A villámos márka két új modellt is leleplezett a Genfi Autószalonon: az egyik a Corsa legtüzesebb kivitele, a háromajtós OPC volt, a másik pedig az Opel olcsónak ígérkező kisautója, a Karl.
A mi szempontunkból inkább előbbi az izgalmasabb, hiszen jócskán megfertőződtünk benzingőzzel, a Corsa OPC pedig nagy élménynek ígérkezik, a piac szemszögéből viszont egyértelműen a Karl az érdekesebb.
A 3,68 méter hosszú, kimondottan tetszetős ötszemélyes kisautó magyarországi árait egyelőre nem ismerjük, de a gyártó állítsa szerint a Karl a belépő Corsánál átszámítva közel 1 millió forinttal lesz olcsóbb. Ez persze piacfüggő, az információ azt jelentheti, hogy 2,5 millió forint körüli indulóárra számíthatunk – a 70 lóerős 1,2 literes Corsa három ajtóval 3,4 milliótól hirdeti magát, öt ajtóval pedig plusz 100 ezer forintba kerül, míg az 1-literes, 3-hengeres 75 lovas Karlnál az 5 ajtó is széria.
A Corsa OPC-vel kapcsolatban a legérdekesebb információ a kiemelkedő ár/érték arány. Ugyanis láttunk már alacsonyabb fogyasztású, nagyobb teljesítményű, könnyebb és modernebb hajtásláncú tüzes kiskocsit is, azonban olyat nem, ami ekkora erőt kínálna ilyen jó áron.
A Corsa 1,6 literes, még nem közvetlen befecskendezéses turbómotorja 207 lóerőt és 245, sőt, túltöltéssel 280 Nm-t állít csatasorba, ami sportautós menetteljesítményeket garantál – a százas sprinthez a villámos villámnak 6,8 másodpercre van szüksége, míg végsebessége 230 km/h; mindehhez persze kemény és gyors futómű és kiváló fékrendszer gondoskodik, sportos külsővel-belsővel egyetemben.
Az 5,65 millió forintos indulóár viszont a kvalitások és az alapfelszereltség ismeretében több mint baráti, ráadásul 700 ezer forint ellenében egy olyan sportcsomagot kérhetünk az autóhoz, ami nagyon hasznos kiegészítői révén (pl. önzáró differenciálmű, radikálisabb futómű, még nagyobb fékek stb.) pályaautózásra is alkalmas gépet farag a Corsa OPC-ből. Az indulóár különösen annak fényében jó, hogy egy 150 lovas, sportos Adam S is 4,9 milliótól indul.
Az új Karl-ról és a Corsa OPC-ről természetesen korábbi cikkeinkben részletesen is beszámoltunk – aki több információt szeretne megtudni róluk, előbbiről ide kattintva, utóbbiról pedig ide kattintva olvashat bővebben.