Vannak dolgok, amelyek még az elektromos jövőben sem változnak. Ilyen például a Rolls-Royce, amely bár gőzerővel készül első tisztán elektromos modelljének bemutatójára, már most leszögezte, hogy a Spectre nem fog felülni arra a hype-vonatra, amelynek kiindulópontja talán a Tesla volt a maga röhejes névre hallgató „szuper-üzemmódjaival”, és az azok által biztosított, egyébként valóban lenyűgöző gyorsulási képességekkel.

Az angolok éppen a Francia Riviérán tesztelik elektromos óriáskupéjukat, amely elmondásuk szerint már 40 százalékban készen áll – persze ez a 40 százalék már a finomhangolás 40 százaléka, hiszen műszakilag már készen áll az autó. Az angolok egyébként 625 ezer kilométert tesznek majd meg csak a Riviérán.

Már sikerült is javítani a légellenállási együtthatón - galéria

Az újdonság a Rolls-Royce legújabb modelljeivel közös platformra épül majd, hiszen az Architecture of Luxury alapok tervezésekor már a kezdetektől észben tartották, hogy közeledik az elektromos autózás kora. Az óriáskupé egyébként 5,18 méter hosszúra nyúlik (csak az ajtó 1,5 méternél is hosszabb), és a korábban 0,26-ra ígért légellenállási együtthatót a folyamatos teszteléseknek köszönhetően sikerült 0,25-re csökkenteniük a gyáriaknak – már eddig is a legjobb értékkel rendelkező Rolls-Royce volt, amit most még tovább javított.

A részletekről továbbra sem árultak el semmit, de nem lepődnénk meg, ha egy minimum 100 kWh-s, vagy akár nagyobb akkut kapna majd az autó, és a teljesítmény is minden bizonnyal 600+ lóerő körül alakul majd, amivel több mint elegendő dinamikát biztosít majd a Spectre. A Rolls-Royce mérnökei egyébként kihasználták az adandó lehetőséget, és a padlóba rejtett akkumulátort nem csak energiatárolóként, hanem zajszigetelőként is felhasználták – már a gyáriak V12-es motorral szerelt autói is síri csendben üzemeltek, a Spectre pedig elektromos hajtásláncával még magasabbra helyezhet a lécet.

Ezúttal az adaptív futómű finomhangolásán van a hangsúly - galéria

Noha a Spectre első ránézésre egyértelműen a Wraith utódjának tűnhet, a Rolls-Royce feljebb pozícionálja az autót, és inkább a korábbi Phantom Coupé leszármazottjának tekintik. Az mindenesetre jól látszik, hogy elektromos hajtáslánc ide vagy oda, az angolok formai szempontból nem kívántak eltávolodni a márka elegáns, robosztus megoldásaitól, így a jól ismert, méretes – bár valószínűleg valamilyen módon burkolt – hűtőrács és az utánozhatatlan vonások maradtak. Talán a kettős fényszórómegoldás jelenthet majd némi újdonságot, illetve a sportosabb tetőív és hátsó kialakítás teheti egyedibbé és rögtön felismerhetővé az elektromos modellt.

Azt azért leszögezték az angolok, hogy a Spectre valódi Rolls-Royce lesz, így nem kíván semmilyen elektromos „csodaüzemmódot”, vagy bármi ehhez hasonlót felvonultatni – ahogy a márka többi modelljében sincsenek különböző vezetési üzemmódok, leszámítva a Cullinan egyetlen off-road módját. Összesen 2,6 millió kilométert terveznek megtenni az autóval a bemutatóig, amely jövőre lesz esedékes.