Egy rossz szót nem szólhatunk a BMW és az idei Genfi Autószalon kapcsolatáról, hiszen a bajorok is bőven megtették a kötelező köröket, azonban a márka mindig ügyel arra, hogy legfontosabb újdonságait – néhány crossovert/SUV-t leszámítva, amelyeknél kötelező az amerikai permier - lehetőleg inkább a számunkra hazainak tekinthető, őszi Frankfurti Autószalonon leplezzék le.
Az aktuális hírek szerint Frankfurtban fog debütálni a 7-es sorozatú zászlóshajó legújabb generációja, amely modell azért kiemelkedően fontos, mert általában a 7-esben bemutatott technológiai újításokat viszi tovább a többi modellsorozat is az elkövetkező jó néhány évben. Mindemellett érkezik a 3-as ráncfelvarrása is legkésőbb ősszel, ami szintén nagyon fontos típus a gyártó számára. Azonban most foglalkozzunk inkább a BMW genfi sztárjaival.
Két újdonságot is megtalálhattunk a propelleresek standján, amelyek közül mindkettő Svájcban ünnepelhette világpremierjét. Az egyik a nemrégiben bejelentett, frissítésen átesett 1-es sorozat, a másik pedig a 2-es Active Tourer hétszemélyes, hosszított változata – avagy becsületes nevén BMW 2-es Gran Tourer. Utóbbi testvéréhez hasonlóan alapesetben elsőkerékhajtású (felárért kérhető a márka xDrive összkerékhajtása egyes motorokhoz), érdekessége pedig az, hogy a prémium szegmens első és egyelőre egyetlen egyterűje.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a BMW ismét talált egy piaci rést, a siker pedig garantált, hisz biztosan sokan vágynak egy hétüléses, megfizethető BMW-re. Az elsőkerékhajtás miatt sokan morgolódnak, azonban ne feledjük, hogy normális családi használatra több előnye is van a hátsó hajtással szemben.
A motorkínálatot a márka ismert 3- és 4-hengeres motorjai alkotják; megfelelő összegért cserébe teljesítményből nem lesz hiány, ráadásul M sportcsomag is kérhető a Gran Tourerhez, így egészen sportossá is tehető a praktikus kompakt egyterű. Mi már nagyon várjuk a tesztautót.
Az 1-es sorozat ráncfelvarrása első hallásra nem tűnik nagy durranásnak, azonban mégis az: az eddig kissé bárgyú tekintetű autó végre normálisan néz ki, tényleg aranyat ért számára a ráncfelvarrás – az új lámpák elöl-hátul telitalálatnak bizonyulnak. Technikailag eddig is kiváló volt az egyes, most pedig néhány új megoldásnak és hajtásláncnak köszönhetően még jobb lett, s a belépő szinten megjelentek a 3-hengeres motorok (116i 109 lóerővel és 116d 116 lóerővel). Nem mintha nem lenne mindegy, de az izgalmas M135i csúcsmodell 320 helyett immár 326 tagú ménest számlál. Kis kedvesség továbbá a tulajdonosok felé, hogy a 190 lovas 120d mostantól szimpla helyett sportosabb dupla kipufogót kap, amit kiváló menetteljesítményei alapján meg is érdemel.
Az új 2-es Gran Tourer-ről és a frissített 1-es sorozatról korábbi cikkeinkben részletesen beszámoltunk – előbbiről ide kattintva, míg utóbbiról ide kattintva tudhatnak meg minden fontos információt.