A Toyota nem csupán megnyerte a hétvégi Le Mans-i órás versenyt, hanem a jövőt is elvitte magával Franciaországba. Az évek óta fejlesztett GR Super Sport nem más, mint az LMH (Le Mans Hypercar) osztályos versenyautó. A hiperautók a 2021-es szezontól kezdve veszik át az LMP1-es (Le Mans Prototype) autók helyét.

A Toyota GR Super Sport alapjául a TS Hybrid versenygép szolgált, amely 2018 és 2019 után az idei megmérettetésen is győzedelmeskedett. A GR Super Sportot mozgás közben is láthatták a tévénézők (a helyszínre ezúttal nem engedtek be látogatókat). Az egykori Formula 1-es pilóta, a Toyota Gazoo Racing korábbi versenyzője, vagyis Alexander Wurz vezethette a prototípust.

A következő győztes típust láthatjuk? Jövőre kiderül

Pontosabban nem lehetünk egészen biztosak abban, hogy prototípusról van szó. Egyes vélemények szerint a képeken látható jármű már egy versenyre kész verzió. Még érdekesebb, hogy lesz belőle néhány megvásárolható példány is.

A hiperautós kategóriára készülő gyártóktól eltérően a Toyota nyitott tetős autóval rukkolt elő. Az persze könnyen lehet, hogy a GR Super Sport is keménytetős, csak éppen eltávolítható a fedél. A nyitókép alapján erősen púpos tetőre lenne szükség, mert mindkét utas feje túllóg a szélvédőkereten. A motorról annyit tudunk, hogy középre beépített V6-os, 2,4 literes hengerűrtartalommal. Az ikerturbós erőforrás hibridként működik, és a hírek szerint 1000 lóerő leadására képes.

Racing Hybrid – hirdeti a felirat

Legalább 20 példány készül majd az autóból, bár az olyan apróságok, mint a vételár, egyelőre nem ismertek. A gyártó utóbbi években mutatott teljesítménye alapján a GR Super Sport árképzéstől függetlenül az egyik legfigyelemreméltóbb autó lesz a szegmensben. Olyan típusok méltó riválisa lesz, mint az Aston Martin Valkyrie vagy a Mercedes-AMG One.