Most hétvégén kerül megrendezésre az F1-es Francia Nagydíj, amely egy gyönyörű jubileumnak is otthont ad. Éppen 100 éve ugyanis, hogy az Aston Martin első pályaautója, a TT1 – vagy becenevén a Zöld Körte –, amelyet az angolok F1-es istállójának német pilótája, Sebastian Vettel meg is hajtott a Paul Ricard versenypályán.
Nem mindennapi látvány a jelenlegi F1-es mezőny egyik legsikeresebb versenyzőjét egy 100 éves versenygép volánjánál látni, így mindenképpen érdemes a jeles alkalomról készült videót is megnézni. A TT1 lemezei alatt egyébként egy 1,5 literes, körülbelül 55 lóerős négyhengeres erőforrás ketyeg, a négykerekű súlya pedig 750 kilogramm – amivel egyébként könnyebb a jelenlegi F1-es autóknál. A végsebessége nem éri el a 140 km/h-t, ami talán nem is baj, hiszen bár az akkori versenygépek formáit a szivarral szokták párhuzamba állítani, sajnos a koporsóhoz is hasonlítanak, és számtalan versenyző halálát okozták kezdetleges biztonsági szintjükkel.
Az 1922-es Aston Martin TT1 volánja mögött azonban szerencsére senki nem sérült meg – sem most, sem korábban. Akkoriban egyébként két ember ült a volán mögött, aminek praktikus okai voltak: a pilóta mellett egy szerelő kapott helyet, aki manuálisan, pumpálással biztosította a megfelelő üzemanyag-nyomást, ha éppen arra volt szükség, és mindemellett természetesen megpróbálta elhárítani az egyéb felmerülő problémákat is.
A TT1-nek egyébként eredetileg az Isle of Man TT megmérettetésen kellett volna debütálnia még 1922-ben, ám a premierje csúszott, így végül a Francia Nagydíjon versenyzett először július 15-én. Sajnos célba érnie nem sikerült az autónak, most azonban sikeresen teljesítette a maga távját, ezzel széles mosolyt csalva Vettel arcára.