Szinte a fél életünk utazásból áll: az autós újságírók a különféle autó bemutatók révén rengeteget utaznak szerte Európában, sőt, mondhatjuk, hogy szerte a világon, arról nem is beszélve, hogy mindemellett munkánk miatt rengeteget autózunk – bizony nem ritka szerkesztőségünk tagjainál az évi 50 ezer km-es futás, amit persze rengeteg különböző autó volánja mögött abszolválunk. Add a comment

A Nissan mára az egyik legizgalmasabb autómárkává nőtte ki magát. Miközben kínálatában ott vannak a családok számára érdekes, jó ár/érték arányú modellek, a sportautók és az elektromos közlekedés rajongói is otthonra találhatnak a japán gyártónál. A Sway tanulmány a Genfi Autószalonon megragadta a képzeletünket, így addig nem nyugodtunk, míg a Nissan illetékeseit asztalhoz ültetve alaposan ki nem faggathattuk az újdonságokról. Add a comment

A Volvo magyarországi importőre nagyon büszke volt arra, hogy a héten náluk vendégeskedhetett egy vadonatúj XC90-es, amit már hosszú évek óta várunk, mint a messiást. A hazai bemutató tényleg nagy dolog volt, hiszen épp a múlt héten ünnepelte európai premierjét a méretes SUV, ráadásul Genfben akkora sikernek örvendett a Volvo büszkesége, hogy helyszínre látogató kollégák elmondása szerint alig lehetett hozzáférkőzni. Add a comment

A Genfi Autószalon az autóipar összes fontos újdonságának esszenciáját hozta idén is, de a nagy forgatagban sem lehetett szem elől téveszteni a motorizációs trendek alakulását. Szinte minden standon láthattunk új benzines turbómotorokat, és az eddig szívópárti gyártók, mint például a Kia, a Hyundai, a Ferrari, vagy éppen a Toyota is megtörte a jeget. Add a comment

Noha a legtöbb gyártó már jó pár nappal a Genfi Autószalon megnyitója előtt leleplezte újdonságait, volt, aki az utolsó pillanatkora hagyta a meglepetést. Így tett például a Bentley, hiszen a Continental család frissítése mellett az angolok egy tanulmányt is elhoztak nekünk Svájcba. Az EXP 10 Speed 6 névre hallgató koncepció pedig akár sorozatgyártásba is kerülhet a későbbiekben. Add a comment

A Peugeot genfi standjának legfényesebb csillaga a frissített 208 kisautó, amely a svájci kiállításon debütált. Több változatban és színben is megcsodálhattuk a franciák sikermodelljét, ami rekordfogyasztással készül meghódítani a vásárlók szívét, vagy még inkább eszét - a legtakarékosabb modell gyári étvágya 3 liter/100 km, aminél kevesebbet fogyasztó hagyományos dízel vagy benzines négykerekűt  jelenleg nem találunk a piacon. Add a comment

A villámos márka két új modellt is leleplezett a Genfi Autószalonon: az egyik a Corsa legtüzesebb kivitele, a háromajtós OPC volt, a másik pedig az Opel olcsónak ígérkező kisautója, a Karl. Add a comment

Sokaknak talán nem is ismerős a nanoFLOWCELL név, pedig tavaly mi is beszámoltunk a német gyártó első tanulmányautójáról, melyet Genfben mutattak meg a nagyközönségnek. Idén még komolyabban vették a svájci seregszemlét, és egy méretes standon mutatták meg nekünk, hogy nem tűntek el, sőt! Rögtön két modellel készültek, a QUANT F és a QUANTiNO képében. Add a comment

Egy rossz szót nem szólhatunk a BMW és az idei Genfi Autószalon kapcsolatáról, hiszen a bajorok is bőven megtették a kötelező köröket, azonban a márka mindig ügyel arra, hogy legfontosabb újdonságait – néhány crossovert/SUV-t leszámítva, amelyeknél kötelező az amerikai permier - lehetőleg inkább a számunkra hazainak tekinthető, őszi Frankfurti Autószalonon leplezzék le. Add a comment

A Nissan prémiummárkája, az Infiniti a közeljövőben két modellel is lefelé kívánja bővíteni palettáját. A kompakt Q30 koncepcióváltozata 2013 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált, most pedig Genfben megérkezett a Q30 crossover tanulmány, QX30 néven. Add a comment

A versenytársakhoz hasonlóan természetesen a Mazda sem érkezett üres kézzel Genfbe, sőt, a japánok nem is egy, nem is kettő, hanem rögtön legalább öt nagyobb újdonsággal jelentkeztek. Add a comment

A SsangYong már jó ideje bejelentette, hogy Tivoli néven piacra dob egy kisméretű crossovert – az újdonságot a koreaiak Genfben máris bemutatták. Az apró dobozos élőben vagányabb, mint a képeken, specifikációi alapján pedig korrektnek ígérkezik. Már csak az ára kérdéses. Add a comment

Teljesítményből sosem elég – akár ez is lehetne a Genfi Autószalon szlogenje, ugyanis a svájci kiállításon hihetetlen lóerő-csatáknak lehettünk szemtanúi. A 600 lóerő feletti autókból a szalonon szinte Dunát lehetne rekeszteni, rengeteg bivalyerős sportautó tündököl a rivaldafényben. Add a comment

A Škoda genfi standját több okból is szerettük: mindenekelőtt a legkedvesebb és leghelyesebb Hölgyekkel a cseheknél találkozhattunk, továbbá igencsak erős modellpalettát hozott magával a gyártó Svájcba. Add a comment

A Ferrari legnagyobb genfi újdonsága kétségtelenül a 458 Italia turbós utódja, amit az olaszok stílusos módon 488 GTB-nek kereszteltek. Rengetegen sírtunk/sírunk a fantasztikus szívómotorok elvesztése miatt, azonban biztosak lehetünk benne, hogy a Ferrari új V8-as biturbója nem fog csalódást okozni. Add a comment