Bár az értékesítési darabszámok és a profit tekintetében az elmúlt időszakban meglepő módon úgy alakultak a dolgok a Mercedes-Benz háza táján, hogy a patinás márka szemüvegén keresztül nézve egy relatíve kisméretű típus, egészen pontosan a középkategóriás C-osztály képviseli a vezető szerepet, a csillagosok legfontosabb autója talán továbbra is az E-osztály. Persze a luxus csúcsát képviselő S-osztályt mindig is kiemelt fontossággal kezelték a márkánál, azonban elsősorban az E, vagyis a hagyományos értékek szerint a középső sorozat az, amely a leginkább képviseli a stuttgartiak filozófiáját, alapértékeit. Add a comment

Sokan nem is gondolnák, mennyire kétélű fegyver a múlt egy régóta prosperáló autómárka életében, még akkor is, ha az dicsőséges, hiszen nem csak bizalmat sugall a vásárlók felé és tartást ad a gyártónak, de letörölhetetlen vonásokat vés a márka arculatába. A Jaguárt emiatt manapság is sokan a hagyományos értelemben vett kékvérű brit arisztokraták luxusautó-gyártójának tartják, melytől idegen bármi fajta modernitás, egyenesen szentségtörés a lágyan hömpölygős utazást vezetési élménnyel fűszerezni és felesleges kispolgári attitűd a gazdaságosság szem előtt tartása, az árak pozícionálása pedig túlzó felsőbbrendűséget sugall.

Add a comment

A szerkesztőség ’kabriófelelőseként’ feltétel nélkül ki merem jelenteni, hogy talán a világ két legjobb nyitott autóját hoztuk el Önöknek. A vadonatúj BMW 4-es, valamint a nemrégiben alaposan megújult Mercedes-Benz E-osztály üdvöskéinél természetesen bőven vannak olcsóbb, sőt, sokkal olcsóbb típusok, amelyek szintén levetkőztethetőek, akadnak lényegesen élvezetesebb, mi több, sokkal menőbb gépek is. Azonban még egy olyan versenyzőt nagyon nehéz lenne találni, amely a mindennapok során jelen cikkünk két főszereplőjéhez hasonlóan kevés kompromisszumot igényel, közben pedig ennyire felhőtlenül képviseli a négy évszakos használatot, akár családdal, akár hidegben-melegben nyitott tetővel.

Add a comment

A múltkori találkozójukon kijelentettem, hogy a Toyota Land Cruiserrel elmennék a világ végéig is. Mégis úgy alakult, hogy Namíbia és Botswana meghódítására egy Land Rover Discovery-vel indultunk. Változott azóta valami? A japán versenyző megújult, miközben a brit mindenes nyolcfokozatú automatával gazdagodott – ennyi már éppen elég arra, hogy ismét egymásnak feszüljön a két óriás. Add a comment

Manapság a legtöbb gyártó igyekszik komplex autókat gyártani, amik egyszerre több célnak is meg tudnak felelni. Ez persze nem könnyű feladat, és sokszor bele is törik az adott márka bicskája a dologba, de a Peugeot 2009-ben mégis úgy gondolta, hogy képes megbirkózni a teherrel, és megalkották a 3008-at, amiről első ránézésre senki nem tudja eldönteni, hogy egy SUV-ről vagy egy egyterűről van szó. Ez persze nem is csoda, hiszen a franciák saját bevallása szerint is a hobbiterepjárók, a családi modellek és a kombik keresztezéséből született a típus, ami egy színes és szerethető egyénisége lett a piacnak.

Add a comment

Tegnapi cikkünkből minden fontos információt megtudhattak a Porsche középmotoros sportautóinak új csúcsmodelljeiről, a Boxster/Cayman GTS párosról, de bizonyára Önök is arra kíváncsiak igazán, hogy miként teljesít a két csodabogár a valóságban. Most pontosan ezt fogom Önöknek elmesélni.

Add a comment

Sokszor tapasztalom, hogy amikor valakinek családi van szüksége, és tanácsot kér, a legtöbben csak legyintenek, és azt mondják: vegyél egy egyterűt! Ilyenkor csak csóválom a fejem. Habár az egyterű elnevezés az autók igen széles tartományára igaz lehet, tudjuk, hogy ilyenkor egy Opel Zafirára vagy éppen egy Citroën C4 Picassóra gondolnak az emberek. Pedig tesztünk alanya sok szempontból megfelelőbb jármű lehet a fent említett „klasszikus” megoldásoknál. Hogy mégis mire gondolok? Tartsanak velünk egy családi túrára a Ford Tourneo Connecttel.

Add a comment

Kifutó modell, amely még sosem volt ennyire elérhető. Mégis éppolyan csábító, mint amikor évekkel ezelőtt az első piruettet lejtette a tánctéren. A kifutó C-osztály kupé verziója mind a mai napig elcsavarja a fejeket. Érdemes így az újra várni?

Add a comment

A kombiknak a magától értetődő praktikum mellett számomra mindig is volt egy sajátos bája, amiért valamilyen oknál fogva sokkal vonzóbbnak tartom őket az ötajtósoknál vagy épp a szedánoknál. Talán az arányosabb küllem, a végeredményében befejezettebb forma… Ezúttal a Honda újdonsága látogatott el az Autó Pult garázsába, hogy rátermettségét bizonyítsa.

Add a comment

Ha Szabó kolléga az előző tesztben azt állította, hogy néhány centiméter gyarapodás és egy puttony nem túl izgalmas indok egy teszt megírásához, akkor én most valóban bajban vagyok, hiszen nem elég, hogy az általam tesztre fogott Renault Clio Grandtour hajtáslánca mindössze a hatsebességes, duplakuplungos EDC automataváltóban tér el az előző delikvensétől, de gyakorlatilag még a két kombi kisautó konfigurációja is egy az egyben megegyezik.

Add a comment

A Nissan minden kétséget kizáróan nagyot robbantott az új Qashqai piacra dobásával, hiszen kevés olyan típus van, amelyből a hazai premier után nem sokkal annyi példány szaladgál az utakon, mint a japánok népszerű hobbiterepjárójából. Ezúttal a csúcsmodell segítségével vizsgáljuk meg, mi a Nissan büszkeségének a titka.

Add a comment

A szerkesztőség ’kabriófelelőseként’ feltétel nélkül ki merem jelenteni, hogy talán a világ két legjobb nyitott autóját hoztuk el Önöknek. A vadonatúj BMW 4-es, valamint a nemrégiben alaposan megújult Mercedes-Benz E-osztály üdvöskéinél természetesen bőven vannak olcsóbb, sőt, sokkal olcsóbb típusok, amelyek szintén levetkőztethetőek, akadnak lényegesen élvezetesebb, mi több, sokkal menőbb gépek is. Azonban még egy olyan versenyzőt nagyon nehéz lenne találni, amely a mindennapok során jelen cikkünk két főszereplőjéhez hasonlóan kevés kompromisszumot igényel, közben pedig ennyire felhőtlenül képviseli a négy évszakos használatot, akár családdal, akár hidegben-melegben nyitott tetővel.

Add a comment

Golfot tesztelni nem éppen hálás feladat, hiszen a piac és a konkurensek generálta 'lincshangulat' szinte diktálja az ütemet, és már-már tudat alatt belénk sulykolja az elhatározást, hogy ebben az autóban hibát kell találni, különben összedől a világ. És nem ám a Golf csinál közellenséget magából, hanem a piac és a sikerre éhező konkurens gyártók kiáltanak egyhangúan bűnöst a wolsburgiak sikertermékére.

Add a comment

Az elmúlt kicsit több mint 10 évben a Porsche bármibe is belenyúlt, az gyakorlatilag arannyá változott – a stuttgarti sportautógyártó kis híján odáig jutott, hogy bekebelezze a Volkswagent, ami aztán nem jött be a Porsche családnak, de ezt leszámítva sikert-sikerre halmoztak. A Cayenne után a Panamera is kasszasikernek bizonyult, a híres 911-esek mellett pedig a Boxster/Cayman páros szintén rengeteg rajongót és boldog tulajdonost szerzett magának, mégpedig világszerte. Azonban nem kérdés, hogy a Porsche legnagyobb húzására tavaly év végén került sor, amikor is a németek leleplezték legkisebb és legolcsóbb modelljüket, a Macan névre keresztelt közepes méretű szabadidőautót.

Add a comment

Csak még egyszer, utoljára! Utoljára húzom le a jegygyűrűt az ujjamról. Még kortyolok egyet a pohárba készített testes vörösborból. Csak még egy kortyot, ami kijózanít a rám váró őrületből. Még egy utolsó megfontolt pillantás. Csak még egy pillantás mielőtt még megjelenik előttem az a derengő alak, ami egyetlen másodperc alatt borít majd fel mindent, amit megszokottnak tartottam.

Add a comment