- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A C-X16 koncepció láttán már vágytunk rá, álmodtunk róla, de mégsem mertük kimondani, hiszen oly sok részlet tud változni a szériává érés során, hogy a kész modell általában már köszönő viszonyban sincs a tanulmánnyal. Ám a Jaguar remekül taktikázva, szinte teljes egészében a 2011-es Frankfurti Autószalonon látott koncepciót tartotta meg az F-Type Coupéhoz – s milyen jól tette! A Los Angeles-i Autószalonon való bemutatkozás után pedig a modell megérkezett hazánkba is, üde színfolttal gyarapítva az izgalmas sportautók kínálatát. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autógyártók lóerőket és végsebességi rekordokat kergetnek, miközben az átlagember számára elérhetetlen modellek legfeljebb csak pont a rekordok kapcsán maradhatnak emlékezetesek, élmények csupán egy szűk kör számára elérhetőek. Ellenben a Honda olyan mókagyárost mutatott be, amely sebességi rekorder létére mégsem elérhetetlen, sőt, még hasznos is. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az olajcsere jóformán a leggyakoribb karbantartás az autók esetében, azonban ennek ellenére a gyakorlatban sokszor mégsem helyesen kerül kivitelezésre. Érdemes azonban alaposan odafigyelni és körültekintően eljárni, hiszen egy helyes vagy épp helytelen olajcserével évekkel és kilométerekkel hosszabbíthatjuk vagy rövidíthetjük meg a motor élettartamát. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Telnek-múlnak az évek, s bizonyos típusok már több évtizedes hagyományra tesznek szert. A minap a 25 éves Mazda MX-5-öst köszönthettünk, a hétvégén pedig a Volkswagen készül nagyszabású ünnepségre, hiszen betölti 40. életévét a Golf, a kompakt kategória koronázatlan királya. A VW a Techno Classica keretei között köszönti fel a négy évtizede született modellt. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Porschéket, Ferrarikat ver élmény-ár arányban, lehetne így is tálalni, mégsem ez az igazi erőssége a cikkünk középpontjában szereplő járgánynak. Fontosabb születésének története, ahogy egy technika és autózás iránt rajongó fiatal srác megvalósítja álmát és saját zsebpénzéből nekiáll a nulláról élményautót építeni, majd kisvártatva már a BME Közlekedésmérnöki Karán tanulja, mit is lehetne még finomítani a beállításain, végül pedig gyerekkori hobbijának is köszönhetően egy nagy járműipari cégnél kap fejlesztőmérnöki állást.
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BMW M divíziója mindig is kitett magért, elég csak a mindmáig felsorakozott, büszke sportmodellekre gondolni. Azonban mindig van tovább, amit mi sem bizonyít jobban, mint a már önmagában is harcias M5 képességeinek fokozása. Ezúttal videón mutatja be a gyártó a legerősebb M5-ben rejlő vadállatot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autót nem csupán a tél beköszöntével kell a hidegre felkészíteni, s alkalmassá varázsolni a téli közlekedésre, tavasszal legalább ugyanilyen figyelemmel a jó idő okán szükséges ismét időt szánni szeretett négykerekűnkre. Nem csupán a gumicsere esedékes hamarosan, számos aprósággal érdemes könnyedebbé tenni az utazást a hideg elmúltával. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A szuperautók a mobilitás csúcsát képviselik, a felnőtt férfiak legalább annyira vágynak rájuk, mint a szobájukat Ferrarikkal, Lamborghinikkel és Porschékkel kiplakátoló gyermekek. Persze megkaparintani bármelyiket is, szinte lehetetlen az átlagpolgár számára – mindezt megcáfolandó, egy kínai férfi saját erejéből tett szert egy Aventadorra. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Genfi Autószalon forgatagában szívünket lecsillapítva időt szakítottunk egy kis beszélgetésre is: egy félórás interjú erejéig Carsten Priest, a BMW M és Individual részlegének vezetőjét faggattuk. Talán mondanunk sem kell, érdekes történetekkel gyarapodtunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Tegnap este érdekes mozis kalandban volt részem, a kötelező pattogatott kukorica mellé ugyanis a Need for Speed film került terítékre. Az alkotásra az előző évtizedek hollywoodi autós filmtermését ismerve nehéz volt előítéletek nélkül beülni. Hogy jó volt-e? Filmkritikai oldalról ezt nem az én tisztem eldönteni. Hogy autórajongói szempontból jó volt-e? Nos, ez már releváns kérdés. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Azt ajánlom, legyetek résen Matrjoska babák, Csajkovszkij művek, de ti is ott mindannyian a Tretyjakov Galériában, mert fénysebességgel terjed az új orosz kulturális forradalom, a híres exporttermék, melyet úgy hívnak, hogy orosz autós videó. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Mint tudják, szerkesztőségünk is tiszteletét tette a múlt héten kezdődött Genfi Autószalonon, ahol a magyar importőr segítségével lehetőségünk nyílt egy rövid interjút készíteni Ryo Yanagisawával, a Mazda Hazumi koncepció főtervezőjével. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volkswagen mindenkit meglepve, a Genfi Autószalon első sajtónapján bemutatta T-ROC nevű aprócska SUV koncepcióautóját, mely igencsak agresszív tekintettel mered a világra, miközben már messziről felismerhetőek rajta a németek jellegzetes vonásai. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha a Genfi Autószalonra látogat az ember fia, egyetlen dologban biztos lehet. Hiába özönlik el új modellek a standokat, alapvetően nem változik semmi. A svájciak – köszönik szépen – jól megvannak a saját világukban, ha dugó van, akkor dugó van, ha szállás nincs, akkor szállás nincs, egyébként is így van ez már évszázadok óta, az autószalon tekintetében pedig 84 éve, és mégis működik. Akkor meg minek változtatni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Genfben bemutatkozott az Infiniti Q50 Eau Rouge, melyről immár minden adat ismert lett. A japánok prémium középkategóriását így örömmel üdvözölhetjük az 500 lóerő feletti sportszedánok klubjában, mellyel kategóriájának legerősebb tagját tisztelhetjük benne. Add a comment