Ahogyan idővel minden gyártó, úgy az Alpine is tisztán elektromos márkává válik majd, ám a franciák a kötelezőnél jóval hamarabb lépik majd meg ezt az átállást – ami persze esetükben nem akkora kihívás, hiszen egyelőre csupán egy modell található a palettájukon az A110 képében. A gyáriak pedig most betekintést engedtek a jövőbe, ugyanis elkészítették az A110 tisztán elektromos verzióját E-ternité néven – igaz, egyelőre csak egy prototípusról beszélhetünk, és nem is valószínű, hogy sorozatgyártásba kerül majd a villanyos A110.
A külcsín tekintetében néhány látványos kiegészítőt leszámítva – mint például a hátsó szélvédőt borító sejtszerű mintázat, vagy éppen az első fényszórókat morcosabbá tévő „szemhéjak” – nincs igazán lényeges változás. Persze a kipufogót hiába is keresnénk, az autó tisztaságát pedig a fehér szín fejezi ki, míg a francia zászló színei és a fekete keréktárcsák csempésznek némi játékosságot az összképbe.
Látványosak a hátsó szélvédő sejtmintái - galéria
A különlegesség jegyében az Alpine mérnökei a lenből készült elemeket is használtak, amelyek a karbonhoz hasonlóan erősek és könnyűek – például a motorháztető, a hátsó szélvédő borítása, a kagylóülések váza, a hátsó lökhárító toldata és a hűtőrács is ebből készült. A gyáriak elmondása szerint a kivehető tetőpanellel a vásárlók kabriók iránti igényére reagáltak, de ezzel azért kötve hisszük, hogy kielégítik majd a nyitott tetejű változat után áhítozók vágyait.
A lemezek alatt egy tisztán elektromos hajtásláncot találunk, amelynek a Mégane E-Techből érkező akkumulátorcellák biztosítják az energiát. A már meglévő platform okán a tervezők azonban nem tudták a „szokásos” helyre tenni az akkut, így nem a padlóban, hanem az első és hátsó tengelyek környékén kaptak helyet a modulok – elöl négy, hátul pedig nyolc, így kialakítva a benzines 43-57-es súlyeloszlásához nagyon hasonló 42-58-as értéket.
Előre és hátra is kerültek akkumulátormodulok - galéria
Az egyébként nem kicsi, 60 kWh-s akkucsomag 392 kilót nyom a mérlegen, de a különböző tömegcsökkentő intézkedéseknek – és persze a benzinmotor kikerülésének – hála csak 258 kilogrammal lett nehezebb az A110 E-ternité, mint benzinessel szerelt testvére. Ez azt jelenti, hogy még így is bőven 1,4 tonna alatt van az autó, ami a 60 kWh-s akkucsomag tudatában szép eredmény.
A hátsó tengelyt hajtó elektromotor egyébként 242 lóerőt és 300 Nm-t küld a kerekekre, amely 4,5 másodperces 0-100-as sprintet és 250 km/h-s végsebességet szavatol – ezek a számok nagyon hasonlók a benzines alapverzió adataihoz. Természetesen a futóművet is hozzáigazították a nagyobb tömeghez és az új hajtáshoz, így új rugókat, módosított hátsó gátlókat, Ohlins lengéscsillapítókat és úgy általában megerősített hátsó felfüggesztést kapott az autó.
A saját táblagépünk illeszthető rá a középkonzolra - galéria
Az utastér sem maradt érintetlen: a gyáriak által csak guruló laboratóriumként aposztrofált modellben egy új multimédiás rendszert próbáltak ki a mérnökök, amely a vezető saját táblagépét használja – ezzel csak az lehet a probléma, ha nincs neki olyanja. Mindenesetre az Alpine átállása nem lesz akkora történet, ugyanakkor a villanyos jövőben több modellel is készülnek majd a gyáriak.