- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Szomorú hírről kell beszámolnunk Olvasóinknak: 51 éves korában elhunyt Sabine Schmitz. A német autóversenyző-legendánál talán senki nem ismerte jobban a Zöld Pokolnak is nevezett Nürburgring Nordschleifét; számtalan rekord és eredmény fűződött a nevéhez, amelyekről nemrégen megemlékeztünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Racing Point F1 Team (amely ugyebár a Force India jogutódja) a 2021-es szezontól kezdve az Aston Martin gyári alakulataként folytatja a Formula–1-es szereplését. Ez eddig két versenyautót jelent a rajtrácson, de ennél éppen kétszer több BRG (British racing green) színű autó kap szerepet a hétvégéken.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A tavalyihoz hasonlóan 2021-ben is csúszni fog (a sorozat történelmében immár harmadjára) a Le Mans-i 24 órás verseny időpontja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult Motorsport
Nem lehetett panasz a Formula E első világbajnoki hétvégéje láttán, Rijádban minden megtörtént, ami egy autóversenyen előfordulhat. A Mercedes és a Jaguar ünnepelhetett igazán, de a szabályok visszásságai kissé beárnyékolták a villanyfényes hétvége eseményeit. A lényeg viszont, hogy Edoardo Mortara és Alex Lynn megúszta az ijesztő baleseteket.
A Formula E fennállása során először rendeztek világbajnoki futamokat a sorozatban, ráadásul a rijádi idénynyitó energiatakarékos LED világítás közepette, napnyugta után zajlott. Az első futam rajtsorrendjét befolyásolta, hogy a pálya állapota és a hőmérsékletek alakulása miatt előnyben voltak azok a versenyzők, akik később teljesíthették a köreiket. Ennek is köszönhető, hogy a Mercedes színeiben versenyző Nyck de Vries a szabadedzések után a pole pozíciót is megszerezte a Porsche egykori F1-es pilótája, Pascal Wehrlein és az audis DTM-bajnok René Rast előtt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult Motorsport
Több újdonságot is tartogat a hétvégén rajtoló Formula E-szezon, ami idén először már világbajnokot is avat, és rögtön villanyfényes versennyel indul. Összefoglaljuk a főbb tudnivalókat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult Motorsport
A DS Automobiles a Formula E új korszakában is kitart az elektromos autóverseny mellett, a francia márka a 2022 végén bemutatkozó új autóval is folytatja a szereplést a szériában, miután legalább 2026-ig biztosították a részvételüket. A DS az elmúlt két szezon során az egyéni és a csapatversenyben is győztesként került ki Jean-Éric Vergne és António Félix da Costa révén.
Add a comment- Részletek
- Írta: Autó Pult
A koronavírus miatti nehézségekre reagálva a Formula E-világbajnokság szervezője átalakította az idei versenynaptárat: a szaúd-arábiai nyitófordulók után júniusig Európában és észak-Afrikában rendeznek futamokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Peugeot egy 272 lóerős villanymotorral készül a 2022-es WEC-szériára, így többek között a Le Mans-i futamra is. Persze így még nem kerek a szövegkörnyezetből kiragadott mondat: az elektromos hajtás a V6-os benzines mellé társul, vagyis egy hibrid versenyautóról beszélhetünk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Porsche minden fronton igyekszik méltó résztvevővel ringbe szállni, azaz a 911-es széria esetében úgy az utakon, min ahogy a versenypályákon is. A modellcsalád régóta elengedhetetlen részét képezi az autóversenyzésnek, s ez ismét szép és markáns példával, a GT3 Cup életre hívásával mutatja meg a zuffenhauseni gyártó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Túl van a koronavíruson Lewis Hamilton, ráadásul már bebiztosította hetedik világbajnoki címét is. Innen már nincs feljebb, gondolhatnánk. Pedig van. Többször is hírt adtunk már az újszerű, elektromos autókat indító versenysorozatról, az Extreme E-ről. A jövőre induló széria egyik csapata Lewis Hamiltoné. Aki egyelőre leginkább a nevét adja a projekthez, a napi munkából (még) kevésbé veszi ki részét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Úgy tűnik, hogy Le Mans nagyot húz azzal, hogy a kihalásnak indult LMP1-es kategóriát az elérhetőbb hiperautóra cserélte: a Toyota mellett már a Peugeot is készül az új korszakra, és megmutatta tanulmányát. A háromszoros győztesként visszatérő Peugeot komoly reményeket fűz a korszakváltáshoz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
A World Endurance Championship (WEC) futamaként – a koronavírus járvány miatt június helyett szeptemberben – rendezték meg a 2020-as Le Mans-i 24 órás versenyt, immáron nyolcvannyolcadik alkalommal. A mostani futam leintésével lezárult egy korszak. Az LMP1 kategóriás hibrid szuperautók mezőnye ezzel végleg elbúcsúzott a legendás pályától, hogy átadják a helyet a jövőre érkező új szuperautó kategóriának, a Le Mans Hypercar-nak. De ne szaladjunk ennyire előre, mert addig történt egy és más!
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A hatszoros F1-es világbajnok, Lewis Hamilton saját csapatot indít az Extreme E elnevezésű szériában. A Continental gyáróriás szervezésében jövőre indul a sorozat, Hamilton versenyzői pedig (a versenyző rajtszáma után) az X44 nevű alakulathoz tartoznak majd.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Ahogyan arról három hónapja már hírt adtunk, elektromos autókkal teljesítendő terepralis bajnokság indul: az Extreme E név az alkotógárda első gyermekére, a Formula E-re utal, és a formula autós versenysorozathoz hasonlóan olyan helyekre visz el minket, ahol eddig még nem láthattunk egymással versengő négykerekűeket.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Le Mans a motorsportok rajongóinak (egyik) Mekkája, a hosszútávú versenyzés névadó otthona, az autóversenyzés egyik ikonikus helyszíne. Noha a 24 órás megbízhatósági viadalok manapság kevésbé népszerűek mint az aranykorban, az FIA ezúttal nagyon szimpatikus húzással ültet le várhatóan ismét milliókat a televíziók elé: hamarosan jönnek a „hús-vér” hiperautók, egymásnak eresztve az arénában.
Add a comment