Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault nem tétlenkedik, és az új Twingo, valamint az új Trafic bemutatását követően lerántották a leplet az Espace legújabb generációjáról. A nagy egyterű nem akármilyen megújuláson ment keresztül, melynek köszönhetően prémium hangulatban húz felfelé.

Felhúzott hassal és vállakkal - galériaFontos év ez a francia gyártó számára, hiszen a több húzómodelljük is alapjaiban újul meg. A legkisebbet már ismerjük, és a kisbusz volánja mögött is ültünk már, ám a kategóriateremtő Espace alapjaiban megújuló generációjával kapcsolatban eddig az egyetlen kiindulópont a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Initiale Paris koncepció volt. A Párizsi Autószalon nyitányával ez változott meg: a típus hivatalosan bemutatkozott.

A látványos tanulmányautó főbb vonalai jól láthatóan megmaradtak, így kategóriáját meghazudtolóan sportos domborulatokkal és ívekkel lett felvértezve a hatalmas hétüléses, miközben néhány crossoveres tulajdonságot is felfedezhetünk rajta - nem csoda, hogy a gyártó is így emlegeti. Joggal, ugyanis az elődhöz képest 4 centiméterrel magasabban ül: a szabad magasság 160 mm.

A kérdés csak az, hogy mekkora áldozattal jár a formatervi újítás, hiszen az előző generációk arányaihoz képest ezúttal jóval kevesebb az üvegfelület az autón, míg a lemezek ebből következően nagyobb részben vannak jelen. Ez jól látszik például a magasabban húzódó övvonal, vagy a C-oszlopnál elkeskenyedő ablakok esetében.

Bőséges külső méret, tágasra ígért belsővelAzért nem kell megijednünk annyira, hiszen a megfelelő mennyiségű fényről az utastérben az óriási 2,8 négyzetméteres panorámatető formájában gondoskodtak a mérnökök. Alatta öt vagy hét személy is helyet foglalhat, kiviteltől függően. Mindegyik verzió hossza 4,85 méter lesz, amelyből a tengelytáv 2,88 méterrel veszi ki a részét, kellemes helyviszonyokat sugallva. A modell szélessége 1,87 méter, magassága pedig 1,68 méter, ami az elődhöz mérten 63 mm-nyi csökkenést tesz ki.

Most éppen sportos hangulatbanBelül prémium irányba kacsintgató kényeztetést tapasztalhatnak az utasok, és a felszereltségek terén sincs ez másképpen. Éppúgy kérhetünk HUD-ot, ahogy teljesen LED-es fényszórókat vagy 12 hangszórós Bose hangrendszert, a 8,7 colos érintőképernyő funkcióit pedig forgótárcsa segítségével is vezérelhetjük. A műszercsoporton és a váltó körül is tetten érhető hangulatvilágítás tájékoztató szereppel is bír: a kiválasztott vezetési üzemmódtól függően zöld, kék, sárga, vörös és lila is lehet - de természetesen személyre is szabhatjuk.

Bőségesen mért tárolórekeszekEgyterűről van szó, így a praktikumot sem hagyták ki a fejlesztési szempontok közül a tervezők. A fiókszerű kesztyűtartó például 12 liternyi csomagot tud elnyelni, az ülések közötti kartámaszban pedig további 7,4 liter szabad teret találunk. Ez csak a kezdet: összesen 30,4 liternyi fiókba zsúfolhatjuk a család utazáshoz szükséges holmiját és akkor még nem beszéltünk a pohártartókról és az alapból 660 literes csomagtérről, amelyet az ülések síkba döntésével (egyetlen gombnyomással) 2,04 köbméterre növelhetünk.

A Renault új, CFM1 platformjára épülő Espace hatalmas fogyókúrán ment át: az új alapok segítségével összesen 250 kilónyi ballaszttól szabadult meg a model, ami a hatékonyságban és a menetdinamikában is tetten érhető lesz. A jármű egyik érdekessége, hogy légellenállási együtthatója a magas felépítés ellenére is mindössze 0,3.

Váratlan fordulat: az Espace összkerékkormányzást kapott

Bár alapvetően továbbra is a kényelmes utazás az Espace fő területe, ezúttal már a dinamikáról sem kell lemondanunk. A negyed tonnányi fogyókúra mellett ezt szavatolja az összkerékkormányzás (!) jelenléte is, amely világújdonságot jelent az egyterűek kategóriájában. Miközben a hátsó kerekek kifordulása révén az Espace kategóriájának legkisebb fordulókörével szolgál, nagyobb tempónál a rendszer fokozott dinamizmusról gondoskodik.

Kizárólag 1,6-os motorokkal - galériaA motorpalettáról kezdetben három erőforrás közül választhatunk: mindegyik 1,6 literes és turbóval lélegeztetett. Miközben dinamizmus terén nem maradnak le az elődtől, átlagosan 20 százalékkal takarékosabbak az új hajtásláncok. Az egyetlen benzines alternatíva jelenti a kínálat legizmosabb erőforrását: esetében 200 lóerő és 260 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésére - utóbbi érdekes módon kissé későn, 2500-as fordulattól. A hajtáslánc egyébként a Clio R.S.-ből érkezik, így pedig azt sem nehéz kitalálni, hogy az elsőkerekek felé egy hatfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a teljesítményt.

Egyedül a gyengébbik dízel kérhető hatfokozatú kézi váltóval. A 130 lóerős, egyturbós 1,6-os 320 Nm nyomatékot képes kipréselni 1750-es fordulaton és viszonylag régi ismerősnek számít. Az izmosabb, kétturbós öngyulladóst nemrégiben próbálhattuk a Trafic lemezei alatt, s jó benyomást tett ránk. A 160 lóerőt és 380 Nm-t (szintén 1750-től) felmutató egység kizárólag hatfokozatú duplakuplungos automatával elérhető, visszafogott pedálkezeléssel pedig gond nélkül autózhatunk majd el vele 6 liter alatt/környékén.

A Renault nem tétlenkedik, és az új Twingo, valamint az új Trafic bemutatását követően lerántották a leplet az Espace legújabb generációjáról. A nagy egyterű nem akármilyen megújuláson ment keresztül, melynek köszönhetően prémium hangulatban húz felfelé.

Felhúzott hassal és vállakkal - galériaFontos év ez a francia gyártó számára, hiszen a több húzómodelljük is alapjaiban újul meg. A legkisebbet már ismerjük, és a kisbusz volánja mögött is ültünk már, ám a kategóriateremtő Espace alapjaiban megújuló generációjával kapcsolatban eddig az egyetlen kiindulópont a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Initiale Paris koncepció volt. A Párizsi Autószalon nyitányával ez változott meg: a típus hivatalosan bemutatkozott.

A látványos tanulmányautó főbb vonalai jól láthatóan megmaradtak, így kategóriáját meghazudtolóan sportos domborulatokkal és ívekkel lett felvértezve a hatalmas hétüléses, miközben néhány crossoveres tulajdonságot is felfedezhetünk rajta - nem csoda, hogy a gyártó is így emlegeti. Joggal, ugyanis az elődhöz képest 4 centiméterrel magasabban ül: a szabad magasság 160 mm.

A kérdés csak az, hogy mekkora áldozattal jár a formatervi újítás, hiszen az előző generációk arányaihoz képest ezúttal jóval kevesebb az üvegfelület az autón, míg a lemezek ebből következően nagyobb részben vannak jelen. Ez jól látszik például a magasabban húzódó övvonal, vagy a C-oszlopnál elkeskenyedő ablakok esetében.

Bőséges külső méret, tágasra ígért belsővelAzért nem kell megijednünk annyira, hiszen a megfelelő mennyiségű fényről az utastérben az óriási 2,8 négyzetméteres panorámatető formájában gondoskodtak a mérnökök. Alatta öt vagy hét személy is helyet foglalhat, kiviteltől függően. Mindegyik verzió hossza 4,85 méter lesz, amelyből a tengelytáv 2,88 méterrel veszi ki a részét, kellemes helyviszonyokat sugallva. A modell szélessége 1,87 méter, magassága pedig 1,68 méter, ami az elődhöz mérten 63 mm-nyi csökkenést tesz ki.

Most éppen sportos hangulatbanBelül prémium irányba kacsintgató kényeztetést tapasztalhatnak az utasok, és a felszereltségek terén sincs ez másképpen. Éppúgy kérhetünk HUD-ot, ahogy teljesen LED-es fényszórókat vagy 12 hangszórós Bose hangrendszert, a 8,7 colos érintőképernyő funkcióit pedig forgótárcsa segítségével is vezérelhetjük. A műszercsoporton és a váltó körül is tetten érhető hangulatvilágítás tájékoztató szereppel is bír: a kiválasztott vezetési üzemmódtól függően zöld, kék, sárga, vörös és lila is lehet - de természetesen személyre is szabhatjuk.

Bőségesen mért tárolórekeszekEgyterűről van szó, így a praktikumot sem hagyták ki a fejlesztési szempontok közül a tervezők. A fiókszerű kesztyűtartó például 12 liternyi csomagot tud elnyelni, az ülések közötti kartámaszban pedig további 7,4 liter szabad teret találunk. Ez csak a kezdet: összesen 30,4 liternyi fiókba zsúfolhatjuk a család utazáshoz szükséges holmiját és akkor még nem beszéltünk a pohártartókról és az alapból 660 literes csomagtérről, amelyet az ülések síkba döntésével (egyetlen gombnyomással) 2,04 köbméterre növelhetünk.

A Renault új, CFM1 platformjára épülő Espace hatalmas fogyókúrán ment át: az új alapok segítségével összesen 250 kilónyi ballaszttól szabadult meg a model, ami a hatékonyságban és a menetdinamikában is tetten érhető lesz. A jármű egyik érdekessége, hogy légellenállási együtthatója a magas felépítés ellenére is mindössze 0,3.

Váratlan fordulat: az Espace összkerékkormányzást kapott

Bár alapvetően továbbra is a kényelmes utazás az Espace fő területe, ezúttal már a dinamikáról sem kell lemondanunk. A negyed tonnányi fogyókúra mellett ezt szavatolja az összkerékkormányzás (!) jelenléte is, amely világújdonságot jelent az egyterűek kategóriájában. Miközben a hátsó kerekek kifordulása révén az Espace kategóriájának legkisebb fordulókörével szolgál, nagyobb tempónál a rendszer fokozott dinamizmusról gondoskodik.

Kizárólag 1,6-os motorokkal - galériaA motorpalettáról kezdetben három erőforrás közül választhatunk: mindegyik 1,6 literes és turbóval lélegeztetett. Miközben dinamizmus terén nem maradnak le az elődtől, átlagosan 20 százalékkal takarékosabbak az új hajtásláncok. Az egyetlen benzines alternatíva jelenti a kínálat legizmosabb erőforrását: esetében 200 lóerő és 260 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésére - utóbbi érdekes módon kissé későn, 2500-as fordulattól. A hajtáslánc egyébként a Clio R.S.-ből érkezik, így pedig azt sem nehéz kitalálni, hogy az elsőkerekek felé egy hatfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a teljesítményt.

Egyedül a gyengébbik dízel kérhető hatfokozatú kézi váltóval. A 130 lóerős, egyturbós 1,6-os 320 Nm nyomatékot képes kipréselni 1750-es fordulaton és viszonylag régi ismerősnek számít. Az izmosabb, kétturbós öngyulladóst nemrégiben próbálhattuk a Trafic lemezei alatt, s jó benyomást tett ránk. A 160 lóerőt és 380 Nm-t (szintén 1750-től) felmutató egység kizárólag hatfokozatú duplakuplungos automatával elérhető, visszafogott pedálkezeléssel pedig gond nélkül autózhatunk majd el vele 6 liter alatt/környékén.

Sokakat hívogat

A franciák tehát mindent bevetnek annak érdekében, hogy az egykoron kategóriateremtő Espace legújabb generációja bebizonyítsa, hogy még mindig a legjobbak közé tartozik. Ezzel a sportosan elegáns, divatos formatervvel ellátott, minden földi jóval megtömött újdonsággal pedig minden esélyük megvan rá, hogy megvalósítsák a tervüket. Érhető, ha sokan már most beleszerettek, de a vágy beteljesüléséig még várni kell: valószínűleg csak jövőre érkezik meg hozzánk a típus.