Sokszor tapasztalom, hogy amikor valakinek családi van szüksége, és tanácsot kér, a legtöbben csak legyintenek, és azt mondják: vegyél egy egyterűt! Ilyenkor csak csóválom a fejem. Habár az egyterű elnevezés az autók igen széles tartományára igaz lehet, tudjuk, hogy ilyenkor egy Opel Zafirára vagy éppen egy Citroën C4 Picassóra gondolnak az emberek. Pedig tesztünk alanya sok szempontból megfelelőbb jármű lehet a fent említett „klasszikus” megoldásoknál. Hogy mégis mire gondolok? Tartsanak velünk egy családi túrára a Ford Tourneo Connecttel.
Inkább kishaszonjármű, mint egyterű - galériaA kék oválosok dobozos kishaszonjárművének személyszállító változata mindig is ezt a nevet viselte, habár eddig sokkal inkább volt egy furgon ülésekkel, mint valódi családi autó. Egyszerű megoldásai mind a külső, mind pedig a belső tekintetében szembeütközőek voltak, amit a mostani generáció esetében igyekeztek elkerülni a mérnökök. Tesztünk alanya ugyanis már a kezdetektől úgy készült, hogy megfelelő körülményeket teremtsen az utasok komfortos célba juttatásához, aminek ékes bizonyítéka, hogy a két méretben készülő Tourneo Connect (a nagyobbik verzió Grand előtaggal 40 centiméternyi pluszt nyújt hosszban) egyelőre nem is kapható hátsó ülések nélkül.
Készülődve az utazásra, a ház előtt leparkolva családom tagjai igencsak változatos arckifejezéssel fogadták az egyébként rendkívül látványos, Solar fényezéssel (387.350 Ft) ellátott tesztautót. Némelyikük kifejezetten nagy érdeklődéssel és csodálattal vizslatta a négykerekűt, míg mások – leginkább a sarkos formák és a magas felépítés miatt – elutasítóan fintorogtak. Pedig az amerikai gyártó könnyedén felismerhető stílusjegyeit megöröklő autó szemből kifejezetten divatos ábrázattal rendelkezik, amit a hatszögletű hűtőmaszk és az agresszív fényszórók biztosítanak.
Kényelmes ülések - galériaA Connect oldalán végigszaladva konstatálhatjuk, hogy bár reménytelennek tűnik a feladat, az emelkedő övvonallal, a látványos árnyéktörő vonalakkal és a hangsúlyos kerékjárati ívekkel mégis sikerült némi dinamizmust csempészni a magas felépítésű Ford formáiba. Egyedül talán a hátsó résznél fogyott el a fantázia, ahol egy vízszintes törés, a vágott sarkú szélvédő és a Tourneo Customról egy az egyben érkező lámpatestek próbálnak érdeklődést kiváltani a szemlélőkből – nem túl sikeresen. Összességében azonban a szegmens résztvevőinek egyik legkívánatosabb darabja lehet az újdonság.
Miután mindenki levonta a saját következtetését az autó küllemét illetően, következzék a csomagok és az utasok bezsúfolása. Öten vagyunk, plusz néhány pakk, és ezúttal a család négylábú kedvence is velünk szeretett volna tartani. Bodza egy Golden Retriever, szóval a rengeteg tárolórekesz egyikében sem fér el, amik viszont könnyedén elnyelik az apró-cseprő dolgokat. Az első ülések felett még egy nagy polc is van, ami viszont könnyedén elnyelheti a dolgokat, amiket aztán csak nehézségek árán tudunk kihalászni onnan, a hatalmas – van olyan szög, ahonnan kitakarja az egész szélvédőt – napellenző lehajtása után feltáruló réseken keresztül.
Fordos beltér - galériaAzok után, hogy minden apróságot elrejtettünk az utastérben, következhetnek a csomagok, amik az alapból is 1020 literes puttonyban szinte elvesznek, így kellő helyet hagyva még Bodzának is, aki egy könnyed szökkenéssel lépte át a kissé vastag, ám alacsonyan található küszöböt. Természetesen hálót is rendelhetünk a csomagtér utasoktól történő elválasztására, amit esetünkben egy kalaptartó biztosított, amit elég nehézkesen lehet csak eltávolítani, ráadásul sok helyet is foglal. A hatalmas csomagtérajtó mozgatása bizony nem könnyű, és sok helyet is igényel, így a család női tagjainak nehézséget okozhat a kezelése. Az ülések könnyed felhajtása után egyébként 2410 liternyi hely tárul elénk, ami már egy költözésre is bőven elegendő lehet.
Ha már minden megvan, akkor már csak arra kell várnunk indulás előtt, hogy a hátul ülők heves vitában döntsenek arról, hogy ki nyeri meg a középső helyet. Ezzel először mosolyt, majd rosszallást váltanak ki belőlem, leginkább azért, mert a hátsó üléspad bár 1/3 - 2/3 arányban van felosztva, mégis három teljes értékű helyet kínál a széltében, hosszában és magasságában egyaránt tágas második sorban, ami a feláras tetőablak és az óriási üvegfelületeknek köszönhetően rendkívül fényes. A műszerfal kialakításában semmi újdonság nincs, hiszen a Connect egy az egyben megkapta a kisebb személyautók elemeit – és ezzel együtt azok rengeteg gombját és néhol nehézkes vagy éppen lassú kezelhetőségét. Összeszerelés terén sem lehet panaszunk, és bár az anyagok kissé komorak és kopogósak, azt megállapíthatjuk, hogy minőségben így is sokat fejlődött a dobozosból kialakított személyszállító.
Ha kíváncsiak rá hogyan jutottunk el a célig, lapozzanak!

