A kisautók kategóriája – legalábbis itt, Európában – kezdetben teljesen másról szólt, mint manapság. A költséghatékony, ütős-vágós, szaladgálós, avagy beszálló autóosztály azonban a technológiai fejlődéssel együtt felcseperedett, mára a helytakarékos mindenesség súlyos dolmányát is magára öltve. Újabb lépcsőhöz értünk: tovább lépünk.

Add a comment

Üldözött, vagy üldöző? Vajon melyikük élete nyugodtabb? Az állandóan előre menekülés célravezetőbb, vagy a zsákmány lépéseit követve hatékonyabban, előreláthatóbban tervezhető nyomokon haladó vadász taktikája? E kérdést illetően bizony nem könnyű dűlőre jutni, hiszen mindkét szerepnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, ám a kifulladásig tartó hajsza végén mindig van, aki jobban jár.

Add a comment

„Én vagyok hazám fehér lovagja. Nagyon ritkán van, hogy a szerencse egyenes úton ér hozzánk, így én is keményen megdolgoztam a sikerért. Jelentős vagyont szereztem, ráadásul becsületes úton, melynek nagy részét jótékonyságra, védelmezésre költöttem. Megérdemlek hát egy stílusos, negatív előítéletek nélküli autót.

Add a comment

Bár első blikkre munkásautónak néz ki, az Opel Vivaro Tour igazán hálás társ egy nagycsalád mindennapjaiban. Nem az a négykerekű, amiről minden férfiember kiskorában álmodozott és aminek posztereivel teleragasztotta szobájának falát, ám igenis léteznek olyan sokgyerekes, vagy egyszerűen csak gyakran többedmagukkal utazgató famíliák és vállalkozások, amik keresve sem találnak maguknak ideálisabb kategóriát a ’transzporterekből’ átalakított személyautókénál, hiszen típustól és változattól függően 7-8, sőt, akár 9 személy elférhetünk bennük, ráadásul még a csomagok számára is akad hely.

Add a comment

A nézők tátott szájjal, csillogó szemekkel figyelik a bűvész minden mozdulatát, kiéhezve a szemfényvesztés nyújtotta élmény minden egyes cseppjére. Mindeközben a kisördög sem pihen, s a trükkök mögé látni kívánás érzése is egyre fokozódik. Elég csupán egy apró figyelmetlenség, egy pillanatra megremegő kéz, s az illúzió egy szempillantás alatt megsemmisül; szertehullik a bűvészdoboz.

Add a comment

A Lexus felsőkategóriás szedánja első ízben belépőmodellként érkezett meg szerkesztőségünkhöz. Maga a gyártó sem tagadja, hogy az általunk egy héten keresztül nyaggatott GS250 az új 'kis' hibrid megérkezéséig csak átmeneti megoldás. Ám az autó a képességek terén ennek ellenére alaposan felülmúlta a pesszimista gyári ígéreteket. Hogy miben? Tesztünkben minden kiderül!

Add a comment

A fenti rövidke cím már önmagában is sokatmondó információkat hordoz magában. Olvasóinknak ez az egyetlen szó például félreérthetetlenül közvetítheti azt, hogy a BMW F10-es kódjelű, immár hatodik generációs 5-ös szériája a prémium felső-középkategória etalonja is lehetne. Számomra viszont annyit jelent, hogy a rendkívül erős szegmens ismeretében nem lesz könnyű dolgom tesztem mondandójának megfogalmazásakor sem.

Add a comment

520 lóerő és 3,8 másodperces 0-100-as sprintidő. Nem, tesztünk főszereplője nem a legújabb kompromisszummentes sportautó, hanem egy jóhiszemű óriásból taktikai kalapáccsá vedlett luxusautó. Az Audi S8 már azon a határon lavíroz, amit a józan és az elborult luxus között húzhatunk. Hogy végül melyik oldalon landol? Utánajártunk.

Add a comment

A kisautók kategóriája – legalábbis itt, Európában – kezdetben teljesen másról szólt, mint manapság. A költséghatékony, ütős-vágós, szaladgálós, avagy beszálló autóosztály azonban a technológiai fejlődéssel együtt felcseperedett, mára a helytakarékos mindenesség súlyos dolmányát is magára öltve. Újabb lépcsőhöz értünk: tovább lépünk.

Add a comment

Az európai bevezetéssel egy időben hazánkba is megérkezett a Turbo-csomag a Hyundai Velosterhez, ami kis lépés ugyan az emberiségnek, ám annál lényegesen nagyobb a típusnak, hiszen az i30-bázisra építkező sportkupénak a feltöltő, s a vele járó kiegészítők sora nagyon jót tett. A kissé vérszegény alapmotorral eddig megkérdőjelezhető volt a nem túl olcsón mért Hyundai értelme, ám az autó mostantól nagyságrendekkel jobb, és nem mellesleg sokkal kívánatosabb lett.

Add a comment

Azt már korábban megállapítottuk, hogy a Duster képes olyan olcsó lenni, hogy azzal szinte már új kategóriát teremt. Most megvizsgáljuk, hogy két év távlatából még mindig aktuális-e a modell mondanivalója és képes-e a fokozott igényekkel rendelkező vásárlókkal szemben is érvényesülni.

Add a comment

A saját szakterületemen igazi cápa vagyok, akinek szavait nem csak az üzletfelek, de beosztottak tucatjai is rettegik. A pénz értékét egy ideje már magam sem tudom felbecsülni. 20, 30, vagy éppen 50 millió? Ezek az összegek számomra nem jelentenek többet annál, mint amikor az utca embere egy napi bevásárlás kiadásain töri a fejét. Ezekben a pillanatokban pedig éppen ilyen átlagos emberekre tekintek le egy irodaház 420. emeletének párkányán egyensúlyozva, melynek utolsó centimétereibe már csak a cipőm sarka kapaszkodik.

Add a comment

Manapság az autózás világában az alternatív hajtást túlnyomó részt a tisztán elektromos autók, valamint a kibővített hatótávú hibridek adják, de akár a benzin-elektromos hibrideket is ide vehetjük. A hidrogén használata viszont indokolatlanul a háttérbe szorult, pedig a párizsi kitérőnk alkalmával tesztre fogott üzemanyagcellás Mercedes-Benz nagyon pozitív emlékeket hagyott bennünk.

Add a comment

A mindennapok során gyakran találkozhatunk olyan emberekkel, akik képességeikhez mérten érthetetlenül szerények, amit legtöbbször annak tudhatunk be, hogy talán maguk sincsenek tisztában saját erényeikkel. Nincs ez másként az autóiparban sem, ahol egy-egy gyártó valahogy nem találja saját identitását, miközben látszólag maga sem bízik termékeinek sikerességében.

Add a comment

Tesztparkunk legújabb tagja tökéletes bizonyítja: az SUV-k használata divathullám. Persze a magas felépítésnek más haszna is van azon kívül, hogy terepre menjünk, de hogy a nagyobb fejtér és a jobb térkihasználás érdekében cipeljünk óriási kompromisszumot? Miért is ne.

Add a comment