A tavaly szeptemberi frankfurti kiállításon a Jaguar C-X16 elnevezésű tanulmány nagy feltűnést keltett, hiszen mind külső megjelenésében, mind belső kialakításban azonnal elragadta a képzeletet, s még a hajtáslánc tekintetében is a szokásosnál optimistábban nyilatkozhattunk. Add a comment

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. - ez a becsületes neve a vadonatúj, Kecskeméten felépített Mercedes gyárnak, ahol jelenleg a második generációs B-osztály összeszerelése folyik. A modell hazai sorozatgyártása március 29-én indult be, az ünnepélyes gyármegnyitón pedig mi is ott voltunk. Add a comment

Nyilván a Toyotánál is régóta tudják, hogy az emberek és a média a legkonzervatívabb, legvisszafogottabb márkák között tartja számon őket, lényegében az egyik legvérszegényebb gyártóként. Noha a Subaruval közösen kifejlesztett hátsókerekes élményautó, a GT-86 100 %-ban örömszerzés céljából született, sokakhoz még nem jutott el a hír: már (pontosabban újra) igenis létezik izgalmas Toyota. A gyártó ezúttal videón mutatja be, miféle élvezeteket képes nyújtani az autó. Add a comment

Tavaly mérsékelt teljesítménnyel, ám a versenypályák talán leginkább impresszív megjelenésével állt a rajtrácsra a McLaren MP4-12C GT3-as versenyváltozata, mely ezúttal olyan felvételeken hívja magára a figyelmet, melyeken kibontakozhat nyers hangolásának éles harsonája is. Add a comment

Még soha sem csalódtunk a Cavallino Rampante logóval ellátott vörösök dallamaiban, s mindig élvezettel hallgatjuk meg az újabb és újabb Ferrarik harsonáját. A négyhengeresekhez szokott füleknek már egy V8 produkciója is ínyencségnek számít, de ezúttal nem adjuk alább, ugyanis az F12 pályán mutatta meg, mire képes a motorházában rejtőző V12-es. Add a comment

{jcomments off}

Mióta a motorizált mobilizmus megtette első lépéseit az elkényelmesedés felé, a zene és az autók szoros egységet képeznek. Elvégre az emberek nagy többsége autózás közben rádiót, zenét hallgat, sőt, rengetegen túlnyomó részt csak itt teszik ezt. De mi van a másik oldallal? Bizony a zenei oldalt is rengetegszer megihlették a négykerekűek. Most sorba veszünk néhány fontos mérföldkövet és pár érdekes irányt. Add a comment

Nem megerősített, de megbízható forrásunktól kaptuk a hírt, miszerint forradalmian új technológiát fejleszt az egyik legnagyobb, blokkolásgátlók tervezésével foglalkozó cég, mellyel egy igen bosszantó problémát fognak kiküszöbölni, és szinte átírják majd a kutya-ember eddig megszokott kapcsolatát. Köztudott tény, hogy a blokkoló futófelülettel drámaian lecsökken az irányíthatóság, és erre nyújt remek megoldást a kutya-abs, vagy angol nevén „daxli-system” (Dog Axle Locking Intelligent System). Add a comment

Senki nem vádolhatja azzal a Ferrarit, hogy ne bánna jól pilótáival. Az olaszok családtagként kezelik a vörös autóval versenyzőket, amit a gyártó gesztusai is tökéletesen reprezentálnak. Alonso például ajándékként egy Ferrari FF-et kapott zseniális győzelméért, miközben a gyengélkedő Massát is babusgatják. Add a comment

Talán nem túlzok, amikor azt írom, hogy a fekvőrendőr a közlekedésmérnök szakma legdurvább bosszúja. Már maga az elnevezés is meglehetősen agresszív, hiszen összemosódik szegény rendőrrel, akinek aztán semmi köze nincs az egészhez. Ráadásul ez a bizonyos szó azt sugallja, hogy a rendőr még az úton fekve is csak bosszúságot okoz. Add a comment

Amilyen nagy volt a felhajtás a Nissan Juke-R születésekor, annyira lecsendesedett a történet - mindenféle ok nélkül. Persze eközben a legerősebb Juke már javában mutogatja tudását, felkavarva az állóvizet. Nem is akárhol, Goodwood dombján mardossa az aszfaltot a temérdek lóerő, miközben a rajtelektronika és a 0-100-as sprint kiteljesedik. Add a comment

A legtöbb autógyártó már globális szereplő a piacon, ám az adott régióban való megjelenés bizony mindig a külső szemlélődő által láthatatlan belső stratégia függvénye, amit azonban a közeljövőben a gazdasági változásoknak köszönhetően jelentős átrendeződések tarkíthatnak. Lehetnek vidám és kevésbé örömteli momentumok is, de annyi bizonyos, hogy hazánk némileg peremvidéknek számít a nyugati és keleti félteke között, így a mindkét ízlésvilágot jellemző árnyalatok is megjelenhetnek. Add a comment

Az autókban többek között az a jó, hogy nem csak gazdájukhoz szólnak. Legyen az akár a forma, akár a hang, bizony szemfüles járókelőként bárki közel kerülhet egy-egy típushoz, és ez is egy ok, amiért bűncselekménynek tartjuk az izgalmasabb típusok elsüllyesztését egy-egy fűtött mélygarázsban. Add a comment

A Mercedes nem viccelt, amikor neszét vette, hogy rosszindulatú bűnözők a legendás sirályszárnyú, a 300 SL illegális másolására adták fejüket. Noha a kis manufaktúra nem kívánta a stuttgartiak termékeként értékesíteni a replikáit, a cég vezetősége úgy gondolta, hogy a vállalat patinás múltját is méltatni képes autók zavarnák azon tehetősek köreit, akik éppen egy-egy 170-200 millió forint értékű (és a határ innen a csillagos ég) eredeti példánnyal furikáznak. Add a comment

Érdekes módon az iskolában tanult képzőművészeti csodákat valahogy sosem tudtam maradéktalanul értékelni. Az iparművészeti alkotások viszont furcsa módon mindig is érdekeltek anélkül, hogy bármilyen tantárgy fenyegető dolgozata rájuk kényszerített volna. Add a comment

Természetesen még nem a hazai viszonylatokról beszélünk, azonban egyre több helyen felvetődött már az autókba épített, úgynevezett fekete doboz lehetősége, amely a sok-sok egyéb előny mellett a kötelező felelősségbiztosítás összegére is jótékonyan hathatna azok számára, akik használják. Lássuk, az angolok hogyan csinálják! Add a comment