Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A méltán népszerű Honda Insight második generációja sem úszhatta meg az EuroNCAP töréstesztjét, ám a japánok fellélegezhetnek, ugyanis büszkeségük megkapta a manapság már szinte kötelező ötcsillagos minősítést. A frontális ütközés során kimondottan jól vizsgázott az Insight, mindössze a sofőr, illetve az utas sípcsontját nyomta meg kissé a műszerfal alsó része, így azokon a területeken a kedvezőnél minimálisan magasabb volt a terhelés mértéke. Oldalütközésnél a sofőr mellkasán mértek a kelleténél kicsit erősebb ütést, így várható volt, hogy a jóval keményebb oszloptesztnél már komolyabb terhelést kaphat ez a rész – ez sajnos be is igazolódott, ám összességében korrekt 90%-os eredményt ért el az autó, köszönhetően az ostorcsapásos karambol alacsony kockázatának is.

Gyermekvédelem terén alig találtak a vizsgálók kifogásolnivalót az Insight-on, az ülések alig mozdultak el helyükről, és mindkét bábu megúszta komolyabb ütés nélkül a mesterséges balesetet, a „mindössze” 74 százalékos eredmény leginkább a nem megfelelően elhelyezett figyelmeztető jelzéseknek köszönhető. Gyalogosvédelem terén brillírozott az autó, sajnos manapság is csak meglehetősen ritkán lehet látni közel 80 százalékos eredményeket; mind a lökhárító, mind pedig a motorháztető puha anyagból készült, sőt, a szélvédő sem mért túlzottan nagy ütéseket a tesztgyalogos fejére. A szériában járó biztonsági rendszerek arzenálját megfelelőnek ítélte a zsűri, egy sebességtartó berendezés azonban tovább javított volna a hibrid eredményén.