- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Előítéletesnek lenni nem mindig helyes dolog, különösen, ha az ember jó autós újságíró szeretne lenni. Ennek ellenére a kissé ellentmondó külső miatt meglehetősen nehéz negatív elfogultság nélkül tekinteni a Toyota Land Cruiser új generációjára, pedig (továbbra is) érdemes. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ugye ismerik azt a jó érzést, amikor bármilyen műszaki kihívást a svájci bicskánk aktuális „részének” elővarázsolásával megoldunk? Valami ilyesmi lebeghetett a BMW mérnökeinek szeme előtt, amikor elkezdték az X1 fejlesztését: egy autó, amely minden kihívásnak megfelel, legyen szó sportos használatról, könnyed terepezésről, vagy praktikumról. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Kapva kaptunk az alkalmon, amikor érkezett a felajánlás a Chevrolet Cruze letesztelésére az importőrtől. Hogy miért? Egyrészt azért, mert eddig még nem volt lehetőségünk „krúzolni”, másrészt pedig azért, mert a viszonylag friss modell már látatlanban is egy ideális csomagot nyújt a hazai piacra nézve – kis túlzással olyan, mintha egyenesen a magyarok igényeire tervezték volna... Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár egy kategóriában versenyeznek, egy ideális világban a két típus boldogan elélne egymás mellett. Az Accord a sportos, a C5 pedig a kényelemre vágyó vásárlók kedvence lehet. De melyik a jobb autó? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár egy kategóriában versenyeznek, egy ideális világban a két típus boldogan elélne egymás mellett. Az Accord a sportos, a C5 pedig a kényelemre vágyó vásárlók kedvence lehet. De melyik a jobb autó? Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Toyota Priust az együtt töltött idő és sok-sok kilométer alatt még a megszokottnál is árgusabb szemekkel figyeltem. Figyeltem, mert ameddig nem tesztelhettem le, végig ott motoszkált az agyam hátsó zugában a gondolat, hogy a japánok büszkesége, a legendás „csodaautó” vajon hogy tudja – vagy egyáltalán képes-e – teljesíteni a gyár által megadott, szinte hihetetlen fogyasztási értékeket. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Citroën (pontosabban a PSA) megfogta Isten lábát a BMW-vel a bajorok MINI-be tervezett négyhengeres benzinmotorjainak öröklésével – gondolok itt főleg a turbós 1,6-osra. A franciák bármelyik modelljükbe beépítik a kitűnő erőforrást (és bizony meg is teszik, hiszen szinte a teljes palettán megtaláljuk, a DS3-tól a C5-ig), abból rossz autó normális esetben már nem lehet. Még akkor sem, ha mindent elkövetnek annak érdekében, hogy rontsanak valamelyest a helyzeten. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem adtuk fel. Bár kezdetben minden ellenünk esküdött, legyen az időjárás, műszaki tartalom, vagy pusztán szerencse, ám végül – ha nem is eseménytelenül, de – lezajlott az Autó Pult történelmének első forgatása. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem irigylem a nagy európai és amerikai autógyártók éjszakáit. Először jöttek a japánok meglepően versenyképes autóikkal, majd pedig a válság miatt fájhatott a fejük. Most meg itt van egy koreai autómárka, aki úgy mutogat lelkesen fityiszt mindenkinek, hogy egész országok ejtik ki rosszul a nevét (igen, többek között, mi is). Legújabb terméküknek, a kis SUV kategóriában induló ix35-nek is mindene megvan papíron, ami a sikerhez kell, ehhez mérten pedig ára szenzációs. Akkor hol van itt a csalás? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter, Vajda János
Bár a Balatonon nem mennek ritkaságszámba a 12 méternél is hosszabb vitorlások, azért így sem mindennapos esemény, ha ez ember helyet kap egy 36 lábas (11 méter hosszú) hajó kormánya mögött. Főleg, ha az a francia Jeanneau nemrégiben megújult, igazán kívánatos modellje, a kényelemre hangolt Sun Odyssey 36i. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Megmondom őszintén, a címben füllentettem egy hangyányit, ugyanis a többi tesztautóval ellentétben az Opel Meriva legerősebb változatát nem egy hétig, hanem mindössze egy napon keresztül nyúzhattuk, mi több, igazából nem is tesztautóként kaptuk, hanem „csak” a hivatalos hazai bemutatóval egybekötött menetpróbán vettünk részt vele. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Későn érkezni még a viszonylag hosszú fejlesztési periódussal rendelkező autóiparban is nagy erény – márpedig a Citroën nem az első volt, aki a kis egyterűek piacára betört. Ennek megfelelően a „buszosított” családbarát C3 jó lapokat húzott a pakliból, és máig kitartóan csavarja el a fejeket. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Néhány hete egy egészen különleges tesztautó járt az Autó Pult szerkesztőségénél. Gondolom, elsőre most kinevetnek, hogy a fehér Opel Zafirát ezzel a jelzővel merem jellemezni, ám ez esetben az érdekesség a lemezek alatt, a technikában rejlik. Na meg abban, hogy hazánkban hivatalosan nem is kapható az a modell, amit jó 600 kilométeren keresztül nyúztunk annak érdekében, hogy választ kaphassunk a következő kérdésre: Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az eddig csak egyszerűen az egyik legolcsóbb négykerekű eszközként kínált Daewoo Matizt Chevrolet Sparkot is megragadta az új idők szele: a tervezők ugyanis figyelemfelkeltő külsőt, és ehhez illően merész belsőt faragtak hozzá. De a sikeres mini hagyományos tulajdonságairól is igyekeztek nem megfeledkezni.
Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter, Vajda János
1436 lóerő, hat autóban. És bár rémisztően veszélyesnek néznek ki, valójában barátságosak, és jó fejek. Hihetetlen, de ma már a technika eljutott arra a szintre, hogy akár egy 305 lóerős sportkompaktot is könnyűszerrel elterelgethessen a nagymama a piacra, miközben értő kezek alatt csőstül pumpálja az adrenalint. 201-től 305 lóerőig megnéztük szinte az összes elsőkerékhajtású kompaktot: vajon melyik a legbarátságosabb, és melyik ijesztget leghatásosabban? Add a comment