- Részletek
- Írta: Vajda János
Nemrégiben Dr. Herbert Negele Úrral, a Genfi Autószalonon bemutatott BMW ActiveHybrid 3 projektvezetőjével volt szerencsénk egészen hosszasan elbeszélgetni. Az interjú során az autó technikájáról érdeklődtünk, így mindent megtudhattunk az érdekességről. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az ünnepek ezúttal nem kímélték a patinás olasz gyártó, a Ferrari hírnevét. Sajnálatos módon a tűz újabb szuperautót szedett magának áldozatául, ezúttal egy FF személyében a lengyelországi aszfaltcsíkon - a négyszemélyes Ferrai típusból így már a harmadik válik a lángok martalékává. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A világot szemlélve gyakran felmerülhet bennünk a kérdés, hogy vajon hogyan is definiálhatnánk a gazdagságot. A pénzügyeknél viszonylagosabb kérdéskör ugyanis nem is létezik a világon, s könnyen lehet, hogy ami az egyik oldalról szemlélve sok, az a túlpartról nem több holmi mellényzsebben csörgedező aprónál. Megeshet az is, hogy valaki gazdagnak hiszi magát, amíg nem szembesül azzal, hogy más környezetben jobban tenné, ha a munkaügyi hivatalban segélyért folyamodna. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A terepjárás sarokköveit csokorba fonó hetünk alatt nem mehetünk el szó nélkül amellett a tényszerűvé avanzsált sztereotípia mellett sem, hogy a hagyományosan munkacélra született járművek mára inkább a hatalom, a gazdagság, és a pazarlás dekadens jelképeivé váltak, mely címet persze a hatalmas méretekhez viszonyított szerény praktikum, s hozzáadott értékkel alig bíró jellemzők miatt érdemeltek ki. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A KSH ugyan csak az új évezred hajnalától vezet megbízható statisztikákat a gyalogosok elütéséről, de az elmúlt időszak tanulsága szerint évente nagyságrendileg 140-en veszítik életüket ilyen konfrontációban, s akkor a gépjárművezetők felelősségét még nem vontuk különösebb vizsgálat alá.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Megjelent kétheti táblamagazinunk legújabb száma, amelyet természetesen ezúttal is ingyenesen letölthetnek. Szokásunkhoz híven igyekeztünk érdekes tartalommal megtölteni a színes magazint. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A terepjárók vagy az összkerékhajtás szó hallatán sokak a korszakalkotó Jeepek sárdagasztását, a Land Roverek hegymászó képességeit vagy a Mercedes Unimogok mindenre kiterjedő tudását vizionálják – hozzáteszem teljesen helyesen –, ám a kép ennél árnyaltabb, hiszen az említett nagy öregek megjelenése előtt sem volt tiltott gyümölcs a műutak elhagyása. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Miközben a Volkswagen a Ducati bekebelezésén töri a fejét, két keréken elsőként az óriás négykarikás márkája tesz kézzel fogható kinyilatkoztatást. A Wörti tó partján megrendezett GTI Találkozó ugyanis nem csak autós szempontból volt érdekes, hiszen az Audi a kerékpározás hívei számára is tartogatott meglepetést. A bemutatott elektromos kerékpár pedig több szempontból is izgalmasnak bizonyult, hiszen a hagyományos E-Bike funkciók mellett a triálosok és a kaszkadőrmutatványokat kedvelők számára is hihetetlenül praktikus lehet az alkotás.
Látványra sem utolsó..
Mérnöki tanulmányokat folytató Olvasóink számára persze bizonyosan nem kell ecsetelnünk, hogy csupán az egykerekezés mutatványának támogatása milyen irányítástechnikai nehézségeket vet fel (inverz inga 'vándorló' tömegközépponttal), de az akkumulátor nélkül is 21 kg tömegű, ám 3 lóerős teljesítmény, és 250 Nm (!) nyomaték leadására képes karbonvázas újdonság ennél többre is képes.
Tisztán haladó üzemben a kerékpáros erejére némileg rákontráznak a villanyos paripák, így 80 km/órás végsebesség mellett 50-70 kilométeres hatótávolsággal számolhatnánk. Az „eGrip” funkció aktiválásával 50 km/órás tempóig már tisztán elektromos üzemben haladhatunk, miközben sík terepen, konstans tekerés mellett „Training” módban töltődnek a szabványos hálózatról 2,5 óra alatt regenerálható telepek, amik emelkedőn, vagy ellenszélben táplálnak vissza.
Az igazi kunszt azonban a „Wheelie” funkció aktiválásával következik, hiszen ilyenkor az egykerekezés, és az ugrások mutatványában egyensúlyoz, illetve segít rá az elektromotor. Az egyes beállítások között persze okostelefonok segítségével szörfölhetünk, ám az Audi E-Bike legnagyobb sajnálatunkra csak tanulmányi státuszban van, s szívrohamra hajlamos Olvasóinkra tekintettel sem a bekerülési, sem a lehetséges vételárát nem merjük közzétenni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A világ legnagyobb Volkswagen-rajongói találkozóra méltó módon készült a márka Még nem késő beülni - galériaés az ausztriai Wörthi-tónál rendezett programra az érdekes átiratok mellé gyönyörű hölgyeket is állított.
A 31. GTI találkozó szerdán kezdődött és még szombatig szórakoztatja a márka kedvelőit, így még hazánkból is mindenki kiérhet, aki vállalkozik az átlagosan körülbelül 500 kilométeres útra. De nem is húzzuk tovább a szót – kattintsanak a képre a galériához!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Brabus neve sokak számára bizonyára ismerősen cseng. A Mercedes-Benz modelleket finomító, tuningoló cég munkásságát általában jól sikerült darabok fémjelzik és azt eddig is tudtuk róluk, hogy az extrém kéréseknek sem állnak ellen. De hogy magánrepülőt tuningoljanak? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Idén a 60 éves SL-sorozat tiszteletére a Mercedes-Benz hazai vezérképviselete 2012. május 4-6. között ismét megrendezi a Csillagtúrát, ahol az Autó Pult is képviselteti magát egy gyönyörű 1968-as kupéval” – számoltunk be nem is olyan régen. Azóta mi is, és a 280 SE kupé is öregebb lett úgy két héttel és jó pár száz kilométerrel, a Csillagtúra pedig még tágabbra nyitotta sokat látott szemünket. De hogy is történt mindez? Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Kétség sem férhet ahhoz, hogy a közigazgatási szféra legalább akkora bajban van, mint a hitelspirálba került lakosság, amit aztán a szakpolitikusok ügyesen kritizálhatnak a szorult helyzet kialakulása végett, miközben alaposan körültekintve talán nem is találnánk olyan állami tulajdont, amit ne terhelne devizahitellel tarkított jelzálog. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Az automobilok nagy családjának egy kicsiny szegmensét képezik a különc autók, melyeknek ugyan nincs semmilyen racionális értelmük, viszont tudják azt, amire józan megfontolásból épített társaik mára egyre inkább képtelenek – hatással tudnak lenni az emberekre. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy békés, meleg pénteki délutánon a hűs üdítőital mellett sokaknak a madarak éneke már-már unalmasnak hathat. Az ő számukra az AMG igazán találó feladvánnyal szolgál: melyik sportautó hangja hallható a felvételen? Mi már tudjuk a jó megoldást, de érdemes végighallgatni néhány AMG kipufogójának szimfóniáját a jó válasz megtalálásához, ami egyben könnyed szórakozást is nyújt. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A gazdasági válság talán egyetlen iparágat sem viselt meg annyira, mint az autógyártást, ám napjainkban immáron bizonyítást nyert, hogy az elkötelezettség, és az ügybe vetett hit bizony mindig meghozza a várt eredményt. Add a comment