A méltán népszerű Honda Insight második generációja sem úszhatta meg az EuroNCAP töréstesztjét, ám a japánok fellélegezhetnek, ugyanis büszkeségük megkapta a manapság már szinte kötelező ötcsillagos minősítést. A frontális ütközés során kimondottan jól vizsgázott az Insight, mindössze a sofőr, illetve az utas sípcsontját nyomta meg kissé a műszerfal alsó része, így azokon a területeken a kedvezőnél minimálisan magasabb volt a terhelés mértéke. Oldalütközésnél a sofőr mellkasán mértek a kelleténél kicsit erősebb ütést, így várható volt, hogy a jóval keményebb oszloptesztnél már komolyabb terhelést kaphat ez a rész – ez sajnos be is igazolódott, ám összességében korrekt 90%-os eredményt ért el az autó, köszönhetően az ostorcsapásos karambol alacsony kockázatának is.

Gyermekvédelem terén alig találtak a vizsgálók kifogásolnivalót az Insight-on, az ülések alig mozdultak el helyükről, és mindkét bábu megúszta komolyabb ütés nélkül a mesterséges balesetet, a „mindössze” 74 százalékos eredmény leginkább a nem megfelelően elhelyezett figyelmeztető jelzéseknek köszönhető. Gyalogosvédelem terén brillírozott az autó, sajnos manapság is csak meglehetősen ritkán lehet látni közel 80 százalékos eredményeket; mind a lökhárító, mind pedig a motorháztető puha anyagból készült, sőt, a szélvédő sem mért túlzottan nagy ütéseket a tesztgyalogos fejére. A szériában járó biztonsági rendszerek arzenálját megfelelőnek ítélte a zsűri, egy sebességtartó berendezés azonban tovább javított volna a hibrid eredményén.

 

 

Add a comment

A Koenigsegg most már igazán kiérdemli az innovatív jelzőt. 1998-as fennállása óta a svéd sportautó manufaktúra hat különböző modellt állított talpra (köztük alkoholt fogyasztót is), sőt még időközben egy gyárleégés is belefért. Legújabb modelljük, az Agera holnap, a Genfi Autószalonon lesz először látható, és jól felkavarhatja a szuperautók cseppet sem nyugodt állóvízét. Add a comment

Az egy nap múlva kapuit tárogató Genfi Autószalonon mutatja be a Ford az új generációs Focus család ötödik tagját. Az ötajtós ferdehátú, a négyajtós szedán, a C-MAX és a Grand C-MAX egyterűek mellé Add a comment

A nagy genfi hajrá hírtengerében üdítő dolog a kicsit távolabbi jövőre vonatkozó információkat találni. Ilyen – többek között – az Chevrolet Aveo szedán verziója, melynek bemutatójáig még több mint egy évet várni kell, de mindezek ellenére már „kiszivárgott” képeken látható. Add a comment

Sohasem gondoltuk volna, hogy a Ferrari egyik modelljét hivatalosan is élénkzöld színben bocsátja a nagyközönség elé. Az idők azonban változnak, és az olasz sportautó-gyártónál is a környezettudatosság került célkeresztbe: az új 599 Hybrid tanulmány a gazdaságosságot is szem előtt tartja. Add a comment

A Forma-1 biztonsági autóit már 14 éve a Mercedes-Benz biztosítja. Nincs ez másképp idén sem, hiszen a 2008 óta használt SL 63 AMG-t felváltja az Add a comment

Az Alfa legfrissebb kompaktjával, az öregecske 147-est leváltó Giuliettával már régóta foglalkozik az autós sajtó, ám az eddigi információk nem voltak hivatalosak – mindezidáig. Az Alfa Romeo ugyanis tegnap délután Torinóból – alig 5 nappal a Genfi bemutatást megelőzően – hivatalosan is kiadta a legfontosabb Add a comment

A Toyota prémiummárkája a mai napon hivatalosan is megerősítette legfrissebb, Genfben bemutatkozó kompakt modelljével kapcsolatos eddigi információkat. A hét első felében kiszivárgott az internetre a hibrid alsó-közepes brosúrája, a benne lévő információkat pedig Add a comment

12 háttérkép-gyanús fotó a galériábanLerántották a leplet Pagani mester legújabb művéről: az épeszű jelzőkkel már önmagában sem leírható Zonda Cinque-re alapuló Tricolore kiadás az olasz légierő akrobatikus csoportjának, a Frecce Tricolori-nak állít emléket. Add a comment

A BMW álcázva már rengetegszer lencsevégre kapott frissített X5-ét néhány hete már gyári képeken is megcsodálhattuk, most pedig a modell M csomagos változata is napvilágot látott. Add a comment

A GM hivatalosan is bejelentette, hogy beszünteti a sokak által kedvelt Hummer terepjárók előállítását, és egyúttal megkezdi a márka felszámolását is. Döntésük fő oka az volt, hogy a kínai Sichuan Tengzhong Nehézipari Szervezettel több hónapon át tartó tárgyalássorozat során sem sikerült megegyezniük Hummer leányvállalatuk adás-vételéről. Add a comment

Egy újabb genfi hír, ezúttal a Lotus háza tájáról. A Protonnal való együttműködése mellett úgy néz ki, hogy a brit sportautó-gyár saját hibrid fejlesztésén is dolgozik: ezt bizonyítja a 414E Hybrid néven érkező Add a comment

A Genfi Autószalonon esedékes hivatalos bemutatója előtt néhány nappal már lerántották a leplet a Porsche Cayenne új generációjáról. Bár a nem tökéletes minőségű képek hagynak még teret spekulációnak, a trónörökös SUV szinte minden részletét közzétették a gyáriak. Add a comment

A nyolcadik genfi bemutatkozójára erősen készül a Hyundai, ugyanis a hamarosan érkező i40 tanulmányverziójaként érkező i-flow HED-7 hybrid mellett az i30 frissített verziójával is megjelenik. Utóbbiról sajnos nincsen sok hír (csupán annyi, hogy a neve egy ’U’ toldatot is viselni fog), holott rögtön a leleplezést követően gyártásba kerül. Viszont a leendő i40-nel kapcsolatban már jóval bőkezűbben bánik a sajtóanyag. Add a comment

A Lexus üzenete egyértelmű. Közelgő modelljeivel olyan márkákat kíván megszorongatni eladási számaikat és piaci részesedésüket tekintve, mint például a Add a comment