Nem csekély fejtörést okozott nekünk a két Suzuki Splash. A blogban már elregélt történet mellett az összehasonlító tesztnél is törte a borsot az orrunk alá a két kellemes kisautó. Ugyanis ilyen nehezen még nem tudtunk döntést hozni arról, hogy a benzines, vagy a dízel variáns jobb-e. Nem is lövöm el az elején az összes puskaport (a türelmetlenek úgyis megnézhetik a cikk végén), haladjunk inkább szépen, sorban!
Még mindig fiatalos - galériaKezdésnek vegyük a karosszériát. A mai szemmel nézve is fiatalos külső kissé feminin jellegű, de utólagos kiegészítők tömkelegével személyre szabható, illetve sportosítható. A tesztautók remekül meg is mutatták a két irányvonalat: míg a zöldes árnyalatú dízel a belül hasonló színű kárpitokkal egyértelműen hölgyválasztás, a kék, számos kiegészítővel csinosított benzines már egészen fiús karakter. De a fiatalok mellett kisebb családok kiszolgálásra is képes a Splash. Hiába csupán 3,7 méter hosszú a karosszéria, kompromisszumot egyedül a csomagtartónál kell kötni – még 1,9 méteres magassággal is kényelmesen helyet foglalhatunk magunk mögött.
Nem csekély fejtörést okozott nekünk a két Suzuki Splash. A blogban már elregélt történet mellett az összehasonlító tesztnél is törte a borsot az orrunk alá a két kellemes kisautó. Ugyanis ilyen nehezen még nem tudtunk döntést hozni arról, hogy a benzines, vagy a dízel variáns jobb-e. Nem is lövöm el az elején az összes puskaport (a türelmetlenek úgyis megnézhetik a cikk végén), haladjunk inkább szépen, sorban!
Még mindig fiatalos - galériaKezdésnek vegyük a karosszériát. A mai szemmel nézve is fiatalos külső kissé feminin jellegű, de utólagos kiegészítők tömkelegével személyre szabható, illetve sportosítható. A tesztautók remekül meg is mutatták a két irányvonalat: míg a zöldes árnyalatú dízel a belül hasonló színű kárpitokkal egyértelműen hölgyválasztás, a kék, számos kiegészítővel csinosított benzines már egészen fiús karakter. De a fiatalok mellett kisebb családok kiszolgálásra is képes a Splash. Hiába csupán 3,7 méter hosszú a karosszéria, kompromisszumot egyedül a csomagtartónál kell kötni – még 1,9 méteres magassággal is kényelmesen helyet foglalhatunk magunk mögött.
A gyári fotókhoz kattintson a képre!Éppen ezért érthetetlen, hogy miért nem rendelhető a jobban felszerelt verzióban (talán elriasztana mindenkit a magas alapár?). De akinek nincs ilyen opciókra igénye, és évi 20 ezer kilométernél többet autózna vele (vagy kevesebbet, de túlnyomórészt városban, ahol jobban kijön a fogyasztásbeli különbség), vagy csupán megteheti, hogy a hajszálnyival jobb autóért többet fizessen, az vigye a gázolajost. Aki csúcs Splash-t akar (Magyarországon azt hiszem ez egy elég csekély réteg), vagy a benzinmotorok kultúráltabb viselkedését szereti, bátran választhatja az egy és negyed literes benzinfogyasztót is, hiszen az is kellően takarékos, és szépen harmonizál az egyébként igazán jól használható, és teljesítő kisautóval. A tesztre fogott modellek ára kissé borsosnak tűnhet, azonban ha túltesszük magunkat a már tényleg unalmas, negatív suzukis előítéleteinken, pénzünkért teljesen jó autót kapunk, amely több területen is képes felvenni a versenyt a konkurenciával.| Néhány szóban: a dízel Splash egy hajszállal meggyőzőbb: ha sokat közlekedünk vele, mindenképpen jobb vétel a benzinesnél. Viszont nem rendelhető jól felszerelve, ami az utóbbi malmára hajtja a vizet. Mindkét Splash jó ajánlat a kategórián belül: városi mindenesnek, első autónak ideális; akár négy felnőtt is elfér benne, sőt, a városból kimerészkedve sem jön zavarba. A csomagtartója viszont lehetne nagyobb, és listaára lehetne alacsonyabb. | ||||||
ugyanis megér egy misét. Bár már két éve piacon van a modell, mégsem futkározik annyi az utakon belőle, hogy egyértelműen el lehessen dönteni sikeres mivoltáról. Pedig higgyék el, a Splash esetében szinte miden adott lenne a jó teljesítményhez.



