Bizonyára sokan emlékeznek még arra a TVR Griffithre, amely még 2017-ben mutatkozott be, és az angol gyártó újraélesztése lett volna a feladata. Nos, az újdonság azóta sem került utcára, noha a TVR-nél mind a mai napig meggyőződéssel állítják, hogy eljön majd a nap, amikor elkezdődnek a kiszállítások. Sőt, most azt is bejelentették, hogy 2024-ben már érkezik a tisztán elektromos változat.

Az angol gyártó azért kaphatott lendületet, mert tavaly novemberben sikerült nyélbe ütniük egy üzletet, amelynek keretein belül sikerült megszerezniük a dél-amerikai lítiumbányász vállalat, az Ensorcia Metals támogatását. Ezen felbuzdulva nemrég kissé váratlanul bejelentették, hogy a monacói és a londoni E-Prix versenyeken is ott lesznek majd szponzorként, népszerűsítve a márkát.

Öt éve várjuk a V8-ast, erre most egy új verziót is bejelentettek

Ennek fényében nem meglepő, hogy a gyáriak egy elektromos modellen (is) dolgoznak, amely 2024-ben mutatkozhat be, noha a legutolsó információ szerint – amelyet maga Les Edgar, a TVR vezetője osztott meg a nagyközönséggel – csak 2023 utolsó negyedévében indulnak majd meg a V8-as változatok kiszállításai. Ez azt jelenti, hogy egy teljes modellciklus, hat év telik majd el a bemutató és a valódi piacra lépés között.

Éppen a hajtáslánc a legvonzóbb pontja, elektromosként sokat veszíthet az érdeklődésből

Amiatt persze nem kell aggódni, hogy technológiai fronton lemaradna a TVR, hiszen egyébként sem ez a lényege a márkának, ellenben az ötliteres, Cosworth-féle 507 lovas V8-as, a kézi váltó, a hátsókerékhajtás, a négy másodperces 0-100-as sprint vagy éppen a mindössze 1250 kilogrammos tömeg hat év távlatában is izgalmakra ad okot. Az elektromos verzióban ezekből sok elveszhet, kezdve az alacsony tömeggel, de a manuális váltótól is búcsút kell vennünk, a V8-as üvöltésről már nem is beszélve – valamit azért biztosan kitalálnak majd az angolok, amivel vonzóvá tudják tenni az autót villanyos verzióban is.