Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy azt már sejtettük, zárt testvéreinek érkezését követően sokat nem kellett várni a BMW M4 nyitott verziójának bemutatkozására sem. A keménytetős kabrió megérkezett, még sokoldalúbb és talán még élvezetesebb csomagot kínálva az autózás szerelmeseinek.

Vihar utáni mennydörgés - galériaAz M4 Cabrio a szerényebb nyitott tetős testvérek elegáns vonalait agresszióval tölti meg. A szélesebb nyomtáv, a kidomborodó motorháztető, a mélyebbre húzott, légbeömlőkkel teletűzdelt lökhárítók, a hangsúlyos kipufogóvégek és a 18 és 19 colos kerekek, valamint a mögöttük húzódó hatalmas féktárcsák jórészt a funkciót szolgálják, mégis végül a megjelenést is magasabb szintre emelik, amelyet remekül hangsúlyoz a sajtófotókon szereplő autó színárnyalata.

Agresszivitás vegyül az eleganciába

A motortérben nincs változás - galériaA lemezek alatt szinte minden változatlan, ám ez nem jelenti azt, hogy érdektelen lenne. A háromliteres motorral a sorhatos kialakításhoz visszakanyarodó széria szükséges erejéről turbófeltöltés gondoskodik. Ennek köszönhetően az erőforrás 431 lóerőt és 550 Nm nyomatékot tud felmutatni, ami nem csak kisebb-nagyobb mértékben rákontráz a korábbi négyliteres, szívó V8-as adataira, ám a csúcsszámok mögé nézve megtudhatjuk, hogy sokkal szélesebb tartományon teszi ezt. Összességében tehát még jobb erőben van a modellcsalád, mint amint azt a számok sejtetik, még ha bizonyosan lesz olyan, aki az egekig pörgő V8-as búcsúja miatt elmorzsol egy könnycseppet.

De hát új idők új szelei járnak, és vélhetően a hangulat és a reakciók megőrzésén is sokat fáradoztak a mérnökök. Az adottságok jók egy kedélyes vagy éppen izzasztóan gyors autózáshoz: 4,6 másodperces 0-100-as sprint (az opcionális hétgangos duplakuplungos automatával 4,4) és 250 km/h-s leszabályozott végsebesség. Valamint kedvező fogyasztás, hogy tankolás miatt minél ritkábban kelljen megszakítani az utazást: váltótól függően 9,1 és 8,7 l/100 km közötti gyári átlaggal számolhatunk (ez egyébként 3-4 deciliterrel magasabb a kupé értékénél).

A merevítések és a tetőmozgató mechanika plusz kilókkal nehezíti a nyitott M4 dolgát, ám, hogy még így se kelljen nehézsúlyú bombázónak nevezni a típust, az alumínium, valamint a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) széleskörű használata erre a verzióra is kiterjed. A szénszál-erősítésű műanyagból készült, egyrészes kialakítású féltengely nem csupán jelentős statikus tömeg-megtakarítást eredményez, hanem a forgó tömegek nagyságát is csökkenti. A motortér szintén CFRP első toronymerevítője mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető. Menetkészen, ám üresen 1,75 tonnát nyom a mérlegen az M4 kabrió, amely fajtájához mérten nem számít túlzott tömegnek (igaz, különösebben alacsonynak se) - az automataváltó ezt önmagában 40 kg-mal toldja meg.

A szellős M4-es háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi az elődhöz képest. Zárt tetővel 370 liternyi csomagteret kapunkA tető nyitott, vagyis a csomagtérbe hajtott állapotában a szériafelszereltséghez tartozó rakodássegítő funkció - igény szerint - a tetőelemeket megemelve könnyíti a hozzáférést a csomagokhoz. E megoldással a nagyméretű tárgyak nyitott tető mellett is könnyen a csomagtartóba helyezhetők illetve kiemelhetők. Ilyenkor egyébként 220 liternyi térrel gazdálkodhatunk, amelyet csukott tetővel 370 literig növelhetünk. Ha ez is kevés, a felár ellenében dönthető hátsó ülésekkel további értékes litereket nyerhetünk a pakoláshoz. A sportosan mély üléspozíció elöl és hátul egyaránt jóval nagyobb fejteret biztosít az előd modellhez viszonyítva. A tetőszerkezet gombnyomásra 20 másodperc alatt nyílik, s 18 km/h-s tempóig akár menet közben is működtethető, ami a mai mezőnyben viszonylag mérsékelt sebességnek tekinthető.

A finom részletek tovább finomíthatóakAz új BMW M4 Cabrio igen széles körű szériafelszereltségén túlmenően vonzó extrák sokaságát kínálja, amelyekkel még esztétikusabbá, dinamikusabbá és kényelmesebbé tehető. Az egyéni ízlés és a személyes kívánságok szerinti kialakítás mellett nyújtják a BMW Individual különböző felszerelései az autózás egyedülálló élményét. Az egyedi színek és anyagok teljes mértékben az ügyfelek kívánságai szerint állíthatók össze.

A végső árak még váratnak magukra, de e tekintetben nem nehéz a jövőbe látni. A 21,8 milliótól elérhető kupéra várhatóan mintegy kétmillió forinttal kínál rá a nyitott modell, igaz az alapfelszereltség sem hagy nagy kívánnivalót maga után. Természetesen elsősorban a színekkel, felnikkel és kárpitokkal, valamint betétekkel lehet variálni, de az extralistán is szerepelnek tételek szép számmal.

További finomságokkal tölthetjük - galériaA navigáció majd’ 900 ezret kóstál, de kérhető továbbá prémium hifi, illetve biztonsági segédek, asszisztensek sora is a középkategóriás pároshoz. Az adaptív M futómű 0,6 millióért pipálható ki, s persze a head-up display sem hiányozhat a lajstromból.
A duplakuplungos M automataváltóért viszont már húzósabb összeget, 1,3 millió forintot kell hozzáadni a vételárhoz, míg az igazi finomságként említhető M karbon-kerámia fékrendszer további 2,5 millióval dobhatja meg a végösszeget, így belátható, hogy a kb. 24 milliós vételárat könnyedén feltornászhatjuk akár 30 millió fölé is, azonban a józan extraválogatással minden bizonnyal 26 millió forint alatt maradhatunk a kabrió esetében. Az óriási élmény pedig minden kivitelhez, így hozzá is szériában jár.

Az M3/M4 páros részletes technikai bemutatóját ide kattintva találja.