Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Škoda genfi standját több okból is szerettük: mindenekelőtt a legkedvesebb és leghelyesebb Hölgyekkel a cseheknél találkozhattunk, továbbá igencsak erős modellpalettát hozott magával a gyártó Svájcba.

Mindezek mellett a Škoda konyhája remek volt, a finom sörökről nem is beszélve – márpedig egy Autószalonon az egész napos, 12 órás rohanás közepette az ilyesfajta kulináris élvezetek is jól esnek az embernek. Olvasóinkat a kinti koszt vélhetően a legkevésbé sem érdekli, de a vadonatúj Superb minden bizonnyal annál inkább.

A stand nem meglepő módon szintén a Superbtől volt hangos, s mivel rengeteg példányt kiállított a Škoda (volt sárga, ezüst, kék, barna stb.), ezért az óriási érdeklődés ellenére egészen könnyen hozzá lehetett férni az autóhoz. A tapasztalatokat dióhéjban összefoglalva elmondhatjuk, hogy egyrészt élőben sokkal jobban néz ki az autó, mint a képeken, nekünk a kiállításon nagy kedvencünk volt.

Persze a Superb nem csak az elegáns vonalvezetésről és a méltóságteljes megjelenésről, hanem a presztízsről és az óriási helykínálatról szól. Ha annyit mondunk, hogy az elődnél is tágasabb az újdonság (főleg széltében, ami nem volt a korábbi modell erőssége), akkor bizonyára nem is kell tovább részleteznünk a helykínálatot – a hátsó sor lábtere például akkora, hogy táncolni is lehetne. A 625 literes csomagtartó szintén döbbenetesen nagy, ráadásul a 4-/5-ajtós kialakításnak köszönhetően praktikus is, sőt, az üléseket lehajtva 1760 literrel gazdálkodhatunk.

Az extrák terén rengeteg újdonságot kínál a márka, gyakorlatilag a harmadik generációs Superb a luxusigényeknek is megfelel, s már-már prémiumnak érződik a beltér, főleg magas felszereltséggel. Az MQB platformnak köszönhetően hiába a méretnövekedés, 75 kilót leadott a közel 4,9 méter hosszú limuzin, ami jót tesz a menetdinamikának. A motorpaletta ahogy megszoktuk, széles: a TSI turbós benzinesek 1,4 litertől 2-literig állnak rendelkezésre 125-220 lóerő között, míg a TDI-k 1,6 és 2-literes hengerűrtartalommal kérhetőek, 120-tól 190 lóerőig.

Az első kerekeken kívül bizonyos motorok mind a négy kereket hajthatják, az erőátvitelt pedig szériában hatfokozatú kézi váltók, felárért pedig DSG duplakuplungos automaták intézhetik. A hírek szerint a Superb harmadik generációja júniusban kerül a márkakereskedésekbe, a hazai árak egyelőre ismeretlenek. Az autóról Kenéz kolléga februárban, a bemutatás napján nagyon részletesen beszámolt, ide kattintva korábbi cikkünkből minden fontos információt megtudhatnak az autóról.