Tavaly mérsékelt teljesítménnyel, ám a versenypályák talán leginkább impresszív megjelenésével állt a rajtrácsra a McLaren MP4-12C GT3-as versenyváltozata, mely ezúttal olyan felvételeken hívja magára a figyelmet, melyeken kibontakozhat nyers hangolásának éles harsonája is.
Lewis is ezt markolja - galéria A Ferrari által móresre tanított utcai modellhez képest 100 lóerővel gyengébb kiadás is az M838T kódnévvel ellátott 3,8 literes, kétturbós V8-ast használja, mely ezúttal 500 tagú ménes nyerítésével töltheti be a levegőt. A légnemű közeggel persze amúgy is közeli barátságban van a versenyautó, hiszen átgondolt aerodinamikája és könnyűépítése sokkal nagyobbat nyom a latba, mint a hiányzó lóerők.
A hétsebességes szekvenciális versenyváltó ezzel párhuzamosan 70 kilogrammot fogyasztott, miközben a beltér felesleges extráinak kiszerelése is mázsás tömeget vett le az MP4-12C válláról. A koncepcióhoz kiválóan illeszkedik a versenyfutómű is, melynek beállításait az F1-es csapat szimulátorában is tesztelték, s melyhez az istálló mérnökei is hozzátették tapasztalatukat.
A 12C GT3 a 12C szénszálas MonoCell alapjait használja, és ugyanolyan kormányt kap, mint amilyet Lewis Hamilton is használ az ő MP4-24-es Forma-1-es autójában. A potenciális ügyfeleknek persze éppen az exkluzív jelleg miatt kell igyekezniük, hiszen évente alig 20 autó készül, melyek tavalyi sorozata már lelkesen koptatja az aszfaltot.