A márka utolsó tisztán benzines modelljeként alig vártuk már az amúgy is kifejezetten izgalmas Honda Civic Type R bemutatóját, amit a múlt héten meg is ejtettek a japánok. Örömünket azonban némiképp beárnyékolta, hogy a gyáriak egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mire is lesz képes az új sportkompakt, így csupán annyit tudhattunk, hogy ez lesz az eddigi legerősebb Civic Type R. A Honda azóta sem nyilatkozott a témában, ám nemrég kiszivárgott egy kép, amely minden bizonnyal az autó katalógusából származik, és szerepelnek rajta a pontos teljesítményadatok.

Nagy meglepetés azért nem ért minket, hiszen az említett forrás szerint 330 lóerőt és 420 Nm-es csúcsnyomatékot vonultat majd fel az újdonság – míg előbbit 6500-as fordulaton éri el, addig utóbbit 2600 és 4000 1/perces fordulatszámon tudja produkálni. Ez „mindössze” 10 lóerős és 20 Nm-es többletet jelent az elődhöz képest, de az új Civic Type R nem csak a teljesítménytöbbletnek köszönheti, hogy a gyáriak ígérete szerint a világ bármely versenypályáján gyorsabb tud majd lenni elődjénél.

A 330 lóerő és 420 Nm teljesen hihető adatok, de azért várjuk meg a hivatalos bejelentést

A japánok sportkompaktja ugyanis még merevebb karosszériát és könnyebb felépítést kapott, valamint az aerodinamikán is javítottak a gyáriak, így a kisebb erősödés mellett is bőven érzékelhető lesz a különbség az újdonság javára. Ezt pedig már egy suzukai pályacsúccsal is bizonyította a Honda, amelynek során több mint 9 tizedmásodperccel múlta felül az elődöt az új generáció – ez a különbség pedig már bőven érzékelhető lehet egy kevésbé profi pilóta számára is.

Noha teljesen reálisnak tűnnek ezek az adatok, azért mérget egyelőre ne vegyünk rájuk, hanem várjuk meg a hivatalos bejelentést is, amely nagy valószínűséggel ősszel történik majd meg.