A Mitsubishinek nincs könnyű dolga az elmúlt években, hiszen a szintén japán Subaruhoz hasonlóan a márka elsősorban a klasszikus értékekre helyezi a hangsúlyt és a jól bevált megoldásokat preferálja a megbízhatóságra és a kiforrottságra törekedve, ami egyfelől üdvös, azonban sok szempontból bizony erősen érződik a gyémántosok lemaradása a szinte kivétel nélkül, és származástól függetlenül innovatívabb konkurenciához képest.

Add a comment

Lassan teljes joggal állíthatom, hogy a Kia Optima családjának szakértője vagyok, hiszen az egyetlen dízelverziót leszámítva a dél-koreaiak középkategóriás tesztautóinak kulcsai mind az én zsebemet melegítették – nagy örömömre. A 2-literes szívó benzines és a PHEV után azonban még mindig vártak rám újdonságok az autóval kapcsolatban, hiszen időközben megérkezett a kombi SW és a GT variáns is, de szerencsére nem kellett sokat várnom, hogy őket is közelebbről megismerhessem, méghozzá rögtön egy testbe csomagolva.

Add a comment

Már-már közhellyé vált a frázis, miszerint az autóipar az SUV-k és crossoverek irányába mozog egyre nagyobb vehemenciával, azonban mégsem mehetünk el szó nélkül az uralkodó trendek mellett. A Suzuki ráérzett erre, s a divat hullámait nem csupán a teljesen megújult és váratlanul sikeres Vitarával, hanem az SX4 S-Cross segítségével is próbálja meglovagolni a japán gyártó.

Add a comment

Azt mondja, hogy hatalmas – de ennek csak a fele igaz. Azt mondja, hogy kupé – ennek meg a fele sem. Mégis sikeres, méghozzá okkal. Már bő három évünk volt, hogy megszokjuk a BMW 3-as Gran Turismo nem kategorizálható kialakítását, az eltelt időt pedig hasznosan töltötték a bajorok, így most frissítéssel jelentkeznek. Igen ám, de az új idők új ellenfeleket is hoztak a modell számára. Add a comment

A prémium márkák palettája mára olyan sűrű lett, hogy olykor konkrét elképzelések mellett is nehezére esik az embernek a döntés néhány modell közül. Erre kiváló példa legutóbbi tesztautónk, a BMW 430i Gran Coupé, mely sportos formáival és ötajtós kialakításával bizony a négyajtós 3-asnak és a kétajtós 4-esnek is alternatívája lehet. A kérdés azonban az, hogy vajon tud-e egyszerre kupé és családi középkategóriás lenni?

Add a comment

A vezetői székben ülök. A Szuperhold már sehol. Felettem, mint lyuggatott fekete vásznon, milliónyi csillag tündököl. Nem űrhajó ez, hanem egy vidéki sötét éjszaka és az Opel Zafira fölénk boruló szélvédője, amelyet már évek óta szeretünk. Most azonban a sok közül egyetlen csillag fényesebben ragyog. Ha pedig meguntuk a végtelen kémlelését, gombnyomásra éjt nappallá tehetünk. Add a comment

Kék és sportos. És kicsi. És vidám. A Renault Clio nemrégiben frissült és tovább folytatja divatos kisautó karrierjét, aminek a franciáktól jól megszokott, sportos, de mégsem túl radikális GT (most már csak Line) kiadás is részét képezi. Izgalmat ígér, miközben a mindennapi használat kompromisszumával is csábít, ráadásul az általunk ugyancsak tesztre fogott elődhöz képest immáron kézi váltóval is kapható. Lássuk, előre vagy hátra lépett a dögös kis francia. Add a comment

Divatos crossover formák, kompakt, de családbarát méretek, dinamikus, mégis takarékos hajtáslánc. A Kia Niro a semmiből jött, de papíron sikerre ítéltetett, hiszen mindent tud, amit egy manapság népszerű típusnak tudnia kell, ráadásul hibrid hajtása ki is emeli a tömegből. De a valóságban is ennyire ígéretes?

Add a comment

Nem is olyan régen még szinte minden Kiáról szóló cikkemet azzal kezdtem, hogy a dél-koreai márka – és persze testvére, a Hyundai – szinte a semmiből küzdötte fel magát, és mostanra bizony már képesek megszorongatni, vagy akár túl is mutatni a konkurencián. Azt hiszem azonban, hogy ideje leszokni a múltba tekintésről, hiszen mostanra már teljes joggal emlegetjük őket szinte minden kategóriában a legjobbak között – persze gyenge pontjaik nekik is vannak, ahogyan miden gyártónak. Erre pedig a legjobb példa az Optima PHEV, mely kiváló képességekkel robbant be a konnektoros hibridek világába. Add a comment

Az autóipar hatalmas átalakuláson megy át: a technológia az utóbbi években villámgyors fejlődésbe kezdett. Bennem azonban hétről-hétre felmerül a kérdés, hogy vajon a vásárlói igények is ugyanezzel a gyorsasággal változnak, vagy a felhasználók csak rohannak a fejlesztések után, miközben a klasszikus értékeket még mindig többre becsülik. Legutóbb a Mitsubishi Outlander frissített verziójának tesztje közben elmélkedtem ezen a témán. Add a comment

Ha az újabb jobb, akkor ők most bizton a világ legjobb kombijai. A Mercedes-Benz E-osztály és a Volvo V90 fel is vállalja a címet: luxuskategóriába illő felszereltségekkel és kidolgozással kényeztetnek minket, miközben racionalitáshoz szokott gondolatainknak takarékos, kétliteres dízellekkel szolgáltatnak táptalajt.

Add a comment

Ha az újabb jobb, akkor ők most bizton a világ legjobb kombijai. A Mercedes-Benz E-osztály és a Volvo V90 fel is vállalja a címet: luxuskategóriába illő felszereltségekkel és kidolgozással kényeztetnek minket, miközben racionalitáshoz szokott gondolatainknak takarékos, kétliteres dízellekkel szolgáltatnak táptalajt. Add a comment

Jó néhány tesztautó alapos vizsgálatát követően egyértelműen kijelenthetjük: az új Renault Mégane nem csupán tetszetős és menő, de objektíven nézve is nagyon jó autó. És ezt csak fokozza a puttonyos Grandtour változat, ami nemrégiben lépett piacra, mi pedig máris túlvagyunk a tesztelésén. Rövidesen a minden jóval megkent 205 lóerős, összkerék-kormányzású Grandtour csúcsmodellt, a GT-t is alkalmunk lesz vallatóra fogni, amit már alig várunk, de előbb nézzük meg, hogy miként teljesít a kínálat elérhetőbb véglete, egy abszolút belépő, tehát alapfelszereltségű, alapmotoros dízelváltozat. Add a comment

A személyautók mellett néhanapján az áruszállítók világába is belekóstolunk, ami bizonyos szempontok miatt egy egészen más szemléletet kíván meg. Ezúttal a Toyota új málhása, a Proace érkezett meg szerkesztőségünk képzeletbeli garázsába, hogy a PSA kisáruszállítóinak testvéreként bizonyíthassa rátermettségét.

Add a comment

Nem is volt az olyan régen, amikor a Land Rover a világszerte óriási népszerűségnek örvendő Range Rover Evoque nyitott tetejű koncepcióváltozatával teljesen ledöbbentette az autós szakmát: szinte mindenki értetlenül állt az ötlet előtt, ugyanakkor senki nem tudta megmagyarázni, hogy miért is ne lenne jó húzás. Éppen ezért a gyártó végül - egyébként is divatmodellről lévén szó - a szériagyártás mellett döntött, amely híren legalább annyira meglepődtünk, mint a koncepción. És aztán olyan hamar lezajlott az autó piacra dobása, hogy mi már túl is vagyunk a modell tesztjén, köszönhetően a hazai importőrnek, aki nem volt rest lerendelni egy nyitott tetejű Range Rovert, ami nem meglepő módon egy igazi csemege a közúton: ennél jobban nagyjából semmi nem képes begyűjteni a tekinteteket.

Add a comment