Az autózás világa, és ezzel hőn szeretett négykerekűink formái rohamosan fejlődnek, és az ezredforduló óta ez a fejlődés egyre csak gyorsul. Éppen ezért talán egyre ritkábban tekintünk vissza a múltba, és időnk nagy részét a jövő kifürkészésével töltjük – az egyensúlyt azért igyekezzük megőrizni veterán rovatunkkal. Egy török formatervező, Oguz Spiahioglu azonban egy pillanatra megállt, és visszatekintett a múltba, melynek eredménye bizony egy igazán érdekes projekt lett.
Nem csak a formák, a hangulat is rendben - galériaAz úriemberhez bizonyára közel álltak az 1980-as évek sportautóinak szögletes formái, ugyanis elhatározta, hogy a jelenlegi típusok továbbfejlesztése helyett inkább egy modernebb sportautót próbál meg visszaalakítani a 30 évvel ezelőtti trendeknek megfelelően. Választása pedig – nem véletlenül – az igencsak különleges formákkal operáló, 1999-ben bemutatkozott Pagani Zondára esett.
A döntés bizonyára nem volt egyszerű, azonban a formatervezőnek sikerült az egyik legkiválóbb alanyt megtalálnia az érdekes projekthez. A Zonda tervezése már 1993-ban megkezdődött, így bár a bemutatóig sokat fejlődhetett, az alapformák összességükben nem álltak messze a 80-as évektől. Spiahioglunak ettől függetlenül persze nem volt könnyű feladata, azonban mégis sikerült néhány finom változtatással olyan összhatást elérnie, mely előtt meg kell emelnünk a kalapunkat.
A galéria megnyitásához kattintsanak valamelyik képre
A Countach és a Testarossa formái is feltűnnekAz első skicceken jól látszik, hogy a rajzoló olyan legendás sportautók megoldásaiból indult ki, mint a Lamborghini Countach, a Ferrari Testarossa vagy a Lotus Espirit. A rengeteg munka után kialakult végső változat pedig valóban lenyűgözőre sikerült, amin a 80-as évek stílusában elkészített animált képek is sokat dobnak. A lesarkított, leegyszerűsített formákat, a régiesre cserélt négyszögletű fényszórókat és keréktárcsákat, valamint a kissé lebutított aerodinamikai elemeket elnézve egy laikus valószínűleg könnyedén elhinné, hogy a képeken látható autó a 80-as évek elején született meg.
A rendkívül ötletes külső átalakítás után az autó utasterére is kíváncsiak lennénk, ám ez legfeljebb a következő projekt részeként valósulhat majd meg. Nagyon reméljük, hogy lesz folytatása a török úriember munkásságának, ugyanis akár a 80-as évekből, akár egy másik időszakból, de szívesen látnánk még néhány modernebb autó korabeli átdolgozását. Addig is azonban érdemes végigböngészni a galériát, ugyanis nagyon hangulatos képeket találhatnak benne.