Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Hát, akkor indulás! Az 1,6 TDCi erősebbik változata hajtja az autónkat, 115 lóerővel és 270 Nm nyomatékkal, amivel meglepő módon a legerősebb erőforrás a típus palettáján. Lehetne feljebb: a lefulladásra hajlamos erőforrás még üresen is nehézkesen mozgatja a több mint 1,5 tonnás kasznit, ami megpakolva egyenesen szenvedésbe megy át. Az 1750-nél hirtelen jelentkező kis tolás hamar el is illan, így a 13,8 másodperces gyári 0-100-as adat nem is érződik jobbnak. Öröm az ürömben, hogy a motor hangja nem túl tolakodó, sőt ha be van kapcsolva a Bluetooth-on, USB-n, vagy AUX bementen keresztül is megszólaltatható hangrendszer, akkor egészen kellemes az utazás.

Erről a komfortról egyébként nem csak a kulturált erőforrás, hanem a jól hangolt futómű is gondoskodik, ami amellett, hogy stabilan tartja az autót az úton, könnyedén lépi át az úthibákat. A számomra kissé vékony kormánykarimát megragadva jól súlyozott szervóval és kategóriájához mérten pontos kormányzással találkozhatunk. Ez a kellemes felfüggesztéssel kézen fogva – ami még a tempósabb kanyarokban sem enged veszélyes oldaldőlést – akár még egy kis sportosságot is engedne a sofőrnek, ha a lomha erőforrás nem szólna közbe, ezzel megelőzve Bodza sérüléseit és a hátul ülők rosszalló pillantásait.

Hátulra nem sok izgalom jutott - galériaHa már a sportosságról le kell mondanunk, akkor élvezhetnénk a táj szépségeit és a kellemes fogyasztást, azonban míg előbbit gond nélkül megkapunk, addig utóbbi homlokráncolásra adhat okot. A kissé hosszú úton, de kellemesen kapcsolható, hosszú áttételekkel rendelkező hatfokozatú váltó és a mérsékelt tempó sem elég ahhoz, hogy a központi rendszer által kezdetben mutatott igen magas értékeket úgy istenigazából lefaragjuk. Ugyan nagyrészt országúton és városban közlekedve megelégedett 6,9 literrel, autópályás szakaszokkal tarkított normakörünkön 7 liter fölé csúszott az érték egyetlen utassal is, ami a hatalmas homlokfelület és a nagy súly miatt érthető lenne, de manapság mégis jobb eredményt várnánk egy 1,6 literes dízeltől, tetemes tömeg ide vagy oda.

Több mint 2,4 köbméter - galériaFőleg, ha megnézzük, hogy mennyit is kell otthagynunk a kereskedésben az autóért. A legolcsóbb, Ambiente felszereltségi szinttel és az – általunk nem ajánlott – egyliteres, 100 lóerős benzinessel ellátva 5.190.000 ezer forintot kell fizetnünk a Tourneo Connectért, ami önmagában sem kevés. Ha azonban dízelmotort szeretnénk tisztességesebb felszereltséggel, ami kihangosítót, USB és AUX bemenetet, 4 irányban állítható vezetőülést és deréktámaszt takar többek között, akkor bizony már 5.940.000 forintot kell leszurkolnunk, mindezt pedig 95 lóerőért és ötsebességes váltóért cserébe. Ha tesztautónkhoz hasonlóan jó felszereltséget szeretnénk, akkor a Titanium szintet kell választanunk, amihez már CD lejátszó, automata ablakemelők, a fej feletti tároló, kartámasz, deréktámasz és egyéb nyalánkságok is járnak. Mindez a 115 lóerős 1,6 literes dízellel fűszerezve már 6.970.000, amit tovább növelhetünk a 342.900 forintos navigációval, a 203.200 forintos tolatókamerával vagy a 44.450 forintos első és hátsó tolatóradarral.

Ezek az összegek pedig elég ijesztőek tudnak lenni, főleg ha egy olyan autóról beszélünk, aminek nemrég még az áruszállítás volt a fő funkciója, még akkor is, ha a jelenlegi generációval rengeteget fejlődött komfortban és minőségben. A kissé puritánabb közvetlen konkurensek ugyanakkor szinte ugyanezt tudják nyújtani, azonban jóformán minden esetben alacsonyabb áron. A Citroën Berlingo például már 6 millió forintért elviszi a családot bárhová, méghozzá sok extrával fűszerezve, de a Dacia Dokker – amit ugyan minden tekintetben felülmúl a Connect – akár már 3,5 millió forintért hazavihető érintőképernyős navigációval. De a Ford árkategóriájában már a klasszikus, jobb minőséget és nagyobb komfortot nyújtó egyterűek is szóba jönnek, hiszen még a drágának számító Volkswagen Touran is elérhető nem sokkal 7 millió forint felett - igaz benzinmotorral, de nem sokkal rosszabb fogyasztási adatokkal.

Mire mindezen átrágtuk magunkat, lassan, de biztosan meg is érkezett a család a tervezett úticélhoz, ahol kipihenve indulhattunk neki a kis kirándulásunknak, habár míg a hátul ülők kényelmesen elkártyáztak az első ülések háttámlájából felhajtható asztalkán, addig számomra okozott némi fejtörést a fogyasztási értékek leszorítása és dinamika szinte teljes hiánya. Mindezek ellenére azonban megállapíthatjuk, hogy a Tourneo Connect rengeteget fejlődött elődjéhez képest, és dobozos konkurenseivel szemben egy újabb minőségi szintre lépett, ami sajnos az árán is meglátszik.

Néhány szóban

A Ford szerette volna kategóriájának élére katapultálni a Tourneo Connectet, ami minőség és formatervi megoldások terén sikerült is a márkának. Hatalmas térkínálatával és kategóriájához mérten kellemes környezettel várja utasait és csomagjaikat a kék oválosok újdonsága, ami komfortban is sokat nyújt a vásárlóinak. Egyedül a motorválasztás terén nyúltak félre a mérnökök, hiszen a legerősebb 1,6 literes, 115 lóerős dízelmotor sem nyújt elég dinamikát ahhoz, hogy ne okozzon kellemetlen pillanatokat a sofőrnek, arról nem is beszélve, hogy ezek a momentumok a töltőállomásokon is kísértik majd a tulajdonosokat. Összességében azonban ezekkel a hiányosságokkal és hibákkal megbarátkozva képes lehet kellemes társként szolgálni a család számára a Tourneo Connect.

Előnyök: Hatalmas térkínálat; Kellemes futómű és kormányzás; Praktikus megoldások; Komfortos utazás

Hátrányok: Gyenge, fulladékony dízelmotor; Magas fogyasztás; Ergonómiai hibák; Hatalmas, nehezen kezelhető csomagtérajtó

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek