Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Koncepciómodellként mókás ötletnek tűnt a Range Rover részéről az Evoque Cabrio, azonban nem kis bátorságról tesz tanúbizonyságot a gyártó részéről, hogy a britek végül valóban megcsinálták a nyitható tetejű terepjáró szériagyártású változatát, ezzel két kategóriát teljesen összeolvasztva.

Minden, csak nem szokványos a kabrió EvoqueLáttunk már sorozatban hasonló jószágot 5 éve a Nissan Murano nyitott tetős kivitelével, azonban a japánnal ellentétben a brit különlegesség a márka összes piacán, így például Magyarországon is elérhető lesz. Amint korábban is láttuk a kémfotókon és az előzetes képeken, végül valóban egy vászontetővel oldották meg a gyáriak az Evoque kabriósítását. A vászonkupola 18 másodperc alatt nyitható és 21 szekundum alatt zárható, az pedig kimondottan örvendetes és egyben kényelmes, hogy akár 50 km/h-s tempóig működtethető. Persze luxusmodellről lévén szó a gyáriak sokat dolgoztak a hangszigetelésen, és azt ígérik, hogy a nyitható tetejű változat zajszintje nem magasabb a ’hagyományos’ 3/5 ajtós Evoque modellekénél.

A csomagtér csak 251 literes, de...Szintén jó hír, hogy a tető állapota – vagyis hogy nyitott vagy csukott állapotban van-e – nem befolyásolja a csomagtartót a kabriók legnagyobb részével ellentétben, azonban a csomagtér mérete már sajnos annyira nem hangzik jól. Mindössze 251 liternyi helyet ígér a gyártó, ami a kompakt kabriók szintje alatt van és egy kisautó puttonyának felel meg, alig nagyobb például, mint az új MINI Cabrio értéke (igaz, a MINI csak csukott tetővel tudja a 215 litert, nyitott állapotban csak 160 litert ígér). A csomagtartó hozzáférhetősége különben szintén a MINI-t idézi, ugyanis a csomagtartó ugyanígy hasonlóan van itt is megvalósítva, vagyis a hátfal alsó fele nyitható. A képeken jól látszik, hogy nem számíthatunk méretes nyílásra, cserébe viszont legalább egy kis átrakodó nyílás fokozza a praktikumot, amelyen keresztül például 1-2 sílécet belógathatunk az utastérbe.

... hasznos síalagút is jár hozzá - galériaA vászontetős Evoque logikus módon a háromajtós Evoque-ra épül, utastere pedig négy személy számára kínál helyet. Az első sorban minden ismerős lehet, a nemrégiben ráncfelvarráson átesett modellek műszerfala, középkonzolja és ülései köszönnek vissza. A JLR új, ’InControl Touch Pro’ nevű multimédiás rendszere is felkerült a palettára, 10,2 colos érintőképernyővel. A hátsó sor kialakítása persze kissé eltér a hagyományos kivitelekétől az eltérő kialakítás miatt, de jó hír, hogy a képek tanúbizonysága szerint hátul is jó helykínálattal számolhatunk, négy személynek kényelmes lehet a nyitott Range Rover, ami a kabrióknál nagy szó. Azt azért sajnáljuk, hogy a repertoárba nem kerültek bele az első ülésekbe integrált biztonsági övek, amik rengeteg előnnyel járnak, de cserébe a magas üléspozíció biztosít igazán különleges és szokatlan kabrióélményt a bent ülők számára. Jó sok pénzért minden földi jóval felszerelhetjük az autót, aminek minden porcikájából sugárzik a prémium.

270 kilóval (!) nehezebb a 'normál' Evoque-nálA tervezők a remek merevséget és a biztonságot nagyon fontosnak tartották, így nem meglepő, hogy a kabrió kivitel sokkal többet nyom a mérlegen a klasszikus változatoknál. Összességében nem kevesebb, mint 270 (!) kilónyi pluszról beszélhetünk ugyanolyan konfigurációk esetén, ami ijesztően soknak hangzik, de ennyi kellett ahhoz, hogy strukturálisan megfeleljen az autó a magas elvárásoknak. Az A-oszlopokat, a küszöböket és az alvázat komoly mértékben megerősítették a tervezők, a biztonságot pedig a borulás esetén a hátsó ülések mögül előugró bukócsövek igyekeznek fokozni. Nem csak nehezebb, de kicsit hosszabb is lett a mintegy 4,4 méteres, vagyis így is kompakt méretű Evoque. A tömegre visszatérve, a legkönnyebb kivitel önsúlya eléri az 1940 kilót.

Belül a megszokott kép fogad - galériaAz új különc modellt a britek nem meglepő módon Amerikában, a jövő heti Los Angeles-i szalonon fogják bemutatni, és persze az eladások terén is a tengerentúlon fog brillírozni elsősorban az autó. A hajtásláncok terén a piacok függvényében két opció áll majd rendelkezésre, Európában mindkettő elérhető lesz: mindkét motor négyhengeres, kétliteres és turbós, a benzines 240 lóerőt és 340 Nm-es csúcsnyomatékot, míg a gázolajos (ami a britek új Ingenium motorcsaládjának gyermeke, ellentétben a Ford-féle benzinessel) 180 lóerőt és 430 Nm-t biztosít. A kilencfokozatú, bolygóműves automata és az összkerékhajtás minden esetben széria. A nagy tömeg révén egyik motorral sem számíthatunk sportautós menetteljesítményekre, de az Evoque család új tagja nem is kanyarvadászatra, mint inkább nyugodt élményautózásra és különcködésre született, egy igazi menő divatmobil.

Őrült ötlet, de mókás lehet - stílusos divattermékTermészetesen az Evoque nyitott tetővel sem riad vissza a terepezéstől, a gyáriak szerint hasonló kvalitásokra számíthatunk, mint a többi változat esetében, ami jó hír – persze jó kérdés, hogy hányan fogják majd terepre vinni méregdrága kabrió luxusterepesüket. Mindenesetre, a 4 menetprogramot felvonultató Terrain Response rendszer itt is széria, a gyáriak pedig külön kiemelték, hogy a hátsó, baleset esetén kiugró bukócsövek vezérlését úgy hangolták, hogy keményebb terepeken a rendszer véletlenül sem fogja azt hinni, hogy az autó balesetet szenvedett, és így a téves bukócső-előugrástól nem kell tartanunk.

A 13 színben, de csak egyetlen, fekete vászontetővel rendelhető nyitott Evoque jövő tavasszal érkezik piacra, egyelőre ismeretlen, de biztosan magas áron. A márka korlátozott darabszámban, de több mint 170 országban fogja forgalmazni a különös jövevényt.