- Részletek
- Írta: Szabó Péter, Vajda János
A földön kúszom. A zubbonyom alatt susogó fű hangját elnyomja zihálásom és a szívem dobogása. A reggeli napfény élesen tűz szemeimbe, elvakítva magamat, és mellettem lopakodó bajtársaimat is. Nem mintha látnám őket, de tudom, hogy ott vannak - nincs más választásunk, előre kell nyomulni. Na meg a térdmagasságú növényzet fölé nézni egyet jelent a halállal. Egy pillanatra teljes csend támad, még a madarak is hallgatnak a fákon, majd a következő másodpercben Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem is érkezhetett volna hozzánk jobbkor az Opel előző generációs Astrájának keménytetős kabrió változata tesztelésre… kollégáimmal már hetek óta vártuk a tavasz beköszöntét, és persze titkon végig reménykedtünk, hogy hamarosan kabriózhatunk egy jót. A hosszú tél után ugyanis igazi antidepresszáns hatása van Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Képzeljenek el egy Nissan 370Z-t, annak minden vadságával és brutalitásával együtt. Képzeljenek bele még két ülést, számos kényelmi extrát, kifinomult, elegáns formát, és öntsék agyon egy adag hétköznapi használhatósággal. Bátran állítható, hogy e képzeletbeli teremtmény legtöbbünk álma. És most már létezik is, sőt, mi tesztre fogtuk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Mazda CX-7 hazánkban immár négy éve a piacon van, ám annak ellenére, hogy egy köztudottan remek autóról van szó, az érdekes kinézetű szabadidőmodell/crossover mégsem lepte el igazán hazánk útjait. Pedig (szinte) minden adott a sikerhez: dögösen néz ki – kis túlzással olyan érzése van az embernek a típus láttán, mintha a formatervezők Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bizony nem szerény csomagot helyezett le szerkesztőségünknél a Renault. Tágas, kényelmes kombi nagy raktérrel, 130 lóerő mérsékelt fogyasztással, remek felszereltség megnyerő külsővel – és mindez 5 millió forintért. A tökéletes autó, vagy csúfos ámítás? Rögtön kiderül. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem volt egyszerű feladat egy viszonylag „normális” tesztidőszakra megszerezni a Nissan húszéves, ám a hazai piacon alig több mint fél éve jelen lévő prémium márkájának kisebbik szedánját (a nagytestvér a Genfben bemutatkozott M-széria), a papíron 3-as BMW, A4-es Audi, illetve C-osztályos Mercedes konkurens G37-et (amely a valóságban leginkább talán egy „4-es” BMW-nek felel meg). Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
„Családapa lettem” – mondtam ironikusan a kutasnak, aki az előző hetek sportosabb autódömpingje után kérdőn nézett rám. Bár a valóság az, hogy meglehetősen távol vagyok a felelősségteljes státusztól, mégis megértettem azt, aki egy ilyen autó mellett dönt. De nézzük, csak sorban mi mindent gyúr egy csomaggá a nagyobbik Scénic. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter; Fotók: Vida Ferenc
Alighanem Magyarországon nincs olyan ember, aki ne ismerné a Suzuki Swiftet, sőt azt sem túlzás állítani, hogy a lakosság fele már közelebbi kapcsolatba került vele az évek során. Mégis a Sport változattal olyan autó került tesztparkunkba, amely mind a mai napig nagy érdeklődésre tart számot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Különösen boldog voltam, amikor megtudtam, hogy megkapjuk a második generációs Nissan Muranót tesztelésre, mely egy egész héten keresztül az enyém lehet. Egyrészt azért örültem, mert a Nissan legnagyobb crossovere (ők épp így hívják, de nevezhetjük aztán szabadidőautótól kezdve SUV-nak, SAV-nak, nagyjából bárminek…) egy igazi üde színfolt kategóriájában, másrészt pedig azért, mert kereken Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szegény MiTo. Nem csoda, hogy lógó orral, és csüggedt szemmel néz a nagyvilágba. Hiszen oly’ sokan mondtak már rá kígyót-békát. Persze, az a teszt során világossá vált, hogy pusztán tudását tekintve nem olyan jó autó, mint egy Mini Cooper S. De ugyanúgy felszerelve 2-2,5 millió forinttal olcsóbb is. Annyiért pedig jó ajánlat. Lássuk csak, hogy miért!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem csekély fejtörést okozott nekünk a két Suzuki Splash. A blogban már elregélt történet mellett az összehasonlító tesztnél is törte a borsot az orrunk alá a két kellemes kisautó. Ugyanis ilyen nehezen még nem tudtunk döntést hozni arról, hogy a benzines, vagy a dízel variáns jobb-e. Nem is lövöm el az elején az összes puskaport (a türelmetlenek úgyis megnézhetik a cikk végén), haladjunk inkább szépen, sorban!
Még mindig fiatalos - galériaKezdésnek vegyük a karosszériát. A mai szemmel nézve is fiatalos külső kissé feminin jellegű, de utólagos kiegészítők tömkelegével személyre szabható, illetve sportosítható. A tesztautók remekül meg is mutatták a két irányvonalat: míg a zöldes árnyalatú dízel a belül hasonló színű kárpitokkal egyértelműen hölgyválasztás, a kék, számos kiegészítővel csinosított benzines már egészen fiús karakter. De a fiatalok mellett kisebb családok kiszolgálásra is képes a Splash. Hiába csupán 3,7 méter hosszú a karosszéria, kompromisszumot egyedül a csomagtartónál kell kötni – még 1,9 méteres magassággal is kényelmesen helyet foglalhatunk magunk mögött.

Néhány szóban: a dízel Splash egy hajszállal meggyőzőbb: ha sokat közlekedünk vele, mindenképpen jobb vétel a benzinesnél. Viszont nem rendelhető jól felszerelve, ami az utóbbi malmára hajtja a vizet. Mindkét Splash jó ajánlat a kategórián belül: városi mindenesnek, első autónak ideális; akár négy felnőtt is elfér benne, sőt, a városból kimerészkedve sem jön zavarba. A csomagtartója viszont lehetne nagyobb, és listaára lehetne alacsonyabb. | ||||||
Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Autóvásárlás előtt állok. Édesapámtól négy éve örökölt, 2001-es gyártású, ötajtós Fabiámat eladtam, hiszen egyrészt egyre többet kell rákölteni és eléggé kifakult már a kilencesztendős cseh „presztízse”, másrészt pedig olyan összeget kínáltak érte, amiért butaság lett volna nem megválni tőle. Na meg különben is, Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Nemrégiben a Honda Insight csúcsváltozatát volt szerencsénk nyúzni egy teljes héten keresztül; az autóval együtt töltött nagyjából 500 tesztkilométer alatt pedig az Autó Pult szerkesztősége végig árgus szemekkel figyelte, hogy miként muzsikál a japán hibrid. Annyi bizonyos, hogy az Insight (de a hibridmodellek úgy általában) igencsak megosztják a népet; vannak, akik rajonganak érte, de hazánkban a legtöbben tartanak magas színvonalú, és bonyolultsági fokú technikájától. Az autó Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Ahogy azt az első felvonásban megígértük, folytatjuk nagy BMW E36 tesztünket. Az előző részben röviden bemutattuk a három tesztre fogott példányt; beszéltünk a széria karosszériaváltozatairól, az utasterekről, a futóművekről, a kormányzásról, valamint a váltóról; a legizgalmasabb rész viszont most következik: röviden kivesézzük az 1991-től 1999-ig gyártott 3-as sorozat motorjait, beszélünk a megbízhatóságról és a tapasztalatokról, ezen kívül pedig az is kiderül, hogy a három (10, 12, illetve 14 éves) tesztre fogott darab milyen eredményekkel teljesítette méréseinket. No, nem is húzom tovább a szót, következzenek az erő forrásai. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Bár japán összehasonlító tesztsorozatunk első részének szereplői is különböző karakterek voltak, jelen esetben mégis annyival nagyobbak a differenciák, hogy már-már teátrálisan szürreálisnak tűnik az összehasonlítás. Az első pillantásra őrült ötlet a sármos mackóarc, és a jurakori ragadozó halpofa mögé benézve igazolást nyer, és könnyen észrevehetjük a sok hasonlóságot: Add a comment