Friss márciusi szellő fú arcomba, miközben az éledező nap kósza sugarai vidám táncot lejtenek a szürke acélon. Egy ritka pillanat, amikor minden tökéletesnek tűnik, ám a makulátlanság üvegpalotáját akár egy eltévedt hanghullám is kíméletlenül összeroppanthatja – a hatás elmúlik, az illúzió pedig tovaszáll.

Add a comment

A Volkswageneket rengetegen kedvelik, de sokan éreznek ellenszenvet a márka, pontosabban az egyenkaptafára húzott termékek iránt. Ha szőrös szívűek vagyunk, persze lehet szidni a wolfsburgi óriáskonszern portékáit, de igazából a németek nem csinálnak semmi rosszat, csupán a tömegekhez szólva megpróbálnak a lehető legjobban megfelelni a vásárlók elvárásainak. És bármennyire is erős az ellentábor, az értékesítési számok a Volkswagent igazolják: a konszern a Toyota és a GM után tavaly is a legnagyobb autógyártó volt, és elképzelhető, hogy az elkövetkező években még feljebb lépnek a rangsorban.

Add a comment

Nem egész egy esztendeje, hogy a Nissan Qashqai+2 tesztjében közel kifogástalannak tituláltam a típust, amit utasterének ódivatúsága, az innovatív asszisztens rendszerek hiánya, valamint az éllovasoknál szűkösebb térérzete miatt javasoltunk volna fejleszteni. Nos, a japán gyártó a legújabb generáció bemutatásakor arról számolt be, hogy mindezen szempontokat számításba vette, sőt, tovább is ment. Csakhogy ezzel a népszerű típus csupán az egyik oldalról csapott a lovak közé a tökéletesség felé vezető úton, a libikóka másik felére viszont a futómű átalakítása, illetve a kormánymű átkonstruálása révén némi többletteher került. A kérdés már csak az, hogy a potenciális vásárlók, illetve a hobbiterepjáróhoz hű ügyfelek mindezek felett miként ítélkeznek majd.

Add a comment

Csizsek Ádám kollégánk egészen biztosan látja a jövőt. Persze tudjuk, hogy tesztautónk négyajtós változatának tesztjében más okokból hozta fel a 6-3-as számkombinációt, viszont az ötajtós, kétliteres benzines Mazda3 egyéb szempontból is okot adott a magyar szív számára kedves számpáros felelevenítésére - a Budapest és Genf közötti úton ugyanis éppen ennyit fogyasztott.

Add a comment

Álmodozni jó, s a képzelgésnél már csak az esik jobban a szürke hétköznapokon megfáradt lelkeknek, ha a vonzó vízió már-már kézzel fogható közelségbe kerül. Talán éppen ennek köszönhető a Dacia Duster mindent elsöprő népszerűsége is, hiszen az árlista után az autóra pillantva abszolút nem a csalódás fogalma az első, ami az eszünkbe jut.

Add a comment

A Volkswageneket rengetegen kedvelik, de sokan éreznek ellenszenvet a márka, pontosabban az egyenkaptafára húzott termékek iránt. Ha szőrös szívűek vagyunk, persze lehet szidni a wolfsburgi óriáskonszern portékáit, de igazából a németek nem csinálnak semmi rosszat, csupán a tömegekhez szólva megpróbálnak a lehető legjobban megfelelni a vásárlók elvárásainak. És bármennyire is erős az ellentábor, az értékesítési számok a Volkswagent igazolják: a konszern a Toyota és a GM után tavaly is a legnagyobb autógyártó volt, és elképzelhető, hogy az elkövetkező években még feljebb lépnek a rangsorban.

Add a comment

Napjainkban, amikor még a csapból is a károsanyag-kibocsátási normák, az alacsony fogyasztás és az újrahasznosítás folyik, igazán jót tesz benzingőzzel jócskán fertőzött autós lelkünknek, ha egy-egy izgalmas négykerekű áll a házhoz. Ezúttal ráadásul olyan szerencsében volt részünk, hogy egyből két finom típus is vendégeskedett nálunk. A „hot hatch”, avagy magyarosítva forró ferdehátú kategóriában gyakorlatilag a két legnagyobb névről van szó: a Ford Focus ST és a Volkswagen Golf GTI legfrissebb generációja esik egymásnak, hogy kiderüljön, ki a legvagányabb legény a gáton!

Add a comment

Különbözőek vagyunk. Van, aki a város ölelésében, a jó infrastruktúra és mások közelségének biztonságában érzi jól magát, míg mások szíve vidékre, esetleg felfedezetlen, nyugodt szigetek felé húz. Egy valami azonban mindenkiben közös: mindig előfordul az, hogy az egyik végletből megkívánjuk a másikat. A Range Rover Sport pedig megoldást kínál erre.

Add a comment

Kisautó vagy kompakt? Kombi vagy ferdehátú? Sok-sok kérdés merül fel a Škoda Rapid Spacebackkel kapcsolatban - jogosan. Rám esett a feladat, hogy ezekre a kérdésekre néhány együtt töltött nap után kielégítő választ adjak. Már az elején le kell szögeznem, hogy ilyen válasz nem létezik, de azért megpróbáltam a lehető legalaposabban utánajárni, miféle szerzet is valójában az ötajtós Škoda.

Add a comment

A 2007-ben bemutatkozott Hyundai i10 új generációba lépve idén alaposan átalakított külsővel és megújult hajtáslánccal lépett a nagyérdemű elé, ezért nem tettünk másképp ezúttal sem, vallatóra fogtuk a típust, már csak potenciális vásárlóközönsége okán is bevetve legszebb kritikai fegyverünket, szerkesztőségünk hölgytagját.

Add a comment

Napjainkban, amikor még a csapból is a károsanyag-kibocsátási normák, az alacsony fogyasztás és az újrahasznosítás folyik, igazán jót tesz benzingőzzel jócskán fertőzött autós lelkünknek, ha egy-egy izgalmas négykerekű áll a házhoz. Ezúttal ráadásul olyan szerencsében volt részünk, hogy egyből két finom típus is vendégeskedett nálunk. A „hot hatch”, avagy magyarosítva forró ferdehátú kategóriában gyakorlatilag a két legnagyobb névről van szó: a Ford Focus ST és a Volkswagen Golf GTI legfrissebb generációja esik egymásnak, hogy kiderüljön, ki a legvagányabb legény a gáton!

Add a comment

Aurea mediocritas. Magyarul arany közép - Horatius annak idején azt vallotta, kerülni kell a szélsőségeket, hogy végül harmóniára lelve boldogságban élhessünk. Félelem a világot mozgató ellentétektől vagy az unalom távolban feltűnő hajójától? Közel sem kell a vészjósló szürkeségtől tartanunk, hiszen az arany középút nem jelent egyet az örömöktől való búcsúval, mindinkább azok megtalálására ösztönöz.

Add a comment

Idén (eddig) elmaradt a tél. Meg kell, hogy mondjam őszintén, részemről ez nem egy sajnálatos eset, és feláldozva a szánkózással és hógolyózással töltött felemelő perceket, viselem a napsütéssel, és kellemesen hűvös időjárással járó napszemüveg és réteges öltözék „nyűgjeit”. Az autósok számára ilyenkor külön öröm, hogy a reggeli indulás alkalmával nem kell hosszú perceket tölteni vacogva az autót borító jégpáncél eltávolításával, hogy aztán átfagyva foglaljunk helyet a kinti mínuszokat átvevő utastérben.

Add a comment

Jó ideje tapossa már a Škoda Yeti az autópiac flaszterét, azonban a típus hazai népszerűsége egészen a belőle kialakított rendőrautók megjelenéséig, valamint a nemrégiben megejtett frissítőkúráig nem volt töretlen. Kár érte, hiszen a Volkswagen cseh divíziója meglepően korrekt és komoly SUV-t rakott össze a jellegzetes ismertetőjegyekkel felruházott Yeti személyében.

Add a comment

A professzionalizmus megöli a lelket - legalábbis általában. Talán éppen ennek köszönhető, hogy kollégáimmal állandó szélmalomharcot vívok amiatt, hogy a prémium márkák iránti lelkesedésem nem töretlen. Vallom ugyanis, hogy a komfortérzetért küzdő elszigeteltség sokszor a vezetési élmény kárára megy, így pedig a tulajdonosok éppen a minőség fejlődésével távolodnak el autóiktól. Sokáig azt hittem, hogy imáim süket fülekre találnak, hiszen a konstruktőrök számára is könnyedén értelmezhető, objektív, számadatokba foglalható elvárásokkal talán lehetetlen is a megfoghatatlan arany középutat kijelölni, arra inkább csak ráhibázni van mód.

Add a comment