Nem megerősített, de megbízható forrásunktól kaptuk a hírt, miszerint forradalmian új technológiát fejleszt az egyik legnagyobb, blokkolásgátlók tervezésével foglalkozó cég, mellyel egy igen bosszantó problémát fognak kiküszöbölni, és szinte átírják majd a kutya-ember eddig megszokott kapcsolatát. Köztudott tény, hogy a blokkoló futófelülettel drámaian lecsökken az irányíthatóság, és erre nyújt remek megoldást a kutya-abs, vagy angol nevén „daxli-system” (Dog Axle Locking Intelligent System).
Ahogyan az a szemléltető ábrán is jól látszik, a víziszonyos négylábú hirtelen blokkoló tappancsai szinte irányíthatatlanná teszik a jószágot a gazdi számára. Nincs az a spéci pórázos irányítás, vagy erélyes vezényszó, amivel a vészfékezés folyamata racionális mederbe sodorható – legyen az akár homokos, akár kavicsos meder. Viszont amelyik kutya szürkeállománya a hirtelen fékezési inger megjelenésekor, esetünkben a sós víz megpillantásakor ösztönösen kapcsolja a blokkolásgátló funkciót a makacs tappancsfeszítés helyett, az minden különösebb erőlködés nélkül szóra bírható, és ahogy a homok lenyomatából is jól látható, a gördülő tappancsokon könnyen behívható a gazdihoz egy rövid fürdőzésre.
Persze most gondolom, Önökben is felvetődik a kérdés, hogy létezik-e ilyen blokkolásgátlós agyú kutya, vagy egyáltalán hogy lehet ezt a képességet fejleszteni? Nos, itt jön a konstruktőrök eddig még titkos nagy dobása, ugyanis híres tudósok önkéntes kutyapanzió tulajdonosokkal kidolgoztak egy olyan, máig csak az űrrepülő pilótáknál alkalmazott kiképzési módszert, mellyel 99,9%-os valószínűséggel megtanítható bármely négylábúnak a tappancsblokkolás-gátlás.
Különben a daxli-systemmel együtt egy újabb hír is napvilágot látott a mai nap folyamán: arról írtunk már, hogy alapvetően jó dolog a körforgalom, meg arról is írtunk, hogy gomba mód szaporodnak hazánkban is ezek a furcsa „kereszteződések”. Arról viszont eddig még mi sem tudtunk, hogy létezik kifejezettten körforgalmakhoz tervezett autó is (a mellékelt ábrán látható).