Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legtöbb autógyártó már globális szereplő a piacon, ám az adott régióban való megjelenés bizony mindig a külső szemlélődő által láthatatlan belső stratégia függvénye, amit azonban a közeljövőben a gazdasági változásoknak köszönhetően jelentős átrendeződések tarkíthatnak. Lehetnek vidám és kevésbé örömteli momentumok is, de annyi bizonyos, hogy hazánk némileg peremvidéknek számít a nyugati és keleti félteke között, így a mindkét ízlésvilágot jellemző árnyalatok is megjelenhetnek. Európában nem divat megfizethető kupét kínálni

A Honda Civic szedán változata például éppen a mi határainknál torpan meg a további hódítások előtt, ám az Egyesült Államokban különböző karosszériváltozatokban, így többek között kupéként, és hibrid hajtáslánccal is feltűnik. Az elektromosan is vinnyogó Civic hiánya persze még nem üt szíven senkit, de a szépséges Fisker Karma miatt már érdemes elmorzsolnunk néhány könnycseppet, s ez akkor is igaz, ha a formák oltárán annyit áldoz az autó, hogy a hátsó ajtók inkább csak dísznek tekinthetőek az anyagelvűségében is hihetetlenül környezettudatos autón.

Gyönyörű, de van egy ellenérvünk is

A praktikum kapcsán a kombi változat kompenzálhatna, ami azonban már Surf elnevezésével is utal arra, hogy inkább született a napfényes Kalifornia útjaira, mint a magyar szívek meghódítására. Pedig hihetetlen módon van benne némi hazai virtus is, hiszen az akkumulátorok töltéséről éppen egy kétliteres Opel motor gondoskodik. Utolsó vigasztaló érvünk, hogy Justin Bieber éppen a napokban kapott a (15., vagy ki tudja, hányadik) születésnapjára egy Fisker Karmát, ami bizony sokak szemében erős presztízsromboló érvnek számít. Pedig már csak forradalmi elképzelése okán is drukkolunk a márkának, arról nem is beszélve, hogy a siker meghozná a globális térhódítást is.

Odaát olcsó, s még a benzin sem túl drága - Európában más feltételek várják

A 20-30 millió forintos takarékoskodás maradjon is meg a kislányos hanggal ugráló fiatalok felszínes önámításának, mi inkább adjuk meg a teljesítménynek, ami jár neki, és fröcsköljünk benzint egy Ford Mustang érző szívébe! A típussal kapcsolatban van egy titkunk is, aminek megőrzésére illuminált állapotban tettünk esküt a márka hazai kincseskamrájának őrzője előtt, de maradjunk annyiban, hogy a Chevrolet vigadalmas gyermeknapi zsúrja sem tarthat örökké. Noha Amerika ezúttal is ajándékoz valamit a külsőségek kedvelőinek, a V6-ossal való fellengzés is megmaradhat a Backstreet Boys elfeledett tagjainak kiváltsága, a férfiak ugyanis 5,8 literes V8-assal járnak, ami 650 lóerős teljesítménnyel szaggatja az aszfaltot, és még mindig csak fele annyiba kerül, mint tini barátunk vinnyogó csodája.

A Flex-et talán körfűrésszel faragták - kissé szögletesre sikerült

Ez kérem a pick up - galériaA Ford Flex vélhetően szintén nem nyerné el a tetszésünket, hiszen kiterjedt méretei mellett formavilágában sem tükrözi a közízlést – gondolják az üzleti tervek kiötlői. Európában van azonban még elegendő tévhit bennünk, hiszen sokan azt gondolnánk, hogy pick up-pal járunk, de az igazság az, hogy legtöbben még csak nem is láttunk igazi platós terepest, azok ugyanis a közismert Navara, L200, Ranger triót egyetlen fuvarral szállítanák el a haszongépjárművek kisdedóvójába. A Super Duty krómozott hűtőrácsa például a hölgyek számára még egészalakos tükörnek is beillene, már amennyiben azt nem lepte be a por, miközben komplett vasúti szerelvényeket vontattunk el a hatalmas monstrum 6,7 literes, V8-as erőforrásának segítségével.

Költözéskor bútorok helyett házat szállít

Vele legfeljebb egy Silverado húzhatna eséllyel kötelet, s ugyan a Camaro kapcsán tudjuk, hogy a Chevrolet némi identitászavarban szenved az öreg kontinensen, a különböző helyszínelős sorozatokból már kaptunk ízelítőt abból, hogy a Suburban és a Tahoe nem csak a Az igazi ügynök az Tahoe - galériahatóságok, de a texasi sörvedelő, Nascar rajongó, láncfűrészes sorozatgyilkos tahók nagy kedvence is egyben.

Utóbbi modellekkel persze szándékolatlanul is igen nagy pusztítást lehetne végezni a szűk budapesti utakon, így aztán kész szerencse, hogy nem kerül az útjukba a robogókat leváltani szándékozó Tata Nano, ami jelenleg passzív biztonsági rendszereinek hiányosságai, - s egyáltalán hiánya - miatt vélhetően nem is vívná ki az európai felügyeleti szervek jóindulatát, noha a pletykák szerint 2013-ra már beteszi a lábát a kontinensre.

Az igazi urak szedánnal járnak

Vannak olyan gyártók is, melyek ugyan igen közel székelnek hozzánk, mégis megvonnak tőlünk néhány meglehetősen vonzó típust. Köztudott például, hogy meglehetősen elítélendő módon továbbra is úgy képzeljük el az autókat, ahogy azt az óvodai rajzórán megtanították (legyen eleje, és vége) nekünk. Továbbá a nyugat számára talán megfelelő, ha az urak egy légtérben utaznak a használt sportzoknival, de belénk azért még szorult annyi kifinomultság, hogy a ’disznóságot’ is szeretjük a csomagtartóba rakni.

A maga nemében vonzó a Peugeot HoggarÉppen ezért érthetetlen, hogy a szedánok rajongói elől a Peugeot elrejti a 408-ast, ami harmonikus formáival azért számíthatna némi kiemelt figyelemre. A vidám kis Hoggar persze már nem fogyna úgy, mint az akciós tojás, de a szabados életstílus pártolói bizonyára örömmel üdvözölnék, hiszen a Tisza tó partjára csak ezzel érdemes jet skit vontatni, és a hegyi kerékpár sem kerülhetne más platóra, hogy a méretes sík felület további hasznosítási lehetőségeit már az Önök fantáziájára bízzam. E tekintetben azonban a kisautók terjesztőjeként ismertté vált Suzuki is nyújthatna meglepetést, aki a Nissannal együttműködésben nem illetődik meg a nagy feladatoktól sem, s erre bizonyíték a szintén platós Equator is.

Előzés folyamatban

A BMW, a Mercedes és az Audi sem ülhetne nyugodtan a babérjain, hiszen ellenük még a Nissannak is lehetne szava. Az Egyesült Államokban az Altima és a Maxima ugyanis az említett márkák zászlóshajóit vette célkeresztjébe, de lassan torpedót lőhetne a Cadillac is, s utóbbi egyes külföldi tesztek alapján nincs is annyira távol a német prémiummárkák minőségétől, noha a hatékonyság még hagy némi kívánnivalót maga után.

Az első benyomás lehengerlő - ilyet is tud Korea

Maybach, vagy Hyundai?’Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér!’ – tartja a mondás, s a bölcsesség semmibevétele romba döntötte a 21. század gazdaságát, de Kína nem tanul mások kárán, így meg is toldják azt a bizonyos takarót, hiszen a törtető üzletemberek szívesen terpeszkednek a hátsó sor kényelmes foteljeiben. Így született meg az elnöki Audi A4L és A6L, miközben a Toyota Century távolmaradása is azt jelzi, hogy Magyarország diktátorai beérik a négykarikás márka egy-egy maradéktalanul felszerelt képviselőjével. Rosszul teszik, mert a Kossuth tér környéki egysíkú magban nagyobb feltűnést kelthetene a Maybach utasterét megközelítő Hyundai Equus, ami ugyan legfeljebb 'csak' 435 lóerős lehet, de a Rózsadombra azért még ennyivel is könnyedén felkapaszkodhatna. Erről a magaslatról tekinthetne le a Samsung SM7 is, melynek kistestvére számunkra Renault Latitude néven lehet ismeretes.

Samsung telefonomat hasonló gyártmányú autóra cserélném..

A Nissan tarsolyában is vannak még meglepetésekMíg egyes típusokat örömmel üdvözölnénk, addig másokat egyértelműen elutasítanánk, de tény, hogy a közízlés egyrészt könnyedén befolyásolható, másrészt az aktuális körülményektől függően is hektikusan ingadozik. Ezekre a hullámvölgyekre igyekszik reagálni az autópiac, miközben a jelenlegi, optimistán is csak stagnálásnak tekinthető időszak beavatkozásért kiált. Mindezek tükrében nem lenne meglepő, ha a korábban ismeretlen típusok egyik napról a másikra jelennének meg a kereskedésekben, tovább színesítve a korántsem fakó kínálatot. Legközelebb az elérhetőbb, mégis elérhetetlen modelleket vesszük számba, de addig is várjuk ötleteiket arra vonatkozólag, hogy milyen gyártókat és típusokat üdvözölnének szívesen hazánk útjain.