látható ülőalkalmatosság bizony a japánok formatervező részlegénél készült, és meglepő módon a gyáriak fontos szerepet tulajdonítanak neki. Ikuo Maeda, a Mazda dizájnstúdiójának vezetője elmondta, hogy az autóik iránti kereslet és fizetési hajlandóság növekedését várják az ilyesfajta luxuscikkek piacra dobásától – a presztízsértékéről nem is beszélve. Ennek a folyamatnak lehet az első üdvöskéje a Kodo Fotel.
A hasonlóság egyértelmű
A különleges szék a japánok elmondása szerint a nagy sikereknek örvendő formanyelvük alapján készült, így egyértelműen felismerhetőek benne a legújabb modelljeik vonásai. Ha nem is a vadonatúj MX-5-öst, de stílusbeli egyezőségeket egyértelműen fel lehet fedezni a látványos, ám kevésbé helytakarékos különlegességen.
Az bizonyos, hogy egyelőre még közel sincs akkora presztízsértéke a japánok termékének, mint mondjuk a Porsche Design által elkészített méregdrága használati tárgyaknak, ugyanakkor a meglepetés biztosan nem marad el a vendégeink részéről, amikor a Mazda fotelünkbe invitáljuk őket.
Akár még az MX-5-öt is beleláthatjuk, ha megerőltetjük magunkat
Arról egyelőre nincs információnk, hogy a hazai importőr tesztparkjába mikor érkeznek meg az első példányok, de már tűkön ülve várjuk, hogy megejthessük az első üléspróbát, hiszen kényelmi szempontból a végső ítéletet csak saját tapasztalataink alapján hozhatjuk meg.