- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; Fotók: Csizsek Ádám
Válság ide vagy oda, mi autós téren igazán nem panaszkodhatunk: az elmúlt alig másfél évben jól el voltunk kényeztetve szebbnél szebb és különlegesebbnél különlegesebb autócsodákkal. Mind közül az egyik leggyorsabb és legélvezetesebb persze mi más is lett volna, mint az alig féltonnás, ám nem kevesebb, mint 300 lóerős Ariel Atom, amelyet a szakma a világ legdinamikusabb négykerekűi között tart számon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Citroën a DS szériával elkötelezte magát a prémium(abb) életérzés mellett, aminek első bizonyítékát a C3 alapjaira épített, remek DS3 személyében ismerhettük meg. A gyártónál azonban nem elégetek meg ennyivel: a paletta hamarosan a C5-ből épített DS5-tel, míg most a menetpróbára fogott DS4 bevezetésével bővül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Még mielőtt azonnal hátat fordítanának a Mitsubishi számos elismerést begyűjtött, ám sokak által megmosolygott teljesen elektromos (tehát zéró emissziós) városi autójának, azért érdemes megállni néhány szóra. Először is tisztázzunk valamit: az i-MiEV esetében nincs értelme ár/érték arányról, versenyképességről, vagy mindennapi használhatóságról beszélni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Másfél hete, hogy beharangoztuk, hát itt van: a ráncfelvarráson átesett, remekre sikeredett Opel Corsa bemutatója után megosztom Önökkel a frissített Antarával szerzett tapasztalataimat, amelyeket a hivatalos ausztriai próba során volt szerencsém összegyűjteni kollégáimmal együtt a számos együtt töltött kilométer alkalmával. Bele is vágnék a közepébe: nézzük csak, mit tud az új hobbiterepes!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A francia gyártók általában inkább az alacsonyabb kategóriákban jeleskednek annak ellenére, hogy Franciaországot az igazi luxus és stílus hazájaként aposztrofálja a világ. A Renault-nál sincs ez másképp, azonban a gyártó emberei az immár hazánkban is kapható Latitude bevezetéséhez szép reményeket fűznek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Opel aktivitása az utóbbi években figyelemreméltó: a General Motors szeszélyes hullámain össze-vissza hánykolódott márka - amely néhány éve teljes sikerrel olvadt bele a szürke átlagba - a válságos időkkel s a különféle akadályokkal mit sem törődve csörtet előre, s a németek sorra gurítják ki fejlesztőközpontjukból friss modelljeiket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A 81. Genfi Autószalonon nem csupán az épületben ácsorgó autók százainak szemrevételezésével-tapogatásával szerzett élmények és tapasztalatok színesítették ottlétünket, hanem egy különleges lehetőség keretein belül alkalmunk nyílt a 2011-es Év Autóját, a teljesen elektromos hajtású Nissan Leaf-et elvinni egy körre, és ezzel bepillantást nyerni a jövő autós világába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A francia gyártók inkább az alacsonyabb kategóriákban jeleskednek annak ellenére, hogy Franciaországot az igazi luxus és stílus hazájaként aposztrofálja a világ. A Renault-nál sincs ez másképp, azonban a gyártó emberei a most érkező Latitude bevezetéséhez nagy reményeket fűznek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Mindenki lelkesen hajtogatja, hogy Amerika autópiacának mennyi tanulnivalója van Európától. Az ottani trendek tényleg nem hazudnak, viszont a nagy változások közepette a hazai küszöbökre beállított a tengerentúli „fényűzés”. Anyukák óvodába menet 4,6 méteres egyterűeket vagy hasonló méretű SUV-ket terelgetnek, miközben a középkategória lassan ötméteresre nő, és a luxuskategóriában már az sem kirívó, ha ezt még vagy két tyúklépésnyivel tetőzzük. Az új Chevrolet Orlando pedig még közelebb hozza Amerikát: messze a legolcsóbb beszállót biztosítja a közepesnél nagyobb egyterűek világába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Amikor az oroszlános márka tavaly az első hivatalos képeket közzétette vadonatúj középkategóriás modelljéről, a 407-est leváltó 508-ról, a konzervatív külső-belső láttán az autós szakma bizony éppúgy meglepődött, mint a nagyközönség.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Már hónapok óta izgatottan vártuk az új Opel Astra kombi (uram bocsá’: Sports Tourer) hazánkba érkezését. Hogyisne vártuk volna, hiszen egyrészt bizton állítható, hogy a villámos márka praktikus kombija a hazai autópiac egyik legmeghatározottabb típusa lesz, másrészt pedig már látatlanban nagyon ígéretes volt a modell.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Citroën-hez is elért az elektromosság szele, olyannyira, hogy a PSA-Mitsubishi triumvirátus közös produktumát, az elektromos kisautót elsőként hozzák hazánkba. Mi pedig már vezettük is, amely élmény épp a kellő mennyiségben rázta fel a konzervatív és józan új C4-generáció bemutatását.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A címben szereplő három autóról akár egy egész cikksorozat is születhetett volna, hiszen mindegyik megér egy misét a maga módján. Mi azonban nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyeztük a hangsúlyt, így egy kalap alá vettük a Škoda által jelenleg kínált három csúcsmodellt, hogy rávilágítsunk a csehek büszkeségeinek képességeire. Lássunk is neki!
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Renault meghívójából csak egy baráti összejövetelnek, beszélgetésnek látszott az esemény, ahol az illetékesek elmondanak néhány érdekességet a márka újdonságairól, amelyeket Párizsban már volt alkalmunk élőben megtekinteni. Én naiv pedig nem vittem fényképezőgépet gondolván, minek cipeljem feleslegesen. Persze cipelni sem kellett volna, mert hű négykerekű szolgálóm megtette volna helyettem. Szó mi szó, hiba volt. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A hivatalos keretek között alig másfél hónapja, Párizsban bemutatott Hyundai-újdonságot, az ix20 névre keresztelt kompakt egyterűt szinte mindenki egyből a KIA februárban debütáló Vengájával azonosítja. Félig-meddig persze abszolút jogos lehet a megállapítás, hiszen a két típus személyében egy testvérpárról beszélhetünk (akiknek gyártása is egyazon üzemben történik); ám a Venga és az ix20 között azért mégiscsak felfedezhetünk néhány különbséget.
Add a comment