Most hétvégén kerül megrendezésre az F1-es Francia Nagydíj, amely egy gyönyörű jubileumnak is otthont ad. Éppen 100 éve ugyanis, hogy az Aston Martin első pályaautója, a TT1 – vagy becenevén a Zöld Körte –, amelyet az angolok F1-es istállójának német pilótája, Sebastian Vettel meg is hajtott a Paul Ricard versenypályán.

Add a comment

Ahogyan idővel minden gyártó, úgy az Alpine is tisztán elektromos márkává válik majd, ám a franciák a kötelezőnél jóval hamarabb lépik majd meg ezt az átállást – ami persze esetükben nem akkora kihívás, hiszen egyelőre csupán egy modell található a palettájukon az A110 képében. A gyáriak pedig most betekintést engedtek a jövőbe, ugyanis elkészítették az A110 tisztán elektromos verzióját E-ternité néven – igaz, egyelőre csak egy prototípusról beszélhetünk, és nem is valószínű, hogy sorozatgyártásba kerül majd a villanyos A110.

Add a comment

Mindig örömteli, ha az elektromos lobbi fojtó hatása ellenére olyan autók születéséről adhatunk hírt, amelyek még a régivágású benzinvérűeknek készültek. Ilyen a Honda R divíziójának újdonsága, a friss Civic alapjaira éptett Type R, amely a valaha gyártott legerősebb Honda sportkompaktként lép a színre – bemutatkozik az autórajongói szemmel egyik legfontosabb idei gép.

Add a comment

A Renault nagy hangsúlyt fektet az elektrifikációra, amit nem csupán a különböző hibrid és elektromos modellekkel szeretnének kifejezni. Ezúttal úgy gondolták, hogy egy felszereltségi szint képében is szeretnék tovább erősíteni villanyos szándékaikat: az E-Tech engineered névre keresztelt csomag pedig természetesen a kínálat csúcsán helyezkedik el, méghozzá az Arkana, a Captur és a Clio kínálatában.

Add a comment

Az Aston Martin nemrég még igen nehéz anyagi helyzetben volt, ám a közelmúltban találtak egy nagy szaúd-arábiai befektetőt, amely nem csupán megmentette az angol márkát, hanem egy hatalmas lendületet is adott neki, így nagy reményekkel vághatnak neki a jövőnek a gyáriak. Ezt pedig egy új logó és szlogen bemutatásával ünnepelték meg.

Add a comment

Múlt hónap elején mutatkozott be a vadonatúj Mercedes-Benz GLC, és a németek egyik legnépszerűbb modellje máris rendelhető a kereskedésekben. Ennek megfelelően természetesen az árlista is ismert, illetve a magyar nyelvű konfigurátor is éles, mi pedig nem voltunk restek megvizsgálni, hogy pontosan mennyiért is vihetjük haza az autót.

Add a comment

A mai árcsökkenés után péntektől ismét olcsóbbak lesznek majd az üzemanyagok azok számára, akik piaci áron kényszerülnek tankolni – a 480 forint/literes hatósági ár a vonatkozó szabályok mellett természetesen továbbra is érvényben van. Régen volt már olyan alacsony a 95-ös benzin piaci átlagára, mint amilyen péntektől lesz, hiszen a mai 26 forintos csökkenés után a hét utolsó munkanapján 23 forinttal csökken majd a bruttó literár, és ezúttal a gázolaj is 13 forinttal olcsóbb lesz majd literenként.

Add a comment

Alig egy hónappal azután, hogy a BMW bemutatta a legelső M3 Touring modelljét, a bajorok máris elérhetővé tették hozzá az M Performance kiegészítőket, amelyek segítségével még vadabbá és egyedibbé varázsolhatják a vásárlók autóikat. A kiegészítők nem csak az autó megjelenésére vannak hatással, hanem a teljesítményét is javíthatják.

Add a comment

Sokat elmond az Opel tulajdonosi körének gyors változásáról, hogy a jelenleg futó Insignia még a GM regnálása alatt született meg, majd a PSA alatt frissült, és most a Stellantis alatt szűnik meg. Abban biztosak lehettünk, hogy jelenlegi formájában nem sokáig fogja majd húzni a modell, hiszen az egyetlen GM alapokra épülő típus volt már a palettán, ám az utód egyrészt nem a klasszikus középkategóriához csatlakozik majd, másrészt pedig legkorábban is 2024-ben érkezhet majd meg.

Add a comment

A Hyundai mostanában igen nagy lendületben van, hiszen az Ioniq 6 után sportos vonalon is két újdonsággal robbantak be – igaz, csak koncepciók képében, bár reméljük, hogy előbb vagy utóbb megvalósulnak majd azok is. Most ismét az elektromos autózás a téma, de ezúttal nem felfelé, hanem lefelé kell tekintenünk, ugyanis a koreaiak elárulták, hogy a egy belépő szintű villanyautót is fejlesztenek, amely igyekszik majd szélesebb rétegek számára is elérhetővé tenni az elektromos autózást.

Add a comment

A fizikát nem lehet átverni: minél nehezebb és minél nagyobb a légellenállása egy autónak, annál többet fog fogyasztani, ez pedig az elektromos autók esetében hatványozottan érzékeny téma lehet. Noha már több márka is próbálkozik tisztán elektromos furgonokkal és kisbuszokkal, az oldalunk hasábjain is szereplő Opel Zafira-e is bizonyította, hogy csodák nincsenek. Ennek ellenére azért vannak olyan – elég szűkös – felhasználási körök, amelyeknél hasznos lehet egy olyan elektromos furgon, mint a Renault Master E-Tech, amely most végre nagyobb akkumulátort kapott.

Add a comment

Az elektromos jövő nem csak abból a szempontból lehet érdekes, hogy melyik gyártó tud majd előzni, illetve melyik maradhat majd le a többiektől, hanem új kapcsolatok is kialakulhatnak a márkák között. Ezúttal a BMW és a McLaren kapcsán pletykálnak egy közös projektről, amely a belsős forrás szerint egy dedikáltan elektromos, természetesen nagyteljesítményű modellekhez kifejlesztett platformról szól.

Add a comment

A Volkswagen-konszern egyik legfontosabb és legtöbb modell által használt belső égésű erőforrása kétségtelenül az 1,5 literes, négyhengeres benzines, amely 2016-ban újult meg utoljára. Most azonban 1.5 TSI evo2 néven itt a legfrissebb variáns, amelyet a frissített T-Roc és T-Roc Cabrio modellek kapnak majd meg elsőként, de később természetesen felváltja majd elődjét szinte minden típusban.

Add a comment

Röpül az idő, amit remekül bizonyít, hogy a jóformán nemrégiben bemutatott Kia kompakt crossover, az XCeed is elérkezett a modellciklus közepén esedékes ráncfelvarráshoz. A dél-koreai modell esetében a kozmetikai megújulás mellett a lemezek alatt található technika is fejlődött valamelyest.

Add a comment

Az elmúlt időszak csökkenő tendenciája csak részben folytatódik szerdától, ugyanis míg a 95-ös benzin bruttó piaci átlagára nagymértékben, 26 forinttal csökken majd literenként, addig a gázolaj esetében 7 forintos drágulás jön. Mindez azt jelenti, hogy egy csapásra 33 forinttal nő majd a különbség a két üzemanyag ára között – persze a 480 forintos árstop még él a 7,5 tonna alatti magyar rendszámos járművek esetében.

Add a comment