„Én vagyok hazám fehér lovagja. Nagyon ritkán van, hogy a szerencse egyenes úton ér hozzánk, így én is keményen megdolgoztam a sikerért. Jelentős vagyont szereztem, ráadásul becsületes úton, melynek nagy részét jótékonyságra, védelmezésre költöttem. Megérdemlek hát egy stílusos, negatív előítéletek nélküli autót.
Nagykupézás négy főre - galériaHogy miért épp a BMW 6-os Gran Coupét választottam? Amikor a genfi reflektorfényben először megpillantottam a modell bemutatkozó verzióját, rögtön elvesztem, a szerelem és a vágyódás azonnal elvette józan eszemet. Ne hibáztassanak hát, hogy 2,4 millió forintot költöttem csupán arra, hogy autóm ugyanúgy nézzen ki, mint a bemutató példány – a körülményesebben tisztítható matt metál fényezés és a még nagyobb kompromisszumot igénylő fehér-barna teljes bőrkárpit azóta is megadja azt az exkluzivitást, amelyet egy ekkora összeg kiadásával én megkívánok.
Szerelemtárgy. Vannak észérvek, de minden a ködbe veszhet.
Kitűnik: erős, gyors, kényelmes.Sokan, nagyon sokan nem látják, de ez itt a kulcsszó. Én alapvetően olyan ember vagyok, aki nem tulajdonít óriási jelentőséget a márkának; szeretem a saját szememmel észlelni a világot. Márpedig a luxus szedánokból minden sarkon látni egyet, ráadásul a lehető legfantáziátlanabb konfigurációkban, én pedig nem szívesen adok ki 30 millió forintnyi összeget egy olyan autóra, ami néhány év múlva már tucat jellegű és unalmas lesz, a hozzá társuló negatív megítélésről nem is beszélve.
A négyajtós kupék feltámadása tehát éppen jókor jött számomra, amelyek közül a 6-os a mezőny felsőbb szegletét képviseli. Mindig is fiatalosnak tartottam magam, az autó egyénisége pedig én vagyok. Hogy szeretem-e? Imádom. Hogy szeretem-e vezetni? Ez már kicsit kényesebb kérdés, de azt a hóbortot szerencsére ki tudom élni a versenypályán, ha pedig kell, a 6-ossal is nagyon gyors tudok lenni.”
A BMW második generációs sportos túramodell-sorozata már régi ismerős nálunk: a 640i kabrióval begyűjtöttük az ősz utolsó langyos fuvallatait, a 640d Coupéval pedig a fagyos naplementében szereztünk új élményeket. A legújabb kiadás, a négyajtósra hízott Gran Coupé mellé kimondottan kellemetlen, nedves időjárás szegült, ám a végtelenül hangulatos összeállítású modellel szerzett örömteli pillanatokat ez sem árnyékolta be.
Okkal gondolhatnánk, hogy a négyajtós kupé az Audi A7 és a Mercedes-Benz CLS ellenfeleként érkezett a bajorok palettájára, ám a megfogalmazás így nem pontos: fél kategóriával föléjük lóg a Gran Coupé.
Hosszan nyújtózkodik - galériaEz nem csupán az árcédulában, de a méretekben is megnyilvánul: az ötméteres hossz és a 2,97 méteres tengelytáv nem csupán a kétajtós társnál nagyobb jó 10 centiméterrel, de a konkurenciát is lekörözi. Bármennyire kevésnek is tűnik a differencia, a változás bizony tetten érhető hátul: a 6-osban 1,9 méteres magassággal még kimondottan jól érezhetjük magunkat az erősen döntött, hangsúlyosan formázott hátsó székeken, míg a többiekben már kissé össze kell húznunk magunkat. Igen, jól gondolják: inkább a Porsche Panamera mellé célszerűbb besorolni a nagy 6-ost.
Szépségével elvarázsol, szolgáltatásaival balzsamoz a beltér.
Fa, bőr, kerámia és a 8-as váltó karja.Ha pedig praktikum, a társasági kivitelben kimondottan jól jönnek a viszonylag bőre szabott tárolórekeszek. Ennél tovább úgysem fogunk látni, figyelmünket ugyanis elveszi a teljesre bővíthető, látványos technológiai arzenál és az Individual részleg által tökéletesen megmunkált bőr- és Alcantara kárpitozás, amelynek finomsága varázserővel vonzza az érintést – a belső olyannyira finom, hogy már-már zavarba hoz és csak frissen borotválkozva, a legszebb ruhánkban öltözve tartjuk méltónak a beülést.
Aranyat ér a sok finomság - aranyáron is mérik.
Keretek nélkül, kompromisszumokkal - galériaBár a tervezők mind a külsőt, mind pedig a belsőt illetőleg tökéletesen háziasították a túrakupét a nagyautóval, néhány onnan ismert elemet kissé átcsiszolva kellett volna átvenniük.
Az egyik ilyen pont a keret nélküli ablak, amely egyértelműen a zajcsillapítás legszűkebb keresztmetszete. Erős oldalszélben még az is előfordulhat, hogy a gyorsan mozgó légtömeg kicsit befütyül nekünk, jelezvén, hogy a technológiai fejlődésnek is vannak korlátai. Erre szolgáltat bizonyítékot hangerőmérőnk is, amely a már említett konkurensekhez képest hallhatóan hangosabb értékeken állapodik meg.
A szép fedéllel birkóznunk kell. A kétajtóséval megegyezik a csomagtér mérete.
Sajnos a szemöldökráncolás a nehézkesen, kimondottan nagy erővel csukható csomagtérajtónak is kijár, amely alapesetben 460 liternyi, bővíthető teret rejt – ez sem óriási, de kompromisszumnak nem neveznénk.
Parádés külső-belső hangulat, enyhe megvonással a komfort és a praktikum terén. Vajon menet közben is örökli a kistestvér jellemzőit a 6-os Gran Coupé? A következő oldalon kiderül!