- Részletek
- Írta: Vajda János
Most következő cikkünk bizonyára nem minden Olvasónk számára releváns, ugyanis a megszokott autók helyett ezúttal a garázs-, pontosabban garázskapu-kérdéssel foglalkozunk. Azonban biztosan akadnak olyanok is Önök között, akik hozzám hasonló cipőben járnak, számukra pedig minden bizonnyal hasznos segítséggel szolgálhatok - én legalábbis idestova fél évvel ezelőtt szívesen olvastam volna egy hasonló irományt, így úgy döntöttem, hogy az anyag mindenképp megírásra érdemes. Add a comment
- Részletek
- Írta: Simon Sára; Fotók: Keppel Ákos
Ahogy beharangozónkban már hírt adtunk róla, idén Budapest adott otthont a smart éves nemzetközi találkozójának, a smart times-nak, amelyen immár másodszor mi is részt vettünk. Hazánk látványosságai kiváló kulisszát biztosítottak az apró autók találkozójának. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ha indokolatlanul sok smartot látnak mostanában hazánkban, volánjuk mögött mosolygó vagy éppen izgatott emberekkel, ne lepődjenek meg. Magyarországon rendezik ugyanis a smart világtalálkozót, amelyen a márka 1200 modellje teszi tiszteletét, közöttük egy fehér második generációs példány, vezetőülésében hölgyszerkesztőnkkel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bő két tonnányi autó, 600 kilónyi ember és 180 kilogramm csomag. Erdélyi csapatépítésre indultunk egy új Opel Vivaróval. Remekül sikerült. De vajon mi történt a 2.000 km-en keresztül teljes terheléssel közlekedő kisbusszal? Elvérzett a Gyilkos-tavi szerpentinen? Megszakadt alatta az 1,6 (!) literes dízelmotor? És egyáltalán, hogyan hat a nagymértékű terhelés az autónkra? Mindennek utánajártunk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autótervezés minden kétséget kizáróan legfontosabb eleme a padlólemez, vagy más néven platform, amely alapjaiban határozza meg egy gyártó modellpalettájának felépítését, s túlzás nélkül elmondható, hogy gyakorlatilag mindenre kihatással van. Manapság már trend, hogy a konstruktőrök globális, moduláris alapokkal igyekeznek minél több modellt fejleszteni és gyártani, miközben a tervezési folyamat egyszerűsödik, a költségek pedig csökkennek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autózás világa, és ezzel hőn szeretett négykerekűink formái rohamosan fejlődnek, és az ezredforduló óta ez a fejlődés egyre csak gyorsul. Éppen ezért talán egyre ritkábban tekintünk vissza a múltba, és időnk nagy részét a jövő kifürkészésével töltjük – az egyensúlyt azért igyekezzük megőrizni veterán rovatunkkal. Egy török formatervező, Oguz Spiahioglu azonban egy pillanatra megállt, és visszatekintett a múltba, melynek eredménye bizony egy igazán érdekes projekt lett. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Amikor szerkesztőségünknél vendégeskedik egy-egy sportosabb, vagy netalántán valódi sportautó, barátaink, ismerőseink, rokonaink rendszerint kifaggatnak minket, hogy mit tud, hány másodperc alatt gyorsul százra, mennyit fogyaszt, esetleg milyen köridőre képes mondjuk a Nürburgring híres, 20 kilométeres Nordschleife-i aszfaltcsíkján. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A mai nap folyamán egy egészen érdekes és egyben meglepő sajtóanyagra lettünk figyelmesek a szerkesztőségben – egy óriási, de az autózás világában talán annyira nem ismert cég kíván a jövőben különös figyelmet fordítani az intelligens közlekedésre. A kezdeményezés számunkra is új, így nem tudunk plusz információkkal szolgálni a sajtóanyaghoz képest, de érdekes kezdeményezés lévén Olvasóinkkal is megosztjuk a Xerox terveit. Bízunk benne, hogy a rendszerek a valóságban is jól fognak működni, ugyanis tényleg megkönnyíthetnék az autósok mindennapi életét, főként a nagyvárosokban. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autóipari szereplők már azóta próbálgatják kitolni saját, és sokszor a józanész határait, amióta létezik autógyártás. Ennek bizonygatására pedig a különböző koncepció- és tanulmányautók elkészítése a legjobb módszer, mellyel nem csak átültethetik a gyakorlatba, hanem be is mutathatják a nagyközönségnek sokszor világmegváltónak hitt terveiket. Az persze már más kérdés, hogy mindebből mi valósul meg sorozatgyártásban – ezzel fogunk foglalkozni cikkünkben. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Mi magunk is számos alkalommal megénekeltük, hogy szép lassan elmúlik a világ dicsősége, már amennyiben a sportautókat nézzük. Igen, ugyanis az új gépekben lassan több az elektronikai csoda, mint a mechanikai finomság, a váltásokat a sofőr helyett automatika végzi, sokszor összkerékhajtás igyekszik fokozni a tapadást, ami az élményből csippent le picit, s ami a legszomorúbb, hogy a jó öreg szívómotorokat szinte minden gyártónál feltöltött egységek váltják fel, amelyek rendszerint jóval szívtelenebbek elődeiknél. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Minden kétséget kizáróan borzasztó érzés, amikor szeretett és értékes autónkat nem találjuk azon a helyen, ahol hagytuk, s szomorúan kell konstatálnunk a lopás tényét, miközben a rendőrség hívószámát tárcsázzuk. Noha évekkel ezelőtt a rablóknak még a mechanikával kellett megküzdeniük, ma már a szoftverek és hekkerek állnak a lopások középpontjában – az elektronikus fedélzeti rendszerek robbanásszerű fejlődését követően akár érintés nélkül is eltulajdoníthatóak a legújabb modellek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Amikor a McLaren idén márciusban, a Genfi Autószalonon leleplezte középső modellsorozatának csúcsmodelljét, a 675LT-t, szinte mindenki elámult az autó kvalitásai és szépsége láttán. Aztán a második sokk akkor ért minket, amikor nyilvánossá vált a típus ára. A gyáriak 260 ezer fontban határozták meg a különlegesség ellenértékét, ami átszámítva úgy 114 millió forintnak felel meg. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A britek mindig is büszkék voltak az autóiparban elért eredményeikre, ami nem is csoda, hiszen mindenkinek, aki egy kicsit is konyít az autózáshoz, csípőből beugrik egy csokornyi szigetországi márka – amik méltán égtek bele az emberek memóriájába. A teljesség igénye nélkül, elég csak a Jaguárt, a Land Rovert, a Bentley-t, a Rolls-Royce-t, az Aston Martint, a McLarent vagy éppen a MINI-t említeni, hogy értsük miről is van szó. Ezúttal azonban a brit autógyártás méltatlanul elfeledett típusairól lesz szó. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A 007-sorozat rajongói már minden bizonnyal epekedve várják a széria legfrissebb részét, a Spectre névre keresztelt filmet, ami a nagysikerű sorozat 24. epizódja. Sajnos az év végéig várnunk kell, mire a film a vásznakra kerül, ugyanis országtól függően október végén vagy november elején kezdik meg a mozik a Spectre vetítését, a készítők azonban folyamatosan, újabb és újabb előzetesekkel csigáznak minket. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Volkswagen végre megkezdte az egészen frissen leleplezett, konnektoros hibrid Passat GTE gyártását. A hibrid középkategóriásban az egyazon elven dolgozó Golf GTE technikája dolgozik, azonban a mérnökök a magasabb kategóriás Passathoz igazították a hajtásláncot, így az még erősebb lett, amihez nagyobb akkuk is dukálnak. Nekünk még sajnos nem volt alkalmunk kipróbálni az autót, azonban egyes szerencsés külföldi kollégák már vezethették a típust, mi pedig külföldi sajtó rovatunk adta lehetőségeit kihasználva be is mutatnánk Olvasóinknak a modellt a kinti cikkekben olvasottak alapján. Add a comment