A Concept Aceman nem más, mint egy olyan crossover tanulmány, amelyet a patinás brit márka a minap leplezett le, és kis bepillantást nyújt a jövőbe. Ráadásul az Aceman a szériagyártásig menetel majd, egészen pontosan a Cooper és a Countryman között űrt tölti majd ki. A jellegzetes dizájn marad, amihez még több tech izgalom társul.
Karizmatikus egyszerűség – így definiálja a tervező csapat az újdonságot. Mindez lényegében egyrészt a klasszikus dobozformára értendő, ami az autó alapját jelenti, miközben a határozott vonalak karizmatikussággal ruházzák fel az autót. Legalábbis ezt mondják a márka szakemberei. A tanulmány egyébiránt 4,05 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,59 méter magas, azaz mindössze 4 centivel hosszabb az aktuális ötajtós Coopernél.
Újszerű megközelítés és digitális térnyerés a MINI-ben
„Az új MINI Aceman formanyelvezete egy új korszak kezdetét jelöli. Persze miközben teljesen új modellről beszélünk, a csapat megpróbált hű maradni a klasszikus MINI történelmében fellelhető dizájn értékekhez. Most ezekhez térünk vissza, miközben az innovatív technológiákról sem feledkezünk meg. Ilyen megközelítéssel alkotjuk meg a MINI ikonikus jellegzetességeit, az analóg erősségeket és a digitális jövőt ötvözve” – mondta Adrian von Hooydonk, a BMW dizájnguruja.
A hűtőmaszknak immáron semmi köze a hűtéshez, a hangulatvilágítással feldobva mindinkább dizájnelemmé nőtte ki magát, amelynek nyolcszögletű pereme több színben tündökölhet. A fényszórók pedig elveszítették eddig fixen kör alakjukat, azonban a hátsó fények tekintetében megmaradt a Union Jack mintázat.
Jellegzetes maradt, de közben modern crossoverré változott
A külsőről ezúttal az újrahasznosíthatóság és a környezetbarátság erősítése érdekében elmaradtak a króm elemek. Ehelyett olyan formai játékok érkeztek, mint a brit zászlót imitáló zöld tetőminta, ami jó kontrasztot képez a lemezek speciális zöld árnyalatával. Az alsóbb szekciók mindeközben sötétebb árnyalatot kaptak, a betétek pedig kék és rózsaszín-narancs kombinációval dobják fel az összképet. A külsővel összhangban igyekszik zöld lenni az utastér is, ahol már hiába keresünk bőrt, a nemes matéria helyét ugyanis fenntartható kárpitok vették át.
„Az utastérben az egyszerű formákra törekedtünk, de emellett a prémium anyagok és a barátságos fények is dominálnak. A digitális térnyerés lehetővé tette, hogy kevesebb elemmel, azonban ezzel egy időben a felhasználói élmény maximalizálásával alkothassunk karakteres belteret” – tette hozzá Oliver Heilmer, a MINI tervezői részlegének vezetője.
Színek és formák játéka odabenn
Az egyik kulcsfontosságú tech alkotóelem a műszerfal közepén lévő, kör alakú OLED kijelző. A koncepció elsőként kapta meg a MINI új operációs rendszerét, ami a nyílt forrású Android Open Source Project keretein belül készült. A kijelző körül egyszerű formák kerültek kialakításra, amelyre kivetítési funkcióval kerülnek ki további tartalmak. A felhasználói környezet tehát mindezek kombinációjával került megalkotásra.
„A tanulmány azt mutatja be, hogy a MINI miként fedezte fel újra önmagát a teljesen elektromos jövőre készülvén: a márka az elektromos gokart érzetet igyekszik elültetni benne, kellő digitális élménnyel vegyítve, és persze fókuszálva a minél kisebb ökológiai lábnyomra” – mondta Stefanie Wurst MINI-elnök. Az Aceman hamarosan, a 2022-es Gamescon alkalmával mutatkozik be augusztus 23-án egy élő streamen.