
A Porsche minden fronton igyekszik méltó résztvevővel ringbe szállni, azaz a 911-es széria esetében úgy az utakon, min ahogy a versenypályákon is. A modellcsalád régóta elengedhetetlen részét képezi az autóversenyzésnek, s ez ismét szép és markáns példával, a GT3 Cup életre hívásával mutatja meg a zuffenhauseni gyártó.
A 992-es széria versenyautó verzióját már vártuk, hiszen a Porsche 911 pályára szánt variánsa az egyik legkelendőbb modell, emiatt ráadásul a gyártó részéről a kihívás is nagy volt. Nem meglepő módon a németek ezúttal is nagyon ütős eredményt tettek le az asztalra. Az újdonság ráadásul nem csupán a Porsche Mobil 1 Supercup új résztvevője lesz, hanem a nemzeti Carrera bajnokságok prominens tagja is.
Az autón temérdek újdonság, előrelépés található, de a legfontosabb változás az elődmodellhez képest a hajtásban keresendő. Noha az erőt ugyanúgy egy négyliteres, hathengeres boxermotor szolgáltatja, a csúcsteljesítmény 485-ről 510 lóerőre nőtt, ráadásul mindeközben a kibocsátás terén is van miről beszélni. A gyártó szintetikus üzemanyagával ugyanis szignifikánsan sikerült megvágni a CO2 kibocsátást, miközben a kipufogóból ugyanaz a mesés harsona szól.
A lóerők gyarapodása mellett az aerodinamika terén van még markáns frissülés, ahogy a mechanikai tapadásban is sikerült a gyártó elmondása szerit szép fejlődést elérni. Először is, a GT3 Cup a 911 Turbo szélesített karosszériájára épül, ami azt jelenti, hogy az elődhöz mérten hátul 28 mm-rel nagyobb, összesen 1902 mm-es szélességről beszélhetünk, miközben az első tengelynél 1920 mm ez az érték. Ez az új felállás megengedi, hogy akár elöl 12, hátul 13 hüvelyk széles felnik kerüljenek az autóra, amelyek fontos szerepet töltenek be a GT versenyeken a vezethetőség szempontjából.
A pilótafülke is fejlődésen ment át - középpontban a versenyző
A pilótafülkében az újdonságokat a 911 GT3 R inspirálta: cikkünk alanyának nagyobbik testvére. Az alaposan áttervezett ergonómia számlájára írható, hogy nagyobb, színes kijelző informálja a versenyzőt, megvilágított kezelőszervekkel és új, karbon erősítésű kormány is szerepel a repertoárban. Érezhető, hogy az alkotók különösen nagy figyelmet szenteltek a jövőbeni versenyzők különleges vezetői környezetének.
Amellett, hogy a versenyzésre szánt változat szinte minden területen előrelépett, a német gyártó igyekezett a költségcsökkentési elvet is érvényesíteni, hogy a csapatok hatékonyabban tudják üzemeltetni a pályamasinát. Ennek köszönhetően akár kisebb büdzséjű alakulatok is bátrabban vághatnak bele a versenyzésbe.
Az új aerodinamikai csomag a jelentős fejlesztéseknek csupán egyike
„Kivételesen sikeresek voltunk a fejlesztésekben, köszönhetően a lenyűgöző látványnak, a jobb futóműnek és az intelligens elektronikai megoldásoknak. A javult teljesítménynek és az optimalizált vezetőfülkének köszönhetően ez az Cup kategóriájú autó a legjobb, amit a Porsche valaha épített” – mondta Jan Feldmann, a projekt vezetője. Az autó a 2021-es versenysorozatokban mutatkozik majd be, a csapatok pedig már februárban megkaphatják a lerendelt versenyautókat.
