Az emberi hanyagság néha hihetetlen mértéket ölt; a cikkünkben látható néhány fotó nem csalás, nem ámítás, hanem egy valóságos történet eredménye. Hogy miről is van szó? Főhősünk - még mielőtt bárki is helytelenül ítélkezne – egy hanyag férfiember, valamint egy szegény Audi TT szerencsétlenül járt motorja.
A történet pedig egyszerű: főszereplőnk úgy gondolta, hogy az autóknál az olajcsere csak humbug, így addig járt Audi TT sportautójával bármiféle olajcsere vagy szervizelés nélkül, ameddig az autó 3,2 literes V6-os motorja teljesen fel nem adta a küzdelmet. Mennyire tippelnének? 60-70, esetleg 80 ezer kilométer eredménye a képsorozat, ami a szétbontott erőforrást ábrázolja? Sokkal rosszabb: most kapaszkodjanak, ugyanis mintegy 133 ezer kilométert (!!!) tett meg ez a szegény motor, mielőtt teljesen meg nem adta magát a kenés hiányában és az olajsár terhétől.
Nem túl szép látvány: ide jutott szegény motor 133 ezer km után, olajcsere nélkül...
Ötletünk nincs, hogy a tulajdonos mégis mit gondolt, vagy mi vezérelte tettét, de az biztos, hogy soha többé nem adnánk autót a kezei közé – megérdemelné, hogy mindenhova gyalog járjon. A helyszínt persze nem nehéz kitalálni: igen, ’meglepő módon’ Amerikáról van szó.
Tanulságnak mindenesetre jó az eset: amennyiben nem cseréljük rendszeresen az olajat, a képeken láthatóhoz hasonló ’masszát’ kell leküzdenie a motornak, ugyanis az olaj élettartama valóban nem végtelen, és a gyári előírások nem véletlenek – sőt, mi a manapság elfogadott előírásoknál pontosan kétszer gyakoribb olajcserét javallunk, például nem butaság a 2 éves/30 ezer km-es ciklus helyett évente, 15 ezer km-enként lecserélni az kenőanyagot.
A világ 8. csodája, hogy a 3,2 literes V6-os 133 ezer km-ig elhúzta
Ne feledjük, hogy az autók motorja számára az olaj gyakorlatilag olyan, mint nekünk a levegő, vagy a víz: a motorokat az olaj élteti. És nem csak a csere gyakorisága fontos: tudni érdemes, hogy sajnos sok hamisított kenőanyagot találhatunk Magyarországon (is), ami nem tesz jót kedvencünknek. Persze az is fontos, hogy betartsuk az olajtípusra vonatkozó gyári előírásokat is. Bizonyára mondanunk sem kell, hogy a szóban forgó TT-n már csak a motorcsere segített; mi pedig nagyon bízunk benne, hogy a tulajdonos tanult a történetből, embertársaihoz hasonlóan.