A Peugeot egy 272 lóerős villanymotorral készül a 2022-es WEC-szériára, így többek között a Le Mans-i futamra is. Persze így még nem kerek a szövegkörnyezetből kiragadott mondat: az elektromos hajtás a V6-os benzines mellé társul, vagyis egy hibrid versenyautóról beszélhetünk.

Jelentősen változnak a játékszabályok a Hypercar osztályban (LMH), a Peugeot már az új előírásoknak megfelelő, HYBRID4 500KW nevű hajtásláncot fejleszti. A belsőégésű motor szerepét egy 2,6-literes, dupla turbós egységre osztották. A pilóta mögé épített, 90-fokos hengerszögű V6-os meglehetősen könnyű darab, 165 kg-osnak mondják. Az első tervekben még egyetlen turbó szerepelt, de a Peugeot Sport végül kettő feltöltőt illesztett a motorhoz.

Az elrendezés klasszikusan versenypályára termett

Elöl található a villanymotor, vagyis összkerékhajtást kap a versenygép. A hajtásláncot a kormánykerékhez rögzített fülekkel működtethető, hétfokozatú szekvenciális váltó teszi teljessé. Az elektromos meghajtás normál esetben egészen 120 km/h-ig tétlenül figyeli a benzines erőlködését, hiszen a szabálykönyv rendelkezése szerint a fenti tempóig csak a belsőégésű motor dolgozhat.

További regula, hogy a benzinmotor teljesítményét 300 kW-ra (408 lóerőre) kell korlátozni 120 km/h fölötti sebesség esetén. Az elektromos ág teljesítményét pedig úgy kell szabályozni, hogy a rendszerteljesítmény ne haladja meg az 500 kW-ot. Mint láttuk, a benzines egyedül is képes erre a 680 lőerőre, vagyis az engedélyezett maximális teljesítmény elvileg bármilyen tempó mellett elérhető.

Már a leggyorsabb Le Mans-i autók is hibridek lesznek

A rajthoz teljesen feltöltött akkumulátorral állhat oda a versenyautó, hiszen semmi nem tiltja a konnektoros hibrid kialakítást. Verseny közben persze kizárólag a lassuláskor felszabadult energiával lehet pótolni a gyorsításkor elhasznált elektronokat.

Van még néhány érdekes pontja az LMH-s szabályzatnak. Az egyenesek végén 3 százalékkal növelhető a benzines teljesítménye (vagyis átmenetileg 700 lóerőt kaphatnak a pilóták) – de ez a kedvezmény kizárólag lemerült akkumulátorok mellett érvényes. Kivételes esetben 120 km/h alatt is hibrid üzemre válthat az autó: egyrészt a bokszutcában, másrészt a pálya olyan pontjain való haladáskor, ahol 60 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben.

Képzeljük el ugyanezt a formát rendszámmal

Néhány hónap múlva mérőpadra kerülhet a teljes hajtáslánc, a komplett autó versenypályás tesztelése valamikor 2021 végén esedékes. 2022-ben pedig jöhet az ismét izgalmasnak ígérkező verseny, hiszen már a Toyota is dolgozik saját versenyzőjén, a GR Super Sporton. Ráadásul azt is tudjuk, hogy a versenygépekből legalább 25 db-os közúti szériát is építeni kell a gyártóknak. Vagyis jegyezzük meg tényszerűen: a verseny célra fejlesztett hibrid hajtásláncok meg fognak jelenni a rendszámra jogosult autók világában is – még ha nem is pontosan az LMH-s beállításokkal.